ik wil geen hapjes!

mijn zoon van 6 maanden wil absoluut geen fruit of groete hapje. Ik ben begonnen toen hij ongeveer 4,5 maand was. Maak de hapjes zelf, peer, meloen, banaan, appel, wortel, mango. Hij vind het vies en houdt zijn mond stijf op elkaar. Ik dwing hem niet paar blijf wel proberen. Heeft iemand nog tips ? Ik geef borstvoeding en dat gaat prima.
 
Hallo,

Mijn dochter ging eerst niet voor vers. Ik heb de eerste tijd potjes gegeven en dan die vanaf 4 maanden. Is lekker zacht en zoet, vooral de banaan was een succes. Mevrouw bliefde vooral geen stukjes in haar voedsel en dat wordt nu steeds beter. Nu is ze bijna 8 maanden en kan ze ernstig eigenwijs zijn met vergelijkbare reacties wat jij omschrijft. Terwijl ik op de bank zit, leg ik haar op mijn bovenbenen (haar hoofd op mijn knieën). Dan kietel ik met mijn linker wijsvinger op en onder haar onderlipje zodat haar mond open gaat (met de nodige gekkigheidjes en liedjes) en zodra het mondje open gaat, doe ik met de lepel in mijn rechterhand een hap in haar mond. Aan haar reactie kan ik zien of ze echt geen trek heeft of dat ze gewoon eigenwijs is. Met eigenwijs zijn eet ze na een paar happen gewoon door namelijk. De eerste keren nam ze een paar hapjes en dan had ze genoeg, dus laat dat je doel zijn. Ook vond ze het leuk om te oefenen met liga en soepstengels. Ik weet niet of dat wel goed gaat. Succes.
 
Misschien wil hij gewoon nog lekker borstvoeding, ik heb tot acht maanden volledig borstvoeding gegeven, er komt vast een moment dat hij nieuwsgierig wordt, naar al het eten dat zijn naaste omgeving doet. Gaat grijpen naar de dingen die je in je mond stopt. Dan is je kleine er klaar voor.
Borstvoeding is the best! Dus maak je geen zorgen! Hij gaat zeker lekker eten straks, geen kind hangt nog aan de borst met 18! Haha.
Succes
 
Hoi, mijn dochter (nu 6 mnd) was in het begin ook niet echt gecharmeerd van vast voedsel. We begonnen met een gepureerd banaantje toen ze 4 maanden was, maar in het begin ging het moeizaam. Wat je zelf al zegt: lippen op elkaar, hoofd wegdraaien, hapje nemen en het weer uitspugen, etc. Vervolgens lag ze wel lekker te drinken aan de borst, dus ze had best honger, maar gewoon even geen zin in fruithapjes. We zijn het dagelijks blijven proberen zonder er een strijd van te maken. Al snel begon ze toch interesse in eten te tonen en inmiddels eet ze zonder problemen 's ochtends fruit en 's avonds groente.
Blijf het dus gewoon aanbieden, houdt het leuk en de interesse komt vanzelf wel. Over een paar weken kan je je wellicht al niet meer voorstellen dat je nu zo zit te tobben.

Veel succes & groetjes,
Marlijn
 
Hallo,

Mijn dochter van 7,5 maand eet nu pas een beetje fruit en voor groente houdt ze haar mond stijf op elkaar. Ik probeer het ook al vanaf 5 maanden. Wat ze als eerste echt at en dus ook echt lekker vind is van Olvarit: Vruchtenmelange en Gemengd Fruit.
En Yogolino vind ze erg lekker, dat is ook van Olvarit of Nutricia en allemaal vanaf vier maanden. Misschien dat ze dat wel lekker vind.

Succes ermee.
 
Bedankt voor jullie reactie en ik heb Ankie's idee uitgeprobeerd. Ik heb hem op schoot gezet en ben met hem gaan spelen. Als hij ging lachen, deed ik een lepeltje naar binnen. En na twee/drie dagen begint hij welliswaar voorzichtig zijn mondje zelf te openen. Nu nog even oefenen met die tong!. En weet je wat hij nu als eerste vrijwillig heeft gegeten? Danoontje start, over verwend gesproken!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan