ik wil me ook even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik blijf wel anoniem, omdat we de zwangerschap nog niet wereldkundig willen maken. En stel je voor dat er hier juist iemand zit die me kent.

Ik ben dus voorlopig Leeuwtje, ik ben 32 jaar en mama van een zoontje van 16 maanden. Ik ben op 4 augustus uitgerekend.

Ik heb vanochtend getest en het resultaat was een dikke vette streep. Ik kan het nog steeds niet geloven. Aangezien het  ruim 2 jaar heeft geduurd voor ik zwanger was van ons zoontje. En nu ben ik al in ronde 3 zwanger! Dus het besef moet nog even doordringen. We hoopten op een leeftijdsverschil tussen de 2 en 3 jaar. Het worden er dus, als deze zwangerschap goed gaat, 2.

En, hoe voelen jullie je, al last van kwaaltjes?

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Leeuwtje,

Jij ook van Harte Gefeleciteerd.
Ik kan het ook niet geloven, bij ons was het in de tweede ronde raak!!
Echt super snel, en we zijn zo blij!!!!
We hebben al een zoontje en die wordt bijna 2.

Als we wat verder zijn en onze omgeving hebben ingelicht, kunnen we onzelf bekend maken, hahahaha!!!

Moet je eigenlijk eerst de huisarts bellen?? Of kun je ook gelijk de verloskundige bellen???

Liefs Trotsemams

Hoi trotsemams,

Je hoeft de huisarts niet te bellen. Maar wij hebben een hele lieve huisarts, waar we een aantal keer zijn geweest toen we voor ons zoontje bezig waren. Die heb ik 2 jaar geleden ook meteen laten weten toen ik zwanger was. Hij was toen zo oprecht blij voor ons, dat ik hem wel weer wil laten weten dat de tweede op komst is. Toen ons zoontje was geboren stond hij gelijk op de dag dat hij het geboortekaartje had gehad onaangekondigd op de stoep. Hij stopt per 1 januari, wat ik erg jammer vind. Maar er komt een goede vervanger.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi leeuwtje,

Is het raar als ik deze week de verloskundige bel? of kan ik beter nog een paar weken wachten?

Ik heb vandaag al wel moeders voor moeders gebeld, want toen ik zwanger was van mijn zoontje wist ik dat niet todat ik met 11 weken naar de verloskundige ging.
Dus wel een beetje heel erg laat en ik dacht dat gaat me niet weer gebeuren.

Liefs Trotsemams

Volgens mij maakt dat niet uit. Iedere praktijk werkt volgens mij anders. Bij de praktijk waar ik nu ook weer naar toe ga is het zo dat je eerste een echo krijgt in het ziekenhuis en daarna pas je eerste afspraak hebt. Omdat ik de echo graag op maandag of dinsdag heb (de dagen waarop ik vrij ben) ga ik volgende week al bellen.

Hoi Leeuwtje

Nogmaals van harte proficiat met je zwangerschap. Lekker toch dat het best snel is gegaan. Ik had ook niet verwacht dat ik direct zwanger zou zijn na mijn bbz. Ga lekker genieten meid. Want voor je het weet heb je je mooie kleine in je armen.

Sharine  

hoi leeuwtje
jij ook proficiat.wat gaaf dat   t dit keer zo snel ging joh!!
ik heb wel kwaaltjes ja.veel plassen,koud hebben,moeilijk naar de wc,kokhalzen van vieze luchtjes en veel honger.dat had ik bij mn zoon pas vanaf een week of 7 en nu als sinds een week na mn eisprong
dat beloofd nog wat.

Hoi Leeuwtje,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben zwanger van ons eerste kindje en ben 4 augustus uitgerekend.
Iemand vroeg wanneer je de verloskundige kunt bellen. Ik heb dat maar meteen gedaan, en ze was zooooo aardig en enthousiast! Ik mag over 3 weekjes al langs komen!
Het voordeel van een snelle afspraak is dat je ook de tijd hebt om over dingen na te denken. Er ligt nu en infopakketje klaar voor ons zodat we ons alvast kunnen inlezen enzo. En ook na kunnen denken over bijvoorbeeld een nekplooimeting. Het heeft dus zeker zin om nu al te bellen. En wat ook fijn is, is dat als je iets raars voelt ofzo je ook meteen kunt bellen. Dat vind ik zelf wel een fijne gedachte!

Nou geniet lekker van je zwangerschap. Dat doe ik ook! En we komen elkaar vast nog op het forum tegen!

Groetjes, Lieke

Terug
Bovenaan