ik wil een derde!

hallo,

ik heb twee kinderen van 6 en 3 jaar!
ik zei altijd dat is voldoende,ook qua ruimte in huis, in de auto.
financieel is het beter..
we hebben twee gezonde kinderen(tot zo ver we weten)
alles is makkelijker als je er twee heb! toch?
ik had zoveel argumenten om het bij twee te houden..
en nu ineens is het er, ik versta me zelf niet meer alsof die argumenten in een andere taal gesproken zijn..
de bellen(eierstokken) luiden bim bam bom..
het is in 3 weken zo heftig en constant in mijn hoofd aanwezig.
ik ben zelfs het huis aan het opruimen(ruimte maken),voornamelijk de zolder omdat daar de oudste heen moet.
al het baby spul heb ik vorig jaar al weg gedaan.

wie heeft dit ook gehad?
en wat si nu echt de verandering van twee naar drie kids.
wat vinden jullie.
wij zijn een stabiel huishouden en verder loopt het op rolletjes hierzo.
natuurlijk heb ik dagen dat ik moe en uitgeput ben,en echt even baal ,omdat het een dag is waar we de hele dag opzoek zijn naar de oren van mijn kinderen.
zal heus herkenbaar zijn!

groetjes ja mama

Hoi,
Van mezelf herken ik het niet, wij hebben net vijf maanden geleden onze tweede gekregen. Al ben ik er nog niet uit of ik ooit nog een derde zou willen. Uit mijn omgeving herken ik het wel, alle babyspullen de deur uit en dan komt er toch nog een derde. Als jullie het allebei graag willen en je hebt er de middelen voor, wat houdt je nog tegen?
Groetjes

Hoi,

Wanneer je gevoel zo is dat je zo graag een derde wil, ga er dan voor! Je zegt zelf dat het stabiel is in je huishouden, dan heb je gewoon een goede basis om er voor te gaan!
Van mijn nicht weet ik dat je de 'derde' er gewoon 'bij' doet in het gezin. En zij heeft 8 kinderen. Ik hoor in mijn omgeving dat de overgang van 2 naar 3 meestal beter en gemakkelijker verloopt dan van 1 naar 2.!

Groetjes Hanneke, mama van 3

ik heb dat ook!
Want ik vind ook wel dat 2 heel veel voordelen heeft. Mijn hoofd en gevoel zijn het gewoon niet met elkaar eens. Maar ik vind dat die het eerst maar eens eens moeten worden!

Jij succes met je beslissing en gekke vraag maar wat wil je man?

de mijne wil niet meer nog een bijkomend probleem hihi

kus

hallo,

ik heb dat gevoel helemaal niet, Linsey de jongste is dan wel net 7 maand....maar ik ben zow blij dat ze er is en beide kinderen tot nu toe gelukkig gezond zijn.....

bij sommige mensen kriebelt het al snel weer zo`n dikke buik....maar ik ben blij dat alles goed is verlopen etc etc....

natuurlijk weet ik niet of dit gevoel altijd zow blijft....maar heb tot op heden wel het gevoel dat mijn gezin klaar is.....zelf ben ik enigskind en dat wou ik dus niet en altijd gezegd dat als het mogelijk is een tweede te willen....dit is gelukkig goed gegaan en daar ben ik super dankbaar voor....

maar goed aan mijn verhaal heb je natuurlijk niets hahaha

in ieder geval veel suc6 met je keuze....het belangrijkste is natuurlijk wel dat je er beide voor wilt gaan....

liefs denise

Hoi,
Wij hebben twee weken geleden onze derde gekregen, een meisje, Lot.
Wij riepen altijd dat we één kindje wilden (als dat mocht lukken uiteraard), maar nu hebben we er dus drie gekregen ;)
Ik vind de overgang naar drie kinderen tot nu toe meevallen. Ik ben zelf ook zó veel makkelijker dan bij de eerste en gelukkig is Lot ook een heel tevreden meisje, ze slaapt bijna de hele dag en nacht.
Ik zag dat jouw jongste al 3 jaar is, toch? Dat is ook een makkelijkere leeftijd. Mijn middelste is nét anderhalf en vooral die leeftijd vind ik nu bent pittig. Hij is superondernemend en begrijpt nog weinig van het zachtzinnig omspringen met z'n zusje ;)
De oudste is net drie en die begrijpt al veel meer.
Ons idee was altijd.... als je gevoel zo sterk is dat je nog een kindje wilt, ga er voor! Uiteraard moet je man/vriend er wel achter staan vind ik.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot

Hoi

Wij hebben er drie...
IK vind het zeker drukker. Her eerste jaar niet, maar nu Chris ondernemend is wel. De twee oudste jongens kunnen al veel zelfstandig en dat is prettig. chris heeft daar nu (bijna 3) wel moeite mee. Zij mogen dingen, die hij niet mag. Dat zorgt voor boze buitjes.
Ik ben altijd in de weer. De grote jongens hebben elke middag vriendjes mee. Dus meestal 5 kinderen in huis. 4 keer per dag naar school, dan sleep je dus veel heen en weer met zo''n kleintje. Naar de voetbal 4 x per week, Weekenden doorbrengen op het voetbalveld...
zwemles..en dan dus of jongste mee of oppas regelen.
Het is veel meer regelen en organiseren. Twee kinderen voor oppas wegbrengen is makkelijker dan drie. Dan ook nog werken...Het is druk met drie...

Maar....drie is drie keer zoveel knuffels, drie keer zoveel liefde, drie bedjes gevuld met een wonder, drie keer zoveel trots, drie keer elke dag vlinders in je buik...

dus ik zeg...mijn geluksgetal is 3!

Pascal, mama van Sam, Mick en Chris

Oh Pascal, wat mooi gezegd! Drie bedjes gevuld met een wonder!!! Zo voelt dat ook echt als ik 's avonds voordat ik naar bed ga langs de kamertjes loop en ze nog even onderstop.... zit hier met tranen in m'n ogen!
Liefs, Noor

Terug
Bovenaan