Ik wil nog wel maar zij is al 38 jaar

A

Anoniem

Guest
We hebben 2 kinderen en ik wil nog wel een 3e, maar mijn vrouw is reeds 38 jaar en zal bij de bevalling dus 39 jaar zijn. Wie zegt doen en wie niet? En motiveer aub

Zijn er misschien vrouwen met die leeftijd die uit ervaring iets hier over kunnen zeggen?

hai hoe jong ben jij en hoe veel jaar zijn je kinderen groetjes

hai ik ben zelf 25 en heb een zoon van 18 mnd maar heb ook een zusje van 13 jaar en mij moeder was 35 toen ze geboren werdt maar als jully het allebei graag willen dan zou je het kunnen proberen het wil niet zeggen dat jully meteen zwanger zijn dat kan mischien best lang duren als zij 38 is en jij 41 en het is alweer 9 jaar geleden dat ze zwanger was maar wat vind je vrouw en je 2 kinderen en waarom willen jully er nog een bij je moet wel helemaal van voor af aan beginnen groetjes

Hoi Peter,

Ik moest ff lachen om "ze is al 38". Jee ik wou dat ik nog 38 was. Ben net 40 geworden en we zijn bezig voor de 2e maar sinds de miskraam van vorig jaar november (kindje was 9 weken) gebeurt er niets meer, ondanks temperaturen en ovulatietests.

Als jullie er beiden over eens zijn dat je het erg graag wilt, zou ik zeggen meteen beginnen! Het duurt gewoon langer op deze leeftijd om zwanger te worden dan 10 jaar geleden.

Maar waar ligt jullie twijfel, alleen bij de leeftijd? En wat voor twijfel heb je daarbij dan?

Groetjes,
Luna

hoi peter,

ze zeggen altijd bij twijfel niet doen, maar goed iedereen twijfelt wel eens. Daarom is het goed als jij en je vrouw eens goed om de tafel gaan zitten. jullie moeten het beiden willen, en alle voors en tegens tegen elkaar afwegen. Hebben jullie het er voor over om weer gebroken nachten tegemoed tegaan.   je hebt 2 gezonde kinderen, neem je het risico dat een 3e misschien niet gezond is doordat er nu meer risico's aan een zwangerschap zitten. en vergeet niet dat een zw.schap misschien wel veel zwaarder   voor je vrouw is nu ze wat ouder is. FF heel praktisch gedacht, past het nog in huis en in de auto en zijn de financieen goed.
Het klinkt misschien allemaal wat kru, maar zijn gewoon dingen waarvan ik vind dat je ze wel op een rijtje moet hebben voor je weer zon belangrijke beslissing neemt.
zijn jullie beide van mening dat dit alles niks uitmaakt en jullie beide gewoon graag nog een kindje willen, dan zou ik er gewoon voor gaan.

succes met jullie beslissing.

gr. bambi

Hoi peter,

Wel moeilijk om zo een advies te geven op basis van zo weinig informatie. Ik ben het eens met bambi.
Ik denk daarnaast: je hebt verstand en gevoel.
Met je verstand moet je nadenken over de dingen die bambi al noemde: financien, ruimte  enz.
Daarbij komt voor mij ook de vraag: Hoe gaat het nu met de opvoeding van 2 kinderen, kunnen wij dat goed aan samen of is er al een ouder overbelast. Zijn er nu al grote problemen in de ontwikkeling van een van de kinderen.

En dan gevoel: wat hopen  jullie dat dit kind  je brengt, waar ben je naar op zoek.  
Moeilijk om te beantwoorden. Mensen maken vaak een keuze voor iets omdat ze hopen dat het hun een bepaald gevoel oplevert. Ik zou dan praten met elkaar: welke beelden zie je in je hoofd als je over een derde kindje droomt.
En wat bambi ook zegt: als het anders mocht gaan ben je dan ook bereid dat aan te gaan.

Tot slot, ik heb wel eens gehoord dat als oude mensen op hun leven terugkijken, ze meestal spijt hebben van de dingen die ze niet gedaan hebben ipv de dingen die ze wel gedaan hebben.

Succes !

Groetjes Leontine

Terug
Bovenaan