Mijn oudste is in februari vijf geworden en zit op de mytylschool. Dit is een school met normaal niveau alleen hebben de kinderen die er op zitten een lichamelijke beperking.
Mijn dochter zou in principe voor haar lich.beperking niet perse naar die school hoeven, maar we hebben er voor gekozen om dat toch te doen omdat de klassen klein zijn. Dat is dan weer erg fijn met haar autisme.
Mijn omgeving reageert nog steeds niet altijd als hoe ik het zou verwachten. Juist degene die dicht bij je staan, ouders e.d. zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ze toch zo'n lief en gemakkelijk kind is...
Vaak zeg ik tegen anderen dat ze zo normaal is doordat wij haar goed voorbereiden op wat er gaat gebeuren!!! Vervolgens vraag ik hoe goed zij hun kind voor moeten bereiden en of hun kind ook begint te gillen/huilen als er iets is gebeurd wat onverwacht is...
Mijn ouders zeiden bijv ook vaak: goh, wat kan ze toch goed spelen hè als ons kind bij hen was.
Dit terwijl ons kind thuis helemaal niet speelde en dingen alleen op een rijtje zette, weer weghaalde, weer op een rijtje enz enz enz.
Ze wisten het dondersgoed, maar blijkbaar wilden ze het niet zien.
vaak reageer ik niet eens meer, maar af en toe ben ik het helemaal beu. Ik ben toch zeker niet gek, ik ben 24 uur per dag bij mijn kind!
Weet je wat, ze komt een week bij jou logeren, kijken hoe normaal en gemakkelijk je mijn kind dan vind.
Einde discussie! ;-)