Ik wil bv langzaam afbouwen maar verschil van mening over de manier waarop met cb

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.
De titel zegt al heel wat ;)
Ik heb o.a. in folders, op internet, etc gelezen hoe ik het beste kan afbouwen.
Vera krijgt nu gemiddeld 5, soms 6 voedingen op een dag. Ik heb de derde voeding inmiddels vervangen door fv.
Mijn volgende stap zou zijn om de 2e en 4e voeding fv te geven (en de 1e, 3e en 5e bv).
Volgens de wijkverpleegkundige is dit heel raar.
Volgens haar ben ik nu de 3e voeding "kwijt" en kan ik die niet terughalen tenzij ik ga kolven. Volgens haar moet ik nu de 2e en 3e of de 3e en 4e voeding gaan vervangen door fv.
Ik ben er helemaal van in de war gebracht. Heeft iemand advies, want ik wil volgende week de 2e voeding vervangen?

Alvast bedankt!

Hoe je het precies kunt doen weet ik niet,   maar ik denk wel dat je het zo kan doen. Doordat je de 2e voeding dan fv geeft, zitten je borsten bij de 3e alleen een beetje overvol. Je lijf is er dan denk ik heel snel aan gewend.

Je zou even kunnen bellen met borstvoedingnatuurlijk of op het borstvoedingsforum je vraag stellen.

Oja, en het cb volgt alleen maar regeltjes vind ik en die zijn niet altijd de enige optie....

Groetjes, Miriam

Hoi,

je kan een voeding nooit op die manier 'kwijt' zijn. Als je straks de 2e voeding laat schieten en bij de 3e voeding wel weer bv geeft heb je gewoon voldoende melk hoor.
Je zou het eigenlijk kunnen zien als uitstellen. Je vervangt nu de 3e bv door kv en stelt dus eigenlijk de 3e borstvoeding uit. Dat wordt nu je 4e voeding (in totaal).
Als je dus straks 2 bv door kv  wil vervangen,  zou ik inderdaad de 2e en 4e voeding vervangen. Je geeft dan  nog 3 keer borstvoeding gelijkmatig verdeeld over de dag. Je lichaam went echt wel weer aan het nieuwe ritme.
Succes ermee!

Groetjes,
Margrethe

Hallo,

Ik ben helemaal gestopt met de borstvoeding en heb de voedingen op de volgende manier vervangen.
Ik gaf ongeveer 6 voedingen: in volgorde van vervangen 3-5-2-6-4-1 ze zeggen dat je de ochtendvoeding als laatste moet doen.
Het klopt dat als je nu de 2 en vierde wil vervangen en de derde terug wilt dat dit wel zal lukken omdat je de 2de overslaat en je borst daardoor op spanning komt te staan. Mijn ervaring is wel dat het op deze manier zoals ik het heb gedaan best wel snel ging, op de laatste voeding na daar heb ik nu na 1,5 week nog steeds last van (lekkende tepels, geen spanning meer)

Succes ermee.

Groetjes jmak

Hoi,
Ik  vind  jouw werkwijze juist erg verstandig  . Ik denk dat het gunstig is om op die manier af te bouwen, omdat je de tijden tussen twee voedingen dan evenredig verdeelt en je lichaam dat beter kan bijbenen. Je lichaam is er namelijk aan gewend geraakt om een bepaalde hoeveelheid melk te produceren en heeft tijd nodig om te wennen aan de minderende vraag. Als je wilt afbouwen, kun je dit dus inderdaad het beste in een rustig tempo doen. Op die manier kun je de kans op verstopte melkkanaaltjes of zelfs borstontsteking zo klein mogelijk houden. Ik denk dat de informatie over afbouwen op bv.com je wel sterkt in je aanpak.

Succes!

Groetjes van Yvonne

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik niet gek ben  
Ik wil heel langzaam afbouwen en dan hopelijk de eerste en laatste voeding met de borst blijven doen.
Hopelijk lukt het en loopt de bv niet te snel terug!

Terug
Bovenaan