A
Anoniem
Guest
Hallo,
Ik ben nu 7 weken zwanger. Precies 2 weken geleden hebben wij voor het eerst de zwangerschaptest gedaan. Hoera, na enkele maanden proberen was het nu echt zo, ik ben zwanger. Na 2 dagen ging het voor het eerst fout. Ik kreeg 's nachts hevige buikkrampen. Mijn vriend heeft toen naar de dokterspost gebeld en daar vertelde een assistent dat ik een miskraam aan het krijgen was. Ik moest met spoed naar het ziekenhuis. Achteraf bleek dat het niet om een miskraam ging omdat de pijn maar 5 minuten duurde en omdat ik geen bloedverlies had.
Weer 6 dagen later had ik voor het eerst wat bloedverlies. Ik heb toen de verloskundige gebeld en zij stelde mij wat gerust. Ze vertelde dat het nog niets te betekenen had mits het bloed niet meer zou worden en als het ook niet helderrood zou zijn.
Ik heb nu sindsdien last van bloedverlies. Het bloedverlies is ook erger geworden sinds die eerste dag. Ik heb nu ook af en toe buikpijn.
Ik heb nu al 2 echo's gehad. Afgelopen zondag de eerste, toen was ik 6 weken en 3 dagen. Ze konden toen niets zien op de echo. Afgelopen woensdag moest ik weer terug, toen was ik 6 weken en 6 dagen. Nu was het vruchtzakje duidelijk zichtbaar maar blijft de vraag of er een vruchtje in het zakje zit. De verloskundige vertelde ons dat hij het vermoeden heeft dat het om een miskraam gaat, maar omdat ze zondag niets zagen op de echo en woensdag wel, begon hij ook te twijfelen. Hij vertelde dat het ook een jonge zwangerschap kan zijn en dat ik dan nu rond de 4 weken zwanger ben.
Nu krijg ik maandag 9 mei weer een echo en dan weten we of het vruchtje in het vruchtzakje zit. Ik ben bang dat het niet het geval is. Wij zijn al een hele tijd bezig en ik begon net aan het idee te wennen dat ik moeder wordt.
Heeft er iemand ook zoiets meegemaakt? Ik kan er namelijk niets over vinden.
Groetjes,
Denise