ik weet niet wat ik moet doen

A

Anoniem

Guest
Ik wil zo graag weer zwanger raken, maar ik geef nog borstvoeding aan mijn dochtertje van 8 maand.
Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest en weet zeker dat ik geen eisprong heb, dus ook niet zwanger kan raken.
Mijn man gaf laatst ook al aan dat hij ook wel een beetje ongeduldig werd.
Wij hebben over ons eerste kindje ook meer als een jaar gedaan om zwanger te raken.
Nou kan ik stoppen met de borstvoeding, maar ik weet zeker dat ik dat best moeilijk zou vinden, want als mijn dochtertje moe of verdrietig is wil ze altijd aan de borst anders is ze ontroostbaar.
Of ik moet wachten tot mijn menstruatie vanzelf wwer op gang komt ondanks de borstvoeding, maar dat kan dan nog wel heel lang duren.
Het lijkt ons heel mooi om niet zo'n groot leeftijdsverschil te hebben tussen ons dochtertje en ons volgende kindje!
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Groetjes Jolanda

Poeh, dat is lastig!!! Kan me goed voorstellen dat je graag snel weer een kindje wilt (ken het, zelf nu een zoontje van 10 maanden en aan het klussen voor nr 2 (tweede ronde)), maar dat je ook je borstvoeding niet op wilt geven.

Hoeveel voedingen geef je nog? Toen ik bij mij mijn borstvoedingen afbouwde (maar er dus nog niet helemaal mee stopte), kreeg ik weer een eisprong en werd ik  dus ongi. Misschien is dat een optie: niet helemaal stoppen met BV, maar gedeeltelijk. Misschien dat het dan allemaal weer op gang komt.....

En ondertussen goed klussen, want wie weet heb je toch die eisprong zonder dat je het weet!

Succes,
Mienetje

ik geef nu ongeveer nog 3 voedingen.
smorgens voordat ik naar het werk ga en savonds voordat ze naar bed gaat en soms smiddags nog een keer.
Ik weet zeker dat ik het moeilijk zou vinden om te stoppen, want het is toch ook wel een heel bijzonder moment.

Groetjes Jolanda

Beste Jolanda,
Ik las je berichtje en moest hier even op reageren.
Ik ben zelf kraamverzorgster geweest en doe nu een opleiding tot verpleegkundige en weet uit ervaring te vertellen dat je niet hoeft te stoppen met je borstvoeding.\
Ik heb gekraamt in een gezin en die vrouw gaf al 8 jaar borstvoeding de kleinste was net geboren en een zoon van 8 en een meisje van 6 lagen ook aan die zelfde borsten te drinken.
Ik weet het klinkt heel bizar vond ik zelf eigenlijk ook wel moet ik zeggen hoor maar goed.
Wat ik ermee wil zeggen is dat deze vrouw ondanks het geven van de borst ook zwanger is geworden.
Ga gewoon door met waar je mee bezig bent en ga maar druk aan de klus voor een tweede.
Je bent vaak met een tweede vruchtbaarder omdat je lichaam de situatie al kent en het nog zo kort geleden is.
Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan