ik wil geen groente!!!

Onze dochter, is nu 8 maanden ze heeft al enig etijd 2 flessen van 240 cc, een keer pap en fruit en groente ongeveer een half potje. Sinds een paar weken wil ze haar fruit en vooral haar groente niet meer eten, ze houdt gewoon haar mondje stijf dicht.
Als ik haar een boterham geef eet ze die met smaak en blikt dus dan geen moeite te hebben met grove stukjes. BIj het groente en fruithapje kokhalst ze als er een stukje inzit.heb al geprobeerd om een beetje danoontje aan haar lepel te doen, om haar zo af te leiden, maar het wil niet lukken. Ook de pap is moeilijk de laatste tijd. ik vraag me nu af of er mama's zijn die dit herkennen, maar meer nog eigenlijk wat ik eraan moet doen.
ze heeft toch haar groente nodig, maar verdomt het dus om haar mondje ervoor open te doen!!!
Kan iemand mij een goede raad geven???
groetjes Esther
 
Geen zorgen maken. Gewoon een weekje alleen brood geven en volgende week opeens weer een groentehap of fruithap geven. Niet gaan trukken met danoontje of iets dergelijks. Is latig af te wennen. Misschien vindt ze het wel leuk om een speelgoedje in haar handen te houden, terwijl jij haar weer die groente-/fruithap geeft. Afleiding werkt nl. bij mijn zoontje als een speer.

Ik hoop dat het gauw allemaal weer gaat lukken bij jullie. Succes!

Een andere Esther
 
leuk dat je de moeite nam om te reageren naamgenootje!heb per toeval van de week ontdekt dat ze wel ons eten eet, waar zout in zit. maar dat is immers niet goed voor de niertjes he.ga dus maar ff bureau bellen of ze potjes mag van bijvoorbeeld 12 maanden daar zit meer smaak aan en dat eet ze dus wel. als ik haar het eten van haar neefje geef die die potjes krijgt..........smult ze
speelgoed heb ik ook al geprobeerd maar lukt niet !
maar anyway thx voor de tip.

en misschien tot schrijfs
 
Hai Esther,

Misschien is jouw dochter meer een zelf-doener aangezien ze wel haar boterham opeet? Groente/fruit geef je haar met een lepeltje. Wellicht eet ze het wel op als je haar bijv. een heel worteltje in haar handje geeft zodat ze het zelf op kan smikkelen?
Nog iets om wat fruit te geven: smeer wat fruit op haar boterham (als jam) dan krijgt ze toch wat binnen. Of fruit door de melk (milkshake).
Mijn zoontje is bijna 9 maanden en als hij heel erg honger heeft, wil hij ook niet eten. Ik geef hem dan eerst de fles (beetje, niet helemaal vol) en dan pas zijn eten. Succes ermee
 
Hoi Esther,

Ik weet niet of het inmiddels verbeterd is met je dochter, maar probeer anders zélf eens zoutloos te koken (is echt niet vies hoor, doe ik zelf ook) en kijk of ze dat lust. Dan kan ze gewoon met de pot mee-eten. En anders geef je haar een half potje van 12 maanden, en prak je er zelf nog een zoutloos aardappeltje en wat diepvriesworteltjes of erwtjes door. Krijgt ze toch genoeg binnen, en maar de helft van het zout.
Succes.
 
Terug
Bovenaan