ik wil ook graag een kindje

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
Ik wil heel graag weer een zwanger worden. We hebben begin dit jaar een kleintje gekregen (Sophie is bijna 8 maanden oud), en wil eigenlijk heel graag snel een tweede, zo verschrikkelijk graag,  maar...... ik ben helemaal in tweestrijd. Behalve dat manlief nog graag wilt wachten, omdat ik nog ruim 1 jaar moet studeren,  betekent het ook dat ik naar alle waarschijnlijkheid weer een half jaar niets kan, ik heb namelijk tijdens de zwangerschapeen behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad, en volgens de gyn. wordt dit iedere zwangerschap erger en zwaarder. Dus dan moet ik ook de zorgen voor onze kleine meid overlaten aan iemand anders.... maar als ik een zwangere vrouw zie, kan ik wel huilen, zo graag wil ik nog 1 keertje zwanger zijn en wel zo snel mogelijk, herkent iemand dit? is dit vreemd?? ergens ben ik bang dat als we wachten, en ik dadelijk werk en Sophie wat groter is en zelfstandig, dat het er niet meer van komt, dan mijn  man het allemaal wel goed vindt. Hij heeft het vindt hij namelijk tijdens mijn zwangerschap nogal zwaar gehad, omdat ik niets meer kon. Ben ik een zeur? of moet ik me erbij neerleggen dat 1 kindje ook al heel mooi is??

quote: zomer mama van sophie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-09-2005 17:33:38'));

hallo allemaal,
Ik wil heel graag weer een zwanger worden. We hebben begin dit jaar een kleintje gekregen (Sophie is bijna 8 maanden oud), en wil eigenlijk heel graag snel een tweede, zo verschrikkelijk graag,  maar...... ik ben helemaal in tweestrijd. Behalve dat manlief nog graag wilt wachten, omdat ik nog ruim 1 jaar moet studeren,  betekent het ook dat ik naar alle waarschijnlijkheid weer een half jaar niets kan, ik heb namelijk tijdens de zwangerschapeen behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad, en volgens de gyn. wordt dit iedere zwangerschap erger en zwaarder. Dus dan moet ik ook de zorgen voor onze kleine meid overlaten aan iemand anders.... maar als ik een zwangere vrouw zie, kan ik wel huilen, zo graag wil ik nog 1 keertje zwanger zijn en wel zo snel mogelijk, herkent iemand dit? is dit vreemd?? ergens ben ik bang dat als we wachten, en ik dadelijk werk en Sophie wat groter is en zelfstandig, dat het er niet meer van komt, dan mijn  man het allemaal wel goed vindt. Hij heeft het vindt hij namelijk tijdens mijn zwangerschap nogal zwaar gehad, omdat ik niets meer kon. Ben ik een zeur? of moet ik me erbij neerleggen dat 1 kindje ook al heel mooi is??

hallo,

ik snap je gevoelens wel hoor.
ik wilde ook dolgraag een 2e kindje,al een tijdje eigenlijk maar helaas mijn man nog niet.
en daarbij was ik ook nog met opleiding bezig (wel een thuisstudie) maar dat verlangen blijft natuurlijk wel!! en mijn meid is inmiddels al bijna 4 jaar.
we hebben toen een serieus gesprek over gehad en hij wil nu eindelijk ook.
maar ik snap je verlangen dus maar is het misschien niet handiger als je nog heel ff wacht?
dan is je meid ook al wat groter en wat zelfstandiger als ze bijv kan lopen en dat is wel beter voor jou voor als je weer BI krijgt en dan heb je nog ff de tijd om je studie af te ronden.
je hoeft niet een heel jaar te wachten ofzo maar nog wel ff dat lijkt me misschien verstandiger of niet??
en heeft je man ook de tijd om eraan te wennen en ervoor te gaan.

succes liefs Bri

quote: zomer mama van sophie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-09-2005 17:33:38'));

Hoi,

Ik herken wel veel in je verhaal wat betreft de Bekken instabiliteit dan. Ik wilde ook al snel weer maar we hebben toch nog heel even gewacht. Onze dochter is nu 20 maanden en ik ben nu 7 weken zwanger van de 2e. Maandag ga ik de huisarts bellen want ik heb nu alweer beginnende last van mijn bekken, helaas...Laatst las ik ergens dat je als je bekken instabiliteit hebt gehad je het beste 2 jaar kan wachten voordat je weer zwanger raakt. Dan heeft je lichaam de tijd gehad om zoveel mogelijk te herstellen.
Waar ik wel heel blij mee ben is dat onze dochter nu in ieder geval wel kan lopen, alhoewel je toch nog veel aan het sjouwen bent hoor met zo'n kleintje. Dit probeer ik wel zo min mogelijk te doen maar helemaal niet dat lukt me niet. Ik ben wel erg bang hoe het gaat lopen maar ik kan er nu toch niets meer aan veranderen(niet dat ik dat zou willen hoor). We zien wel hoe het gaat lopen en hopelijk valt het mee....Ik heb de vorige keer trouwens ook last gehad van het carpaal tunnelsyndroom in mijn polsen en na de bevaling heb ik ook nog hielspoor gekregen...Kortom zwanger zijn is voor mij een noodzakelijk kwaad want we willen natuurlijk wel heel graag weer zo'n hummeltje erbij!!!
Jullie succes met je beslissing, neem er de tijd voor en luister goed naar je lichaam!

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan