ik weet niet meer wat ik moet doen

Hallo meiden,
ik zit met een probleempje.
Ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden, ze weegt ongeveer 6 kilo.
De laatste 2 weken drinkt ze heel slecht. Ze dronk al nooit veel (120cc/3u), maar nu drinkt ze met moeite 100cc. Ze laat er regelmatig zelfs nog 20cc van staan. Terwijl kindjes op het dagverblijf (van haar leeftijd) al op 180cc zitten. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee moet.

Zijn er moeders met het zelfde probleem? En hoe hebben jullie het opgelost?

b.v.d. Sanne
 
Hoi, herken het probleem niet echt, we hebben hier een echte drinker..maar...misschien is het gaatje van de speen inmiddels te klein?? Bij avent heb je bv.speentjes die met de leeftijd meegroeien. Het kan bv.zijn dat ze teveel moet zuigen en hier zo moe van wordt dat ze verder niet wil drinken??En..van andere kindjes hoef je je niets aan te trekken hoor. Het ene kindje drinkt nou eenmaal meer dan het andere kindje (maar snap wel dat je hier onzeker van kunt worden!).Overleg anders even met het cons.bureau. Het kan ook zijn dat ze misschien al aan iets minder voeding toe is???Succes ermee.
 
Hallo Sanne,

Mijn dochter is nu 5,5 maand en vanaf begin af aan al een slechte drinker. Ze drinkt nu tussen de 100 en de 150 cc melk maar is al die tijd goed blijven groeien en zit ook aardig in het babyvet. Ze drinkt de fles zelden leeg maar heeft er toch genoeg aan. Geeft ook heel duidelijk aan dat ze niet meer hoeft. Omdat ze goed groeit maken we hier ook geen probleem van. We hebben wel al van alles geprobeerd, andere spenen, ander merk melk ..... Niets hielp. Bij de oppas drinkt ze helemaal slecht. In het 'oei, ik groei boek'staan ook veel nuttige tips. Nu krijgt ze sinds kort ook een fruithapje en pap en drinkt ze veel beter, dusse ...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Marjon
Misschien
 
Hoi Sanne,

Mijn zoontje is inmiddels 9,5 maanden oud en heeft ook altijd slecht gedronken. Het vervelende is dat je er echt niks aan kan doen als ze niet willen. Wat wij allemaal hebben geprobeerd is: verschillende merken melk, de fles door iemand anders latten geven, er bambix indoen (of granen van nestle), er een papje van maken en datt met de lepel geven, warm of koud of lauw, met een vanille- of chocoladesmaakje, een andere fles en speen, uit een beker met of zonder tuitje, gewone koemelk, sojamelk of karnemelk,... Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben het geprobeerd, zonder resultaat jammer genoeg. Misschien dat een van deze dingen bij jouw kindje wel werkt? Wat bij ons wel soms lukte was de melk gewoon met een lepel geven, zonder bambix of iets dergelijks erdoor. Maar vooral niet dwingen, want dat werkt vaak averechts! Als je dochter 4 maanden is kan je ook stilletjesaan beginnen met fruit en groenten te geven, misschien eet ze dat liever, en dan krijgt ze toch iets binnen...
Succes ermee!
Groetjes,
Marian
 
hoi hoi
mijn dochtertje had het ook hoor
ze is nu 11 maanden oud en drinkt nu ook nog maar 110 ml.
ze weegt wat minder dan de rest maar ze ziet er gewoon goed uit,
mischien hebben gewoon niet alle baby's
dezelfde behoefte,
ik denk zolang je baby er goed uit ziet dan komt het wel goed
want mijn dochter is ook geen goede eter
als ze drinkt dan 110 ml
en als ze eet maar de helft van de aanbevolen potjes.
en ze is echt niet mager,
ze zit op de onderlijn
maar niet eronder en ziet er goed uit,
ze is nu 8 kilo
succes
groetjes romy

christinavenhuizen@hotmail.com
 
Hoi

Het kan ook gewoon zijn dat ze nu even minder trek heeft, mijn dochtertje is op 1 week na 4 maanden en woog 3 weken geleden 5406 ze krijgt bv dus weet niet precies hoeveel ze krijgt. Kwa gewicht hoef je je denk geen zorgen te maken toch?? en ziet ze er niet goed uit?? Waarom maak je je precies zorgen?? omdat ze niet goed eet?? of omdat ze niet goed aankomt en er dus magertjes uitziet?? Mijn dochtertje is dus net zo oud als die van jou en weegt denk hetzelfde mijn dochtertje ziet er lekker bol uit dus maak me niet druk om haar gewicht (terwijl cb zegt dat ze harder mag groeien,maar in mijn ogen is ieder kind anders en groeit ieder kind dus ook anders) Ik maak me geen zorgen om haar gewicht.

liefs sonja
 
Hoi,
Ii heb pas drie dagen voor de baby van mijn vriendin gezorgd, omdat ze het niet meer zag zitten. Hij dronk ook erg slecht en een ziekenhuisopname volgde. Na een week kwam hij thuis, maar het begon opnieuw... Hulpinstanties reageerden niet echt adequaat (huisarts: ach mevrouwtje, er zijn genoeg kinderen in de wereld die met minder toe moeten komen..) Toen ze mij wanhopig opbelde heb ik hem opgehaald. Ik ben begonnen met wat nutrix(vanille) in de melk te doen, samen met een schepje druivesuiker. Daar maak je de melk wat zoeter mee, waardoor het misschien beter gaat.
Het cb vond het geen slechte oplossing, dus doet ze het nog steeds. De kleine drinkt nog steeds niet goed, maar groeit nu wel en ziet er gezonder uit (kleur op de wangen ed.)
Succes verder. Anne
 
Hoi Sanne,

misschien heel simpel gedacht hoor maar zijn er soms tandjes op komst?
die van mij heeft dan de voorafgaande 2 wkn een periode waarin hij heel slecht eet en drinkt, hierna drinkt hij weer als een tierelier...

suc6
gr
saskia
 
Terug
Bovenaan