ik weet t ff niet

Hallo....ik ben weer onzeker...word er zelf niet goed van. Ben nu 17wk 2dg en weet niet zeker of ik die kleine kan voelen. Iedereen praat van geplof enz maar als ik al iets voel voel ik t t zelfde als wanneer ze al groot zijn en zich draaien bv. Moeilijk uit te leggen maar t voelt net een soort druk aan 1 kant maar dus totaal geen "schopjes". Dus weet niet zeker of t wel klopt wat ik voel. De baby is ja nog zo klein dan kan ie toch nog niet zn hele lichaam tegen mn buik afzetten?
Pfff heel raar. T enige waar ik nog een beetje hoop uit put is als ik veel heb gelopen en gedaan dat mn buik helemaal hard aanvoelt....dan denk ik ohhhh het zit er nog wel.
Bij mn dochter was t allemaal veel simpeler.....d8 ik echt nergens over na en nu maak ik mezelf echt gek.

Wie herkent dit of kan me antw geven?

Groetjes Pamela

Hoi pamela,

Meid maak je alsjeblieft niet druk!!!
Wat jij voelt is ook heel normaal en dat voel ik dus ook. Ik voel heeeeel af en toe maar een plopje, maar meestal voel ik dus ook gewoon dat de kleine aan het bewegen is. En indd vaak heb ik 's avonds dat er aan 1 kant een soort druk komt en daar wordt het dan ook even hard in me buik. Dat is gewoon je kleintje die zich er tegen aan drukt. En ja ze kunnen zich al afzetten want je kleintje is nu ongeveer 20 cm groot. En heeft dus ook nog veel ruimte waardoor je kleintje dat dus makkelijk kan doen.
Probeer er gewoon lekker van te genieten meid en je hoeft je kleintje ook nog niet elke dag te voelen hé.

Liefs marielle 17 weekjes

nou meis...

ik voel nog helemaal niks en ben woensdag 16 weken van de 2de... daar wordt ik onzeker van omdat ik de eerste met 15 weken voelde...

alleen heb ik nu een gekantelde baarmoeder...
wel voel ik wat marielle soms zegt ineens een druk links of recht en dan heb ik idd het idee oww er draait er 1 tje in mn buik hihi m aar de echte schopjes de harde komen meestal pas rond de 20 weken...

danielle

Ik ben nu 16w3d zwanger en voel ook nog helemaal niks. Omdat ik zwanger ben van de 5e had ik zelf een klein beetje verwacht dat ik deze kleine uk nu zo langzamerhand wel zou voelenmaar helaas...

Petra

Je bent echt niet de enige die zich gek maakt!Ik maak me ook ontzettend druk als ik niks voel,ik haal me van alles in m,n hoofd,ik voelde de kleine al best wel vroeg,maar de laatste tijd voel ik hem steeds minder lijkt het.
En net als jij,maakte ik me ook minder zorgen bij de eerste!Raar he eigenlijk!
Maar ga er maar vanuit dat alles gewoon goed is!
groetjes
19wk en5dg

ik voel ook nauwelijks iets. Een kriebeltje of een belletje, maar ik weet niet eens zeker of dat het kindje is. Pas rond de 20-22 wk voel je echte schopjes. Dus heb gewoon vertrouwen in je kindje, komt vanzelf.

Liefs, Marijne 16,3 wk

hoi!

Ik ben morgen 19 wk en ook ik voel nog bijna niks.
Maak me dan ook zorgen.maar heb vorige week een echo gehad en daar zei de vrouw dat de baby heeel diep in mijn buik ligt en alle organen er nog voor. dus voel ik het ook niet zo goed want het wordt tegen gehouden. dit kan bij jou ook het geval zijn dat het nog diep ligt, dan gaat het vanzelf meer naar voren.
Weet je aan welke kant je placenta ligt? als die aan de voorkant ligt voel je het ook minder snel.
Zowsieso is heb ruim boven de 20 wk pas normaal als je wat gaat voelen volgens mij en alles ervoor is gewoon geluk.

Probeer te genieten! En anders ff bij j evk vragen.
x

Maak je geen zorgen meid! Dat gevoel van dat drukken tegen je buik heb ik ook al een tijdje. Vorige week voelde ik al duidelijk schopjes en ze worden nu telkens duidelijker. Het komt vanzelf wel!!

Terug
Bovenaan