ik wil graag een 4e, partner niet

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Zijn er meer vrouwen die met hetzelfde zitten als ik.
Wij hebben 3 schatten van kinderen, zelf ben ik in de dertig en mijn partner midden veertig.
Deze maand dacht ik dat ik zwanger was, was niet zo. We hebben daarvoor al uitvoerig gepraat over een evt. 4e kindje. Ik wil wel graag, heel graag zelfs.
Nu mijn lijf mij de afgelopen maand voor de gek heeft gehouden is de wens veel groter geworden. Ik wil echt graag nog 1 kindje, als het lukt.
Als ik nu zwanger zou zijn geweest was het zoals dat heet een ongelukje, en mijn partner had zoites van, als het nu zo is, dan is het welkom.
Maar zo zei hij, als het niet zo is, gaat de grootste slaapkamer naar onze oudste, en die wilde ik dus bewaren om dan mijn jongste en de nieuwe baby samen in te laten slapen. Voor hem is het duidelijk, hij is midden veertig, vind onze kinderen geweldig, maar bij tijd en wijle ook druk, niet raar, zo met zijn vijven! Hij heeft last van zijn rug, en ziet een 4e echt niet zitten. Ik ben begin dertig, en wil nog wel heel graag. Ik begrijp zijn visie, en wil niets opdringen, we hebben het al zo goed samen.Maar toch...dat gevoel....nog 1 keertje.......en zeker nu ik er echt van overtuigd ben geweest dat ik zwanger was, is alles opnieuw opgeborreld. Zijn er meer moeders in deze situatie?? Ik vind het zo moeilijk, noot heb ik last gehad van ons leeftijdsverschil, 12 jaar, maar nu wel heel erg.
En dit gevoel in mij dat ik nog zo graag 1 keertje zwanger wil worden kan ik maar niet stoppen.....
Liefs Plukje

Hoi Plukje,

Wat een dilemma meid! Ik kan me jouw wens heel goed voorstellen. Toch kan ik mij ook voorstellen dat je partner er anders over denkt. Het is moeilijk, want op den duur zal één van beiden moeten toegeven.
Ik denk dat het heel belangrijk is in gesprek te blijven. Als je oprechte belangstelling hebt voor elkaar, en liefst ook begrip, dan wordt het in ieder geval een dilemma van jullie beiden en kun je er samen proberen uit te komen.
Het is misschien ook niet iets om op héél korte termijn uit te komen, misschien moet je partner nog wat wennen aan het idee.

Het lijkt mij in ieder geval belangrijk samen tot een beslissing te komen, want als één zijn of haar zin doordrijft, kan dat vervelende consequenties hebben voor je relatie en je andere kinderen. En dat is toch het laatste wat je wilt!

Dit is hoe ik er tegenaan kijk, misschien heb je er iets aan. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!

Groetjes,
Tess

Hoi plukje,

Ik zit in een soortgelijk probleem.Ik wil heel graag een derde kindje,maar mijn man dus niet.Daar heb ik ook best moeite mee,omdat het net lijkt alsof iedereen om je heen zwanger is van een derde of al een heeft.Je zit dan toch met het gevoel en dat is niet anders dan de eerste of tweede (en bij jou dus al een derde),maar wij zitten er mee.

Groetjes Ruca33.

hoi plukje,

ik kan er niet zo zeer over meepraten maar ken wel iemand in mijn nabije omgeving die net zo zit!

ook zij wil dolgraag een 4e kindje, ze hebben 3 gezonde kids en haar man vind dat prima.
zijn reden is dat het druk is, en dat het maar afwachten is of het kind wel gezond zal zijn! zij vind dat de grootste onzin want dat was bij de eerste 3 natuurlijk net zo!

maar ook zij heeft deze wens al een jaar! ze heeft nu de moed opgegeven want hij zegt gewoon heel duidelijk nee, nee en nog eens nee!
tja helaas moet dit wel samen besloten worden zei ze!

ik zelf heb ook 3 kindjes, en wij gaan nu wel voor een 4e, wij hebben gewoon samen goed gepraat en alle voors en tegens naast elkaar gelegd!
en samen hebben we besloten er wel voor te gaan!
eerst was hij ook niet zeker van een 4e maar nu is hij helemaal om!

liefs en succes

lieve allemaal,
bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is om te praten,praten. Maar dit onderwerp vermijden zijn we all2 ook erg goed in! Omdat het moeilijk is.

Maar het doet me echt goed om even gehoord te worden!!

Liefs Plukje

Terug
Bovenaan