ik wil graag een test doen...kan dit al?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Nicole en nieuw hier.
Ik ben gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen.
Nu zijn we dus aan de slag gegaan :)
Niet aankomende maandag maar die maandag daarop moet ik ongi worden, ik vind het daarom ook erg moeilijk om tot die tijd te wachten en zou graag nu al een test willen doen. Ik heb de laatste dagen een beetje een drukkend gevoel in mijn onderbuik (hebben meerdere vrouwen dit als ze zwanger zijn?
Mijn vraag is eigenlijk of ik nu al een test zou kunnen doen om te kijken of ik zwanger ben, of moet ik hier echt mee wachten tot ik ongi zou moeten worden.
Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag.
Alvast hartstikke bedankt.

Gr. Niek

Hallo, hier ben ik weer even. Kan iemand mij misschien ook uitleggen wat NOD is?
Ik heb het een aantal keren gelezen maar heb geen flauw idee wat het is.
Gr. Niek

Hoi!!

Leuk dat je ook komt neuzen hier!
Ik ben er vandaag ook voor het eerst.

Testen kan je het beste doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden.
Dat is dan dus je NOD (Niet Ongesteldheids Dag ofzoeits)

Dan zijn de hormonen (HcG hormoon) zo sterk dat het uit de test blijkt.
Voor die tijd zou je wel al zwanger kunnen zijn maar zit er nog niet genoeg hormoon in je urine en kan de test dus negatief zijn terwijl je wel zwanger bent.

Dus helaas. Nog even wachten... ik ook tot 19-10... en bij mij is het meestal een dag of 4 daarna pas positief... wachten... wachten... wachten...

Succes!

Liefs Bieb.

Hai Bieb,
bedankt voor je reactie, dan moet ik inderdaad helaas nog maar even wachten (en dat is zoooo moeilijk)
De laaste 2 a 3 dagen heb ik last van mijn onderbuik (laag) een beetje een drukkend gevoel. Zou dat een teken kunnen zijn van zwangerschap, komt dat vaker voor?
Ook weet ik niet of mijn cyclus regelmatig is. Ik ben er vanuit gegaan dat dat wel zo is dus ook gerekend wanneer mijn meest vruchtbare dagen zijn (12 tot 16 dagen voor de volgende menstruatie) Die dagen zijn nu voorbij, kan ik dan alsnog zwanger worden? (ook omdat ik dus niet weet of het regelmatig is)
Is het zo dat als ik nu de test doe dat hij ook positief aan kan slaan?
Misschien heb ik heel veel vragen hoor, maar ik ben er erg mee bezig.
Heb jij al kinderen?
Gr. Niek

Hoi hoi,

tja, wachten is niet het makkelijkste gedeelte hè! Hihi die weken duren dan zoooooo lang!!! Maar gelukkig heb je hier 'lot genoten!'.

Het kan zijn dat je idd wat voelt in je onderbuik. Maar dat is echt bij iedere vrouw anders. Sommige voelen al heel snel iets en anderen merken met 20!! weken pas dat ze zwanger zijn !! (echt waar ik ken zo iemand!!)

Zolang je niet zeker weet wanneer je ei sprong is weet je eigenlijk ook niet wanneer je vruchtbare dagen zijn maar... meestal is het zo'n 14 dagen na de 1e dag van je laatste ongi. Dus dat is zoals je zelf ook al had uitgerekend.

Natuurlijk kan het zijn dat jou ei sprong later is... dat is voor iedereen en soms ook iedere cyclus weer anders... dus echt iets zinnigs   zeggen over of je nu nog zwanger kan raken kan ik niet.

Als je zekerheid wil zou je een ovulatie test kunnen gebruiken maar omdat je nu net pas begint zou ik dat lekker nog ff laten voor wat het is en het eerst eens ff aankijken.

Zelf ben ik al mama van een klein prinsesje van 1 1/2 Quincy heet ze.

Mijn verhaalje heb ik vandaag geplaatst hier onder het kopje "even voorstellen'.
Dus als je zin hebt kan je dat nog ff lezen!

Liefs   Bieb

O, en die test zal wss NIET positief uitslaan omdat je simpelweg nog niet genoeg hormoon hebt aangemaakt!! Sorry, je zal echt nog ff moeten wachten!

Terug
Bovenaan