ik wil het nu zeker weten!

Hallo allemaal,
Sinds een week ofzo voel ik me helemaal niet meer zwanger. Ik heb geen klachtjes meer en mijn eerste bezoek bij de verloskundige 2 weken geleden heeft geen duidelijkheid gegeven. Alleen maar wat vragen.
Ik moet zo lang wachten voor een echo, dat ik inneens begin te twijfelen.

Ik word hier heel onzeker van.

xxx nous ( 11 e week)
 
hoi Nous,
Ik kan me voorstellen dat je hier knap onzeker van wordt hoor! Maar rond het einde van het eerste trimester verdwijnen vaak de vervelende kwaaltjes die bij een zwangerschap horen. Misselijkheid, gevoeligheid verdwijnen dan. Het is gewoon een maffe tijd. Je voelt niets bijzonders meer. Aan je buik zie je ook nog niet veel. Je voelt die kleine nog niet. Allemaal heel onwezenlijk. Maar ik neem aan dat de verloskundige je onderzocht heeft en dat er geen bijzonderheden waren? Probeer jezelf een beetje tot rust te laten komen meid. Het hoort er allemaal bij hoor! Ik snap best dat de komende 2 weken, totdat de echo gemaakt is spannend zullen zijn. Maar het zit vast allemaal goed daarbinnen hoor!
Groeten, Anita
 
hey nous

ik snap je helemaal!
ik kwam erachter dat ik zwanger was met 10 weken en 4 dagen.
ik heb helemaal geen klachten gehad, en het was voor mij moeilijk te geloven dat het echt zo was.
na de echo voelde ik me fantastisch maar naar een paar daagjes was het blije gevoel weer weg want ik voelde helemaal niks.
ik had geen buik helemaal niks.
nu ben ik inmiddels 19 weken en 2 dagen zwanger en ik begin de kleine te voelen!
ik heb nu wel een klein buikje maar ben verder alleen erg moe.
ik heb nu een bellytalk gehuurd zodat ik thuis naar het hartje kan luisteren want ik hoef maar 1x in de 5 weken naar de vk.
zo ben ik toch wat gerustgesteld..

ik zou me er niet druk om maken.
de een heeft er meer last van dan een ander.
ik had het geluk het niet te hebben maar eigenlijk voor mijn gevoel was dat geen geluk omdat ik niks voelde en nergens last van had!

wanneer heb je de echo?

liefs sarah
 
Hi dames,

De verloskundige heeft me nog niet onderzocht, alleen vragen gesteld. Ik was zo teleurgesteld. Ik heb a.s dinsdag de echo en ik kan niet wachten, ben best nerveus. Ik wil zo graag dat mijn zwangerschap na bijna 11 weken eens echt bevestigd wordt door een deskundige.
 
Hoi Nous,

Ik kan me voorstellen dat je onzeker word, maar ik herken het wel. Ik ben zelf in het begin van mijn zwangerschap erg misselijk geweest, echt de hele dag door. Toen ik ongeveer 11 weken zwanger was, was de misselijkheid van de een op de andere dag over. Ook de vermoeidheid van de eerste weken was toen verdwenen en ik werd hier vreselijk onzeker van. Met 12 wkn kreeg ik een echo en daarop zagen we een druk bewegend kindje! Alles ging (en gaat) hartstikke goed. Inmiddels voel ik ons kindje ook, dus ben ik ook niet meer zo onzeker.
Het schijnt wel normaal te zijn; zo'n "stille" periode. De kwaaltjes van de eerste maanden nemen af, maar je buik groeit nog niet echt en je kunt het kindje ook nog niet voelen. Probeer je niet te veel zorgen te maken en wacht die echo even af. Waarschijnlijk is er niks aan de hand.

groetjes,

Simone
(18 wkn & 2 dgn)
 
Terug
Bovenaan