Ik weet niet wat ik moet verwachten...

A

Anoniem

Guest
Ik heb een dochter van 15 maanden en sinds begin april gestopt met de pil. Bij m'n dochter was ik 3 maanden na t stoppen nooit ongi geweest en toen zwanger.
Na de bevalling een half jaar gewacht en k geloof 1 keer ongi geweest. Toen aan de pil.
Nu dus gestopt. Na t stoppen na 30 dgn ongi, volgende x na 40 dagen ongi, vandaag dag 28 en nog geen tekenen van ongi.
Ik weet niet zo goed waar ik me op moet instellen. Heb k wel n eisprong met zo'n cyclus? Heb er niet veel vertrouwen in eigenlijk. Geen vertrouwen in m'n lichaam.
Iemand hier ervaring mee?
Bedankt!

Je lichaam moet weer ont pillen. Dat had ik ook toen ik van de 1ste zwanger wilde worden. Bij mij hielp temperatuur methode. Zo kreeg ik een beeld hoe m'n cyclus was.
Verder zou ik het niet weten.
x

Ik denk dat je lichaam nog wat aan het ontpillen is. Dat kan ook al na een korte periode van slikken.
Je kunt ervan uit gaan dat als je ongi bent, je ook een eisprong hebt. Het is namelijk hetzelfde riedeltje van hormonen dat je eisprong veroorzaakt, het volgende hormoon waarschuwt om je ongi in gang te zetten enz...

Als je wat meer inzicht wilt krijgen in je cyclus, kun je bijvoorbeeld ovulatietesten gebruiken of gaan temperaturen. De testen zijn het makkelijkst.
Voor het temperaturen moet je elke dag op hetzefde tijdstip direct als je wakker bent, maar voor je je bed uit gaat tempen. Het nadeel hiervan is dat deze methode heel gevoelig is voor verkoudheid, niet rustog geslapen hebben enz. Ook zie je hiermee alleen dat je ei geweest is en niet dat je ei eraan komt. Dit laatste is met de testen wel het geval.

Ik hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vraag...

Succes!

Liefs Daisy

Misschien is het een idee op op zoek te gaan naar je ei! Ovutesten zijn erg goedkoop op sensitest.nl!!!!
Dan ben je gerustgesteld en weet je precies wat je moet doen als je je ei gevonden hebt!

Liefs Jessica

Terug
Bovenaan