Ik wil ook voor de 2e, maar mijn man nog niet............

A

Anoniem

Guest
Zoals jullie uit de titel al kunnen lezen: Ik wil graag voor een tweede gaan omdat ik er a: gewoon aan toe ben en ook omdat ik (lang verhaal) tijdens de bevalling zodanig ben ingescheurd (of zodanig ben gehecht) dat ik nu nog steeds pijn heb bij het vrijen. Ik wil hier graag verandering aan laten brengen, maar ik vind dit zonde van de tijd en moeite om dit te laten veranderen en vervolgens een paar maand later weer zwanger te zijn en dus een bevalling op komst, waardoor het daar beneden weer naar zijn grootje gaat. Ik heb dus liever, nu zwanger en bevallen en daarna als het dan nog niet goed is er wat aan laten doen.......

Dit alles heb ik al uitgelegd aan mijn man, maar hij is niet zo'n prater. Hij snapt het wel zegt hij, maar doet er verder niet op uit.

Enig idee hoe ik hem overhaal?

Groetjes Karin

Ben bang dat ik je geen tips kan geven hoe hem over te halen. Denk ook niet dat het verstandig is om een man voor zoiets over te halen.

Wil hij NU geen kinderen, of helemaal niet? Moeilijk hoor!! ik begrijp jou verhaal ook wel hoor, maar ben benieuwd waarom hij het (nog niet) wil...

Hij wil er liever een jaar of 3 tussen hebben zitten zodat je naar de eerste een stuk minder omkijken hebt.
Ik vind het juist leuker om de leeftijdsafstand niet te groot te maken...

Groetjes!

Hoi Karin,

Ik begrijp je redenen goed. Mijn ervaring is met mijn man dat hij ook niet zo enthousiast is dan ik ben. Hij wil ook niet over zulke dingen praten. Hij is meer zo van we zien wel... Wij gaan nu wel voor een tweede, maar ik ben er veel meer mee bezig dan hij. Voor mijn gevoel is dat het verschil tussen man en vrouw. Er zullen best mannen zijn die ook erg enthousiast zijn als het over kinderen krijgen gaat. Maar vrouwen zijn in mijn ogen toch de "touwtrekkers" op dit gebied. Die zitten meteen op een roze wolk als ze nog maar aan kinderen denken.
Voor jou is de enige manier om er veel met je man over te praten en dan de voordelen te bespreken van nu beginnen aan een tweede. Je moet er natuurlijk niet iedere dag over gaan "zeuren'. Maar serieus erover praten. Ik lees niet in je verhaal of je man ook echt nog een tweede wil. Dat is natuurlijk ook belangrijk om te weten. Anders wordt het wel heel moeilijk voor je.

Succes!
Groetjes Babybelle

hoi hoi

ik vind het GEEN goed idee om je man "over te halen "
ik vind dat je er beide met 100% achter moet staan en overhalen heeft geen zin
spreek je gevoelens uit en als hij er dan aan toe is komt hij er zelf wel mee
hij weet immers dat jij het al graag wilt
hij kan nu wel zeggen 3 jaar ertussen maar dat kan goed tussentijds veranderen

kortom ik vind het geen goed idee en je man moet er uit zich zelf mee komen
dan weet je dat hij er ook 100% achter staat en voor wilt gaan

groetjes en succes moekje

hoi,

vervelend is dat soms he... pppfff mannen ook hihi

ik ken het wel een beetje.. mijn man is/was precies zo!!
alle voor en tegens had ik tegen hem gezegt en nog was het Neee nog niet .... ggrrrrrr
om gek van teworden en mijn hormonen maar gieren door mijn lijf   hihi

we hebben hier echt maanden over gepraat niet elke dag ofzow.. maar wel wanneer het erop aan kwam.. en op het laatste moment kwam het hoge woord er uit, waarom wou hij niet: ik ben van Mart erg ziek geweest, zware bekken klachten veel pijn, zieken huis in en uit met 20wk..ik was echt kapot.. de bevalling verliep goed, maar na de bevalling hefig bloed verlies.. al met al best een gedoe geweest, en dat heeft hem dus erg laten schrikken en hebben we dus ook goed over moeten praten..

het rare is dan ook nog eens.. dat hij dus groen licht had gegeven, en ik direct de eerste maand al zwanger bleek tezijn.. ook wel raar... we waren net aan het idee aan het wennen hihi.. maar we zijn er echt super blij man en ik kunnen de vorige zwangerschap/ bevalling nu goed scheiden van elkaar.. en zien dit dan nu ook beter tegemoet, al zit ik nu al wel in de ziekte wet om dezelfde soort klachten, maar ik weet nu wat het is en dat ik echt rustig aan moet gaan doen.. voor ons allebei fijner.. nu kunnen we er echt beter na toeleven..

misschien is het handig om eens met je man te gaan praten waarom hij nog niet wil, wat misschien zijn angsten zijn, en wat hij voordelen vind van 3 jaar ertussen laten zitten??

suc6

groetjes Simone

mv Mart (18mnd)en 17wk zw

Hoi hoi,

Ik ken het, mijn man is op dat gebied ook geen prater. Hij zei altijd dat hij maar 1 kindje wou. Helaas hebben wij ons 1e kindje verloren (Danique, zwangerschap afgebroken na 20 weken, ze had het syndroom van potter; geen nieren, geen blaas dus niet levensvatbaar even kort door de bocht) en al vrij snel was ik zwanger van Patrick. Toen patrick geboren was bleef mijn man voet bij stuk houden en bij mij begon het heel snel te kriebelen. Ik zette die gevoelens in de koelkast totdat patrick 6 maanden was en mijn man en ik zaten te bbqen (oooo, ik vergeet het nooit meer). Ik dacht ik gooi nog een balletje op. Mijn man antwoordde; ik wil ook een brusje voor patrick zullen we stoppen met de pil? Daar hebben we toen nog 2 maandjes mee gewacht (waarom weet ik eigenlijk ook niet meer) en toen was ik vrij snel weer zwanger.

Dus; hou moed!

Maar 't is wel wat 1 van mijn voorgangers zei; overhalen heeft geen zin, je moet er met zijn 2en voor 100% achterstaan!

succes

Liefs Miranda

Hoi,

Ik zou je man niet overhalen. Je kunt hem natuurlijk wel uitleggen waarom je het nu wilt (volgens mij heb je dat al goed gedaan) en dan is het toch wachten tot hij er aan toe is, want je moet er allebei helemaal achter staan.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan