ik wil graag wat tips om me niet met zwanger worden bezig te houden.

hoi,
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik zijn al een jaar bezig om zwanger te worden van ons 1e kindje. In september was het raak. Helaas ging het na 5w/5d mis. Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar ben, maar ik merk er nog niet veel van. Eind december dacht ik dat ik weer zwanger was. Zoals iedere maand was ik alweer misselijk. Nu werd ik op de 31e ook niet ongesteld, maar ook geen positieve test. Aangezien beide opties dan nog open staan, wist ik dus nog niks. Helaas werd ik 2 januari ongesteld. Ik had het gewoon uitgesteld, omdat ik er gewoon veel teveel mee bezig ben. Ik weet precies wanneer ik ongesteld moet worden, ook al doe ik nog zo mijn best om het te vergeten.
wat doen jullie om er minder mee bezig te zijn? mij lukt het tot nu toe echt niet.

groetjes
Patricia

Hoi Patricia

Ik kan je niet een goeie tip geven want ik weet hoe
moeilijk het is om er niet te veel mee bezig te zijn.
Wij zijn 3jr bezig geweest met zwanger worden gek
werd ik er van .Ziekenhuis in en ziekenhuis uit.Niets
aan de hand werd er gezegd maar zwanger werd ik ook
niet 6iui behandelingen gehad maar niets sloeg aan.
Toen zouden we door voor IVF maar dat kon wel even]
duren werd er gezegd .Dec intake gesprek gehad in in
Januari bleek ik zwanger helemaal spontaan.Ik had het
een poosje laten rusten in voila zwanger.Hebben een zoontje
van 2jr maar vorig jr 2miskramen gehad.Maar ik ben er nu niet
zo mee bezig want we zijn heel blij dat we een zoontje hebben
daar hadden we al nooit opgerekend dus alles wat er nog komt
zou geweldig zijn maar er is ook berusting.Misschien moet je het
maar gewoon over je heen laten komen.Ik weet het is heel moeilijk
maar je kunt het proberen.Ik hoop dat je gauw zwanger wordt in een
gezond kindje mag krijgen.

Groetjes anita

Echt helemaal je gedachten verzetten is misschien moeilijk. Ik ben zelf een vakantie gaan plannen en allerlei klusjes in huis aan het doen die al een tijd liggen. Misschien kun je gaan sporten als je dat nog niet doet of iets anders leuks. Zelf heb ik al eeen kleuter rondlopen en dat scheelt een stuk. Die houdt me de hele dag bezig als we thuis zijn.

Succes met zwnager worden

groetjes Empe

Hoi Patricia,

Tja...dat is volgens mij heel moeilijk. Hat moment dat je stopt met de pil enzz.... dan denk je al elke maamnd zal het zo zijn.
En dat heb je helemaal na een miskraam.
Ik zelf heb  ook twee miskramen gehad na elkaar. gelukkig was ik daarna ook weer snel zwanger, maar ook ik kon mij gedachten er niet van af houden.

Het houdt je gewoon bezig. En het mag ook, ga niet krampachtig er niet aan denken wanrt dat werkt gewoon niet. Doe je ding en helemaal uit je gedachten bannen kan toch niet.

Ik wens je natuurlijk heel heel veel sterktye en dat 2007 maar een heel mooi jaar mag worden.

Gr Liselore.
Moeder van twee prachtige kindjes

hoi hoi,
bedankt voor de tips. Ik had me inderdaad al voorgenomen om te gaan zorgen dat ik het drukker krijg. Momenteel werk ik nog onregelmatig. Als mijn sollicitatiegesprek vanmiddag goed verloopt, werk ik vanaf begin februari regelmatig en ben ik dus meer aan het werk en heb ik minder tijd om na te denken. (dat hoop ik tenminste).
Ik merk dat ik het lastig vind dat er zoveel mensen in mijn omgeving zwanger raken. Ik kan geen gesprek met een vriendin hebben, of het gaat over nieuwe zwangeren. Ook vertelde mijn zus me gister dat ze 8w zwanger is. En dat al na 2 maanden. Natuurlijk heel erg gegund, maar het doet ook pijn. Hopenlijk gaat het bij haar wel goed.
groetjes
Patricia

Hoi Patricia,

Heel herkenbaar, wat je schrijft! Ik heb twee vroege miskramen gehad en ik heb een onregelmatige cyclus. Mijn lijf voelt elke cyclus weer anders, er is geen peil op te trekken. En doordat mijn cyclus varieert van 4 tot 7 weken, is de tijd dat ik misschien vruchtbaar ben best lang, waardoor mijn man en ik best een tijdje bij de les moeten blijven en regelmatig vrijen. Om te weten wanneer de eisprong is geweest (wel zo handig) temperatuur ik af en toe. En elke dag foliumzuur hè, ik ben al aan mijn vijfde potje toe geloof ik (anderhalf jaar bezig). En dan tegen jezelf zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn... 'tuurlijk.

Inderdaad, werken, sporten, afleiding, maarre, anderhalf jaar vakantie zit er niet in! Ik maak er af en toe tijd voor om even stil te staan bij het verdriet (zoals nu), en probeer het vrijen zo leuk mogelijk te houden. Verder gaat het dan wel, behalve de paar dagen voordat ik ongesteld moet worden. Ik maak het mezelf maar niet te moeilijk.

Jij veel sterkte en ik hoop dat het een keertje gewoon spontaan zonder dat je er aan denkt lukt  : )

Zeeuws Meisje

Hoi,

Er niet aan denken blijft moeilijk de omgeving kan nog zo hard roepen dat iedereen die  er 'eindelijk' niet meer zo mee bezig waren zwanger werden. Net of dat je alleen zwanger kan  worden als je er niet aan denkt. Een tip die ik kreeg, rond je eisprong, en rond dat je ongi wordt zijn spannende periodes. Als je een regelmatig cyclus heb vallen er dus 2 weken af. Zorg dat je in die andere twee weken  vaak leuke  dingen heb, verwen je eigen zodat je je eigen 'oplaadt' voor de andere weken. Of een leuke vakantie boeken maar bij mij werkte  dat niet. Succes in ieder geval en doe in ieder geval waar je zelf zin in heb en niet wat de omgeving wil

Groetjes Jac
3 jr. bezig, 2 x mk en nu 12 wkn zwanger,    

Terug
Bovenaan