Ik wil ons mooi * een naam geven, maar weet niet goed hoe....

Hoi allemaal,

Vandaag precies een maand geleden zijn we ons wondertje verloren. Een groot wonder, ja dat was het toen we wisten dat we in verwachting waren. Het was het mooiste dat ons ooit is overkomen. We hadden dan ook al verdriet gehad en dit kindje was meer dan welkom. Een intens groot verdriet is het nu. Een grote leegte.

Nu wil ik graag ons wondertje een naam geven, maar weet niet zo goed hoe en welke naam er mooi genoeg voor is.  Nu bedenk ik me of er überhaupt wel een naam bestaat die mooi genoeg is....

Ik weet  zelf niet of het een jongetje of meisje was, het had ons ook helemaal niet uitgemaakt, maar nu is dat een beetje anders.... Iemand die ik goed ken die paranormaal begaaft is, zegt dat het een meisje was. Mijn man is erg nuchter erin en gelooft daar dus eigenlijk niet echt in. Ik weet dat we er nooit medisch gezien achter komen of het inderdaad een meisje is.  Ik wil het graag geloven, zodat ik ons kindje een passende naam kan geven.

Hebben jullie dit gevoel ook gehad en hoe zijn jullie ermee omgegaan? Hebben jullie het wel of geen naam gegeven en/of een naam die zowel voor een jongen als een meisje geschikt is? Zo ja, heb je ideeën voor zo'n naam?

Veel liefs,

Sil

Mama van één * (13-02-2006)

Goodbye my Angel, it's time te sleep. You will always be a part of me.

Hoi, hoi...

Ik snap je heel goed...
Het zoeken van een passend afscheid...in jullie geval een naam...
is erg moeilijk...

Ik zelf had al een pakje gekocht voor de kleine...
Dit ga ik in een doosje bewaren...en blijft ongedragen...
Krijgt een mooi en warm plekje...
Dat is voor mij het minste wat ik kan doen...

Die naam...is erg moeilijk...
Ik vind zelf Haddassa een hele mooie naam...
Dit is Hebreeuws voor 'Verborgene'...
Maar ja, deze naam wordt eigenlijk bijna alleen
maar aan meisjes toegekent...

Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat
jullie alles een plekje kunnen geven...

Liefs, Judith                

Toen ik de eerste keer zwanger was, ging het mis na 13 weken. De felicitatiekaarten die ik had gekregen en het zwnagerschapsdagboek dat ik had gekocht zitten in een doos en die staat op zolder.

Bij de tweede miskraam was ik me niet eens bewust geweest dat ik zwnager was, ik heb er verder ook geen aandacht aan besteed. Ik was toen 8 weken zwanger geweest.

Vorig jaar ben ik na bijna 18 weken zwangerschap bevallen. Wij hebben er bewust voor gekozen ons kidnje geen naam te geven. Juist om het allemaal net zo concreet te maken. Ik weet wel dat het gevoel over die zwangerschap en dat kindje heel anders id an bij de andere miskramen. Daarbij dacht ik niet in termen van een kind. Nu heb ik wel een kindje (een jongetje)  in mijn hand gehad.

Ik sta er nog steeds achter dat we ons kindje geen naam hebben gegeven, maar straks als onze kleine geboren wordt (nog een kleine 3 weken tot de uitgerkeende datum) staat er wel een sterretje op het kaartje. Voor ons heeft dat een betekenis, mensen die er naar vragen krijgen een uitleg, de rest ziet gewoon een sterretje.

Dat is voor ons de manier om voor onszelf aan te geven dat dit kindje er geweest is.

Het gata niet om een naam maar om wat je voelt.

Miep

Hoi Sil,
Ik vind het wel een mooi idee om je kindje nog een naam te geven.
Ikzelf hou erg van Italie en de taal. Zo zou ik bijv Luna ( staat voor maan) of Stella ( ster) mooi vinden.
Als wij ooit nog een kindje mogen krijgen en het zou een meisje worden vinden wij Mare (zee) een mooie naam.
Ik denk dat de naam niets uitmaakt als jij er maar  een goed gevoel bij hebt en het mooi vindt.
Succes!
Liefs Janneke

Voordat ik eindelijk mama werd heb ik twee miskramen gehad. Wij hebben voor onszlf de kindjes de namen gegeven van de naamdag waarop ze verwacht werden. Voor allebei hebben we een boompje in de tuin gezet, het Valentijnsboompje en het Nickyboompje.

Succes met het verwerken van het verdriet,
liefs, elly

Ikzelf heb 7 miskramen gehad en we hebben het nooit een naam kunnen geven. Voor ons persoonlijk konden we het dan nog moeilijker verwerken. Nou was ik ook nog maar voor de 3 maanden zwanger, maar heb het op deze manier gewoon makkelijk verwerkt. Ik koop ook nooit iets ter herrinnering aan een zwangerschap. Dat doe ik pas na 3 maanden. Tuurlijk kan het daarna nog mis gaan, maar dan is het al een babytje en dan ligt het gevoel anders. Voor mijn gevoel was ik nooit in verwachting, maar in afwachting. En dat heeft me altijd heel sterk gemaakt, En daarom ben ik heel makkelijk nu in de 9de zwangerschap en kan ik alles veel beter aan. Tuurlijk de onzekerheid blijft, maar dat is ook wel logisch.

Maar als jij je prettig voelt en je je kleintje een naam wilt geven moet je het vooral doen. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel weer blijdschap en geluk hebt. Want dat gun ik je echt.

Liefs Elina
13w2d

Terug
Bovenaan