Ik wil graag nu al moeder worden, maar partner wil nog wachten..

Hoi allemaal!

Zoals de titel al zegt wil ik graag moeder worden.
Ik ben bijna 20 (mijn man 24) en wij zijn getrouwd toen ik net 18 was.
Ik ben opgeroeid in een gezin van 8 kids en ik hoop binnekort voor de 13e keer tante te worden, erg leuk!

Maar ow wat zou ik zelf toch graag een mini mensje hebben met mijn man.
Ik hoop er al heel erg op sinds wij trouwden (en stiekem daarvoor al).
Mijn man wilde wachten, in eerste instantie zei hij dat wij eerst stabiel een goed inkomen moeten hebben, en zelf stabiel moeten zijn.

Nu is dit zo het geval(behalve dat we nog niet een heel goed huis hebben, maar verder wel oke), en hoop ik elke dag steeds meer op een kleintje.

Op dit moment is de kans erg groot dat ik zwanger ben, het was een foutje, maar toch! Er is maar 1x nodig!
Maar ik was er ook wel vrij rustig onder omdat mijn man wat losser hierin was geworden, en zelfs pas zei dat hij het ook wilde!

Ik moet nog een week wachten tot mijn NOD, maar ik ervaar nu al aparte dingetjes.
- maagzuur
- rommelende darmen
- een steek bij snelle bewegingen
- zeer moe
- geen eetlust
etc

Nu vertelde ik het mijn man, maar zijn reactie was niet zo leuk.
Hij zei: "Ik hoop t niet.."

Ik kan wel janken! en ik zou niet weten hoe ik hier nu mee om moet gaan..

Kunnen jullie mij en wie weet anderen op het forum misschien helpen?

Groetjes Maria
 
Ben zelf pas erg laat moeder geworden. Het hele grote nadeel is dat je tegen die tijd minder veerkrachtig bent. En de meeste jonge mensen kunnen vaak nog met wat minder slaap toe. 
Daarnaast zijn er meer risico's voor de gezondheid van de baby als je op latere leeftijd zwanger wordt. 
Deze onderwerpen een beetje uitdiepen ter argumentatie.
 
Misschien eerst even afwachten of je uberhaupt zwanger bent? De klachten die je nu beschrijft kunnen ook passen bij een aankomende menstruatie. Veel echte zwangerschapsklachten treden pas vanaf een week of 6 op omdat er dan veel hcg in je lichaam is. Met 3 weken heb je echt nog niet al deze klachten door een zwangerschap.
 
Een week voor je menstruatie begint heb je ongeveer je innesteling. Daarna beginnen de kwaaltjes pas. Wat je nu voelt is erg vroeg.
En het nadeel is, dat alle klachten die lijken op een zwangerschap ook hetzelfde zijn als bij een menstruatie.
Het is heel lastig, die laatste week nog even wachten. Wat betreft je man zou ik het even laten rusten en er niet teveel meer met hem over hebben. Wat als.. eerst even afwachten.
En echt, geloof mij. Wij dachten allebei klaar te zijn voor een kindje. Achteraf voelde mij vriend zich nog veel te jong (28) 
Luister naar elkaars gevoelens. Ook al is de wens er graag, je bent nog heel jong. Voor nu moet jullie relatie even op 1 staan. Je wil tenslotte ook samen blijven en er geen ruzie om krijgen. Het krijgen van een kindje hoort iets moois te zijn
 
Terug
Bovenaan