Ik wil het van de daken schreeuwen, maar stiekem durf ik het nog steeds niet.........wie kent dat?

Hai allemaal,

Om mij even voor te stellen.....ik ben Joke oftewel LittleMe uit Veendam, 30 jaar en in verwachting van ons eerste kindje.

Na 5 miskramen kan ik nu eindelijk van de daken schreeuwen dat ik vandaag 15 weken zwanger ben. Mijn partner zo trots als een pauw en straalt van oor tot oor wanneer hij vrienden en collega's verteld over ons wondertje.

Ik loop met een glimlach ondanks alle strubbelingen die de zwangerschap tot nu toe al met zich meegebracht heeft. Het maakt niet uit, ik ben zwanger! Daarentegen diep van binnen als mijn partner aan het vertellen is gaat er een klein kriebeltje door mijn buik heen. Wat als het deze keer later fout gaat?

Ik wil er niet aan denken, want positief denken doet positief ervaren, mijn persoonlijkheid die ook zo is. Maar probeer de gedachten maar eens uit te schakelen als ik krampen voel in de onderbuik. Wetende dat het groeikrampen zijn en dat het niet lijkt op de steken van een miskraam, maar toch.

Mijn gevoel zegt dat het helemaal goed zit en de 4 echo's die ik ondertussen gehad heb laten ook zien dat het goed gaat met de kleine. Toch blijft die kleine twijfel, herkend iemand dit? Komt het door de hormonen die ook nog eens extra de bezorgdheid in je benadrukken?

Ja, natuurlijk! Dat is toch logisch. Wij hebben precies hetzelfde. WIj proberen te genieten, en iedereen moedigt ons ook aan om te genieten. Maar je blijft (letterlijk) met een onderbuikgevoel zitten, dat de kans op..... aanwezig is......

Ik (wij) zijn bang dat dat zo blijft tot dat je vrolijk met de kleine op je arm staat..... Dus even doorzetten, dat is het enige wat je kunt doen. En in ieder geval proberen te genieten!

Sterkte!

Hey hoi,
Heel erg logisch dat je zo onzeker bent! Ik heb 'gelukkig' 1x een miskraam gehad met 6 weken en ik had dus de eerste 12 weken erg veel stress.
Ik denk ook dat iedereen die twijfel houdt, alleen wij zijn er nu gewoon erg veel mee bezig. Dingetjes uitzoeken, wat en hoe en waar willen we bevallen en de gedachten van als.... dan.... gewoon volledig negeren. Met positieve dingen bezig zijn, want anders duren de aankomende weken erg lang! Papier is geduldig en dit opschrijven is makkelijker natuurlijk dan uitvoeren. Maar ik denk maar zo, maar kindje heeft niks aan negativeit, die is bezig met groeien en zich klaar maken voor de wereld!
Succes en sterkte en ik heb gemerkt dat van je afschrijven op het forum ook een goede remedie is!

Ow ik snap precies hoe je je voelt. Ik heb hiervoor ook 3 miskramen gehad, dus de stress is niet voor niets. Ik heb ook vaak dat gevoel van: Straks gaat het later nog een keer mis... Grrr ik wil genieten, genieten van dat kleine wonder in mijn buik.
Het gevoel van krampen (het zal toch niet) nee het is groeipijn, maar toch. Gisteren gelukkig weer het hartje gehoord van onze kleine vriemel! En ondanks de ook 4 echo's gaat het genieten nog wel een beetje moeilijk!
Maar probeer het los te laten. Jullie worden papa en mama van een geweldig klein babytje. Want dit pakken ze gewoon niet meer van ons af!!

Geniet, hoe moelijk het ook is.

Liefs

Heel herkenbaar, ik vroeg me laatst al af of ik de enige was die hier last van heeft...
Rationeel vind ik dat ik niet mag 'zeuren'. Ik heb een dochter van 2,5 en heb daarna 'maar' 1 miskraam gehad. Ik weet dus dat het goed kan gaan, maar ook dat het mis kan gaan. En die twijfel en onzekerheid na de miskraam blijven helaas toch veel meer overheersen dan ik van te voren had gedacht. Mijn verstand weet het heus wel, want de echo's waren goed. Maar ik blijf onzeker, bijvoorbeeld met naar het toilet gaan, 'zal ik toch niet weer bloed verliezen?'.
Ik probeer ook zeker positief te zijn, maar soms bekruipt die onzekerheid je gewoon.
Gelukkig kunnen we het hier van ons af schrijven, dat lucht mij in elk geval wel op.
Sterkte allemaal!!!

Ik lig momenteel in het ziekenhuis wegens mijn hartritmestoornissen en heb hiervoor een miskraam gehad. Ondanks dat ik ook in de 15de week beland ben en het wel vertel, ben ik verschrikkelijk bang dat er wat mis gaat met het kindje. Verschrikkelijk gewoon die onzekerheid: om gek van te worden!
Toch maar gewoon ons ontzettende best blijven doen om ervan te genieten en positieve woordjes tegen onszelf zeggen. Mij helpt praten met "ervaringsdeskundige vriendinnen" ook altijd goed!

Ik lig momenteel in het ziekenhuis wegens mijn hartritmestoornissen en heb hiervoor een miskraam gehad. Ondanks dat ik ook in de 15de week beland ben en het wel vertel, ben ik verschrikkelijk bang dat er wat mis gaat met het kindje. Verschrikkelijk gewoon die onzekerheid: om gek van te worden!
Toch maar gewoon ons ontzettende best blijven doen om ervan te genieten en positieve woordjes tegen onszelf zeggen. Mij helpt praten met "ervaringsdeskundige vriendinnen" ook altijd goed!

Terug
Bovenaan