ik wil samen ontbijten maar hoe??

Hallo,
Onze zoon is 8,5 maanden. Wordt 's ochtends steevast tegen zessen wakker. krijgt dan een papfles. Soms wil hij dan weer terug in bed en de andere keer speelt hij tot 07.15 en gaat er dan weer eventjes in. Ik heb vanalles geprobeerd om hem later wakker te laten worden maar geen resultaat. Ook met zijn late fles van 22.00 werd hij tegen zessen wakker. Die fles is er nu al een poos af.

onze dochter gaat in september naar de peuterspeelzaal. Ik zal haar dan rond half acht moeten wekken om te ontbijten, aan te kleden en weg te gaan.

Nu krijgt onze jongen dus vroeg een papfles, en ontbijt ik met mijn dochter als ze wakker wordt. Soms is dat 08.00 en soms later. Maar die keren dat ze naar de PSZ gaat (2 keer per week een ochtend) zou ik graag met zijn drietjes willen eten.

Oke, wat niet gaat gaat niet, maar ik moet toch een keer met zijn drietjes gaan eten? Ik kan niet om zes uur/half zeven het goede voorbeeld gaan zitten geven met een boterham en dan later op de ochtend wéér?

Groetjes, lianne
(Tips om mijn zoontje later te laten eten of later wakker te laten worden zijn altijd welkom)
 
Hallo,

Wij hebben dit probleem niet want onze meid wordt altijd pas rond 7 uur half 8 wakker. Wij kunnen dus iedere dag samen ontbijten.

Misschien is het een idee om de papfles 's morgens steeds een beetje later te geven. Begin met een kwartiertje later en dat bouw je dan uit naar een halfuur en zo verder. Zodat je uiteindelijk uitkomt op de tijd dat je samen wil ontbijten.
Tips voor langer te slapen heb ik niet. Sommige kinderen zijn vroeg wakker anderen juist laat.

Veel succes ermee.
Groetjes Anninas
 
Hoi Lianne,

Mijn mannetje is ook altijd rond 6 uur wakker. Ik geef hem dan even een speentje. Hij gaat dan of nog even slapen, of liggen kletsen of spelen. Hij krijgt altijd pas om half 8 een fles. Dit hebben we altijd zo gedaan en gaat dus prima. Ik weet niet hoe je mannetje er op reageerd als je het nu gaat introduceren. Misschien werkt het!

Groetjes Liff
 
Hier hetzelfde als bij Liff. Als onze jongste vroeg wakker is (wat vaak gebeurt) krijgt ze nog niet gelijk haar ontbijt. Meestal ontbijten we rond 8 uur. Dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan