Ik wil jullie een hart onder de riem steken

Hallo meiden!

Waarschijnlijk kennen jullie mij niet maar ik heb ook lange tijd op dit forum meegelezen en soms geschreven.
Mijn man en ik hadden in juli 2003 een kinderwens, en vlak na ons trouwen (juli 2003)  zijn we ervoor gegaan. Helaas bleef een lang gekoesterde wens uit. Elke maand opnieuw de hoop en weer de teleurstelling. Na ruim 1,5 jaar hebben we toch uiteindelijk de stap gezet om de medische molen in te gaan. Hier zag ik als een berg tegenop omdat ik bang was dat er iets ontdekt zou worden wat een zwangerschap in de weg zou staan. Vreemd genoeg gaf het me juist een gerust gevoel dat we de mm in zijn gegaan, eindelijk werd er naar gekeken. Hierdoor konden we het wat makkelijker naast ons neerleggen. We hebben in het begin alle routine onderzoeken gehad, en die waren gelukkig goed. De volgende stap was een laparascopie om te kijken of alles inwendig goed was bij mij, zoals de eierstokken. Achteraf is de laparascopie ontzettend meegevallen, en zeker toen we aan het einde van de dag te horen kregen dat alles goed was. Vanaf dat moment is er bij mij een knopje omgegaan en heb gelijk gedacht, kan het niet op de natuurlijke manier dat maar met hulp van de medici, want ze konden niets ontdekken. Ondertussen hadden wij een huis gekocht, dus bezig zijn met onze kinderwens was iets naar achteren geschoven door de afleiding die wij hadden door het huis. 2 Maanden na de laparascopie (mei2005), was ik een week overtijd. En ja hoor.......... Zwanger! Echt ongelooflijk maar waar. Ik durfde het bijna niet te geloven. Inmiddels ben ik 28 weken zwanger, en mijn zwangerschap verloopt prima.

Meiden, wat ik jullie wil meegeven, probeer hoe moeilijk het ook is om positief te blijven. Niet je gedachten 100% op de kinderwens te richten ( makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik kan er over meepraten), en schroom niet om na een langere tijd naar je huisarts te gaan het zal je een gerust gevoel geven.
Wonderen bestaan echt!

Ik wil jullie allemaal heel veel geluk toewensen en ik hoop dat jullie droom snel uit zal mogen komen.

Groeten van Elly.

Hoi Elly,

Wat fijn voor je dat je nu zwanger bent en dat het allemaal goed gaat. eigenlijk zouden we allemaal een nieuw huis moeten kopen misschien dat het dan lukt maar wat je net al schrijft het is heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. ik hoop voor je dat je over een tijdje een gezonde baby in je armen mag sluiten maar voor nu ik ben al moeder van een dochter van bijna 4 jaar geniet nog even van je zwangerschap want eigenlijk is het voorbij voordat je het weet teminste dat was mijn ervaring.

groetjes linda

He Elly!

Goed te horen dat je al 28 wkn bent.

Erg fijn eindelijk weer eens een goed bericht, want hier gebeurd de laatste tijd weer helemaal niets positiefs heb ik het idee!

Ze zeggen wel vaker, als je er niet meer mee bezig bent..............dan lukt het wel.
Maar ja doe dat maar eens.

Moet zeggen dat het me deze maand meevalt, ik heb weinig verwachtingen namelijk dit keer (5e IUI maar pas na mijn eisprong geinsemineerd, gyn heeft eisprong gemist)
Dus weinig kan dus weinig hoop.

Hierna nog een en dan voor IVF, maar wil een tijdje rust hierna. Even andere dingen.............ik ben het van plan maar of het lukt!

Veel geluk nog en voor de laatste 12 weken van je zwangerschap wens ik je ook het allerbeste toe. Een makkelijke bevalling en een wolk van een kindje.

Laat je het ons nog weten als het zover is?

Succes nogmaals!

En thanx voor het goede bericht hoor!

Hoi Linda en Cynthia,

Ik weet helemaal hoe jullie je voelen. Tegen mij werd ook steeds gezegd dat ik er niet teveel me bezig moest zijn. Toen dacht ik ook.... jullie hebben makkelijk kletsen, want dat doe je niet zomaar. En zeker niet als je al een lange tijd bezig ben, en alleen maar zwangere buiken om je heen ziet.
Op een gegeven moment wordt het een deel van je leven en het ontneemt ook enige plezier in andere dingen is mijn ervaring.
Maar meiden, het is helaas waar wat die andere mensen zeggen dat je er niet teveel ermee moet bezig zijn, want dat houd het juist tegen. Dat heeft mijn gynaecoloog toen ook tegen mij gezegd.
Ik wil jullie echt alle geluk van de wereld toewensen en ik hoop dat jullie lang gekoesterde droom net zoals bij mij zal gaan uitkomen.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Liefs van Elly.

Terug
Bovenaan