ik weet hier geen raad mee(de dokter in het ziekenhuis ook niet).

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

22 juli had ik om half 10 een afspraak in het ziekenhuis.
De dokter feliciteerde ons met het zwangerschap.
Ik ben volgens de dokter 7weken en 3 dagen zwanger,en ik zei dat het niet kan want ik ben 5 weken en twee dagen zwanger
Ze ging gelijk uitrekenen wanneer ik uitrekend bent ,en dat zou dus 10 maart 2009 zijn.
Na het gesprek gingen we de inwedige echo doen.
Daar bleek dus niks te zien.
Toen zei de dokter misschien zit de baby in je buitenbaarmoederhals ,als dat zo is moet het weggehaald worden.
En ik zei  tegen de dokter hoe kan dit ,terwijl ik 2x een zwangerschaptest hebt gedaan.
Daar was duidelijk twee strepen te zien,ik heb het ook meegenomen om aan de dokter te laten zien.
En ik heb ook nog steeds gevoel in me borsten.
De dokter zei eigenlijk heb je ook wel een klein zwangerschap buikje.
Toen hebben we besloten om nog een keer een bloedtest te doen ,om te kijken of er zwangerschaphormonen erin zitten.
En ik moest de volgende dag 23juli bellen voor de uitslag.
Ik heb toen gebeld,en ja hoor er zaten nog wel zwangerschaphormonen in me bloed.
De dokter die me de hele i.v.f behandelingen heeft   geholpen stuurde me naar een gyn.
Ik moet wel 29 julli nog een keer een bloedtest doen,en 30juli om half 10 naar de gyn. in het ziekenhuis zijn.
Dan zal zij er ook bij zijn.
Het is wel een raar verhaal ,maar dit wou ik eventjes kwijt aan jullie.
Oja mij tant zij misschien zit je baby zo diep dat ze het nog niet kunnen vinden,Dit heeft een vriendin van me tante ook gehad.
Daar vraag ik me af of jullie zo iets mee hebben gemaakt of gehoord .
Laat het me alstublieft weten.
Want ik weet het gewoon even niet meer.

GROETEN VAN DESI

Hoihoi,

Ik ben geen dokter maar je zouden wel een zwangerschapsring moeten zien in je baarmoeder. Soms zien ze het vruchtje nog niet omdat deze nog te klein is maar met 6 weken moet je het wel zien want dan klopt het hartje ook al. Soms zit het vruchtje in je eileider (buitenbaarmoederlijk dus) dat kunnen ze niet altijd zien maar vaak toch wel. Je zou wel weer een controle moeten krijgen met een echo om te kijken of ze het nu wel zien zitten. Anders zou het idd helaas weggehaald moeten worden. Het vruchtje groeit buiten de baarmoeder gewoon door en dat kan leiden tot allerlei complicaties.

Ik hoop voor je dat alles goed zit en dat je lekker zwanger kunt zijn maar laat je niet naar huis sturen zonder een goed antwoord!!!

Ester

Hallo,

Wat een onzekerheid zeg! Ik lees dat jullie ivf hebben gehad? Wij hebben icsi gehad en met de 7 weken hebben we toen de 1e echo gehad om te kijken of er hartactie is en wij hadden er 2 terug laten plaatsen. Toen moest de arts ook heel goed kijken of nr 2 er zat! Je zag een heeel klein wit puntje helemaal in de hoek van mijn baarmoeder. 2 weken later moesten we weer terugkomen en toen was nr 2 ook supergoed gegroeid. Dus het kan wel aan de vroege kant zijn bij jullie misschien. Maar ik had ook gevoelige borsten dus dat is een supergoed teken en  jouw test geeft duidelijk aan ZWANGER!!
Hopelijk komt het allemaal goed!

Groetjes Susanne

Bedank voor jullie berichten.
Ik ga nu gewoon maar wachten op woensdag .
Wat de gyn te zeggen heeft.
En ga dit weekend ook gezellig weg met me ouders en schoonouders naar de camping.
Natuurlijk gaat mij man ook   mee.

als er dames zijn die hier ook nog op willen reageren dat kan gewoon hoor en dat vind ik ook gezellig hoor.

groeten van DESI

Hoi onzekere lieverd,

inderdaad, wat een verhaal en ik weet ook niet of je wel zo blij gaat zijn dat ik reageer maar wil wel eerlijk zijn omdat het precies mijn verhaal is in 2004.

ook ik bleek zwanger, alle urine en bloedtesten gaven hetzelfde positivieve streepje. Ik helemaal blij natuurlijk. Maar hetzelfde als bij jou; geen vruchtje te zien in de baarmoeder. Wel zat er iets in een eileider en ze dachten inderdaad ook aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Achteraf bleek dit een cyste te zijn. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Ik bleek een "missed abortion" te hebben zoals ze dat dan noemen. Dan is er in principe een miskraam maar je lichaam stoot niets af en gaat gewoon door alsof het nog zwanger is. Dus ook je HCG-gehalte blijft meestijgen. Ik bleek dus zwanger maar toch ook weer niet. Niet te verwarren met schijnzwanger trouwens.... Ik ben gecurreteerd in het ziekenhuis en later is in weggehaalde cellen ook gezien dat er inderdaad een beginnende zwangerschap is geweest die al in een heel vroeg stadium is gestopt.... maar niet zichtbaar dus....

Nogmaals, ik hoop van harte dat het bij jou anders is... maar mijn domper was toen enorm omdat ik ervan uit bleef gaan dat er vast wel wat zichtbaar zou zijn op de echo 2 dagen later... maar helaas...

Ondertussen wel gelukkig een gezonde boy van bijna 2 die nu nodig in bad moet!!!!

Knuf
Centjuh

Terug
Bovenaan