Ik wil niet naar de oppas!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb even wat slimme tips nodig. Mijn zoontje van vijf maanden wil niet naar de oppas. En dat is erg lastig.
Hij krijst vanaf dat we hem brengen (nou ja hij begint na 10 minuten) totdat we hem ophalen.
We hebben al van alles geprobeerd.
Hij krijgt lakentjes, doekjes en knuffels van thuis mee.
We zijn heel vaak samen met hem naar de oppas geweest.
Omdat we beide onregelmatig werken en hij dus niet zo vaak heen hoeft zijn we heel vaak extra gegaan.

Zo langzamerhand krijgt zijn gastmoeder er een punthoofd van, hij krijst echt oorverdovend maar als ik of zijn vader binnenkomt dan lacht hij meteen en is weer vrolijk.
Iemand een tip????????????

Marieke

Pfffff moeilijk zeg. Als het mijn kind betrof zou ik eens gaan denken of er geen andere mogelijkheden zijn. Minder werken bijv zodat jullie samen de zorg voor de kleine kunnnen afwisselen en er dus altijd een ouder bij is. Succes

ik zou hem er niet meer heen brengen je weet maar nooit wat daar gebeurd het zal wel met een rede zijn dat hij daar niet wil zijn je weet maar nooit in deze tijd ik ben misschien wat overdreven maar ik zou het echt niet vertrouwe. ps ik ben van het voorjaar forum.en wel altijd overbezorgt.

hOI!

Ik ben helemaal niet overbezorgt maar als mijn kind uren zou krijsen dan zou ik echt mijn kind daar niet meer heen brengen. Kan oma niet oppassen? Is je kind de hele dag bij de oppas of een paar uur? Komt de oppas aan huis?

gr
Marielle

Oei!!! dat is lastig, je bent natuurlijk wel afhankelijk van de opvang voor je kindje.
Je zou misschien een kdv kunnen overwegen maar ik weet niet of er bij jou in de buurt zijn met een flexibele opvang, meestal is dat helaas niet zo.
Je kindje heeft het er duidelijk niet naar zijn zin, is het een optie om een andere gastouder te proberen? net zoals volwassenen hebben kindjes ook van een voorkeur voor een bepaald persoon, en met een ander helemaal niets.
Ik wens je heel veel succes want dit is wel erg lastig.

groetjes Daniëlle.

In elk geval bedankt voor de steun, maar het ei van columbus zit er niet echt bij. Jammer genoeg is er dus niet echt een oplossing.
Hij heeft het altijd overal prima naar de zin, zolang ik of zijn pappa maar in de buurt is. En omdat we beide onregelmatig werken is een kdv geen oplossing.

Gelukkig hoeft hij voorlopig nooit langer dan een paar uurtjes naar de oppas toe, en aan haar ligt het echt niet. Ik laat hem daar met een gerust hart achter. Hij kan gewoon niet zonder ons denk ik.

Hoi

Ik wil je even laten weten dat je niet de enige bent met zo'n kind.
Helaas heb ik ook nog geen tips voor je.
Onze dochter Wieteke wilde vanaf het begin ook niet naar de oppas. Gelukkig ben ik gestopt met werken en dus hoeft Wieteke bijna nooit naar de oppas. Maar het is tot op de dag van vandaag nog steeds krijsen als ze daar is. Als ik in de buurt ben (of papa natuurlijk) is alles goed en speelt ze ook lekker, ze lijkt geen aandacht voor ons te hebben. Maar zodra we weg zijn is het krijsen en niet meer stil willen worden.
Maar zoals gezegd hoeft Wieteke over het algemeen maar 1 keer in de week naar een oppas (in de kerk), maar ze wil nog steeds niet. Helaas voor de oppassers daar.
Wij hopen maar dat ze hier binnenkort overheen groeit, als ze gaat begrijpen dat we wel weer terug komen. Maar als je kind nog maar vijf maanden is, is dat nog een lange weg. Ik hoop voor jullie dat het snel over is. Ik vind het namelijk zo moeilijk om haar te horen krijsen terwijl je weggaat en ook hoort dat het niet overgaat.

Succes ermee.

Groetjes,
Geeske & Wieteke (15-09-2006)

Hoihoi,

Is 5 maanden niet  nog erg jong om zo erg last te hebben van verlatingsangst? Lijkt me in ieder geval erg moeilijk om télkens te horen dat hij zo verdrietig is geweest. Maar ja, als je geen alternatief hebt, moeten jij en hij er toch doorheen..... Lijkt me een hele opgaaf.

Sterkte daarmee
Susan

Terug
Bovenaan