ik wil slapen :-(

Even zeuren; ik heb last van het vena cava syndroom. Dat wil zeggen dat je baarmoeder dan op je vena cava ader drukt waardoor je misselijk en duizelig wordt. Dit gebeurt vooral als je op je rug ligt, maar ik heb het zelfs als ik in een stoel zit die een beetje te schuin staat. Het is op zich een totaal onschuldige aandoening, en er is verder ook niets aan te doen.

Slapen gaat bijna niet meer, zelfs als ik alleen op mijn zij lig word ik na anderhalf uur slaap wakker en moet ik een half uurtje gaan zitten en zodat die misselijkheid weer weg kan trekken.

Logischerwijs ben ik gewoon niet te genieten; die hormonen in combinatie met een slaaptekort.... Ik ben het zat! Ik wil gewoon een paar nachten lekker slapen!
De vk had ook een geweldige oplossing; ik moest 's middags maar een paar uur naar bed gaan... ja, alsof ik er dan geen last van heb :)

(sorry voor het gezeur, maar gedeelde smart... :)

jee dat is niet fijn!Slaap is juist heel belangrijk voor je.
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt en dat je daar chagerijnig van word!
Mischien dat je medicatie kan krijgen van de ha?
sterkte

sjee nee dat lijkt me ook niks
logisch dat je niet te genieten bent!
dat ben ik al na een "slechte" nacht!
idd miss kun je aan de huisarts iets als een soort slaapmedicatie krijgen..die kreeg ik in mijn 1ste zwangerschap om in te slapen..omdat ik heel slecht sliep in het zh.

Hoi mamaW,

Jammer genoeg weet ik geen oplossing voor je. Maar wil je wel zeggen dat je niet de enige bent die er last van heeft. Ik sliep al bijna niet, waarvoor ik medicatie hebt gehad en ook al vanaf ben gehaald. Maar het nu ook de symptomen die jij verteld, ik heb het ook in zijligging,en wil alleen maar rechtop iets voorover gebogen zitten.
Ze zeggen dat het geen kwaad kan maar prettig is het allesbehalve.
En ja die opmerking van probeer dan overdag wat te slapen, ja snap dat die in combinatie met hormonen en slaaptekort erg verkeerd valt (zou ik ook hebben)!!

Sterkte!!!

@Blondy en Jaribaby, helaas is medicatie geen optie, je wordt zo misselijk omdat de baarmoeder op een ader drukt en zo de bloedtoevoer naar de hersens verminderd. Het is dus echt noodzaak om wakker te worden en van houding te veranderen :)

@Pini, bedankt! En alhoewel ik het je echt niet gun, is het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Hi, ook ik heb hier last van. Het is mijn derde zwangerschap en heb er ook alle zwangerschappen last van gehad. Een beetje achterover zitten en ik word al duizelig en benauwd. En op mijn rug liggen is al helemaal geen optie. Gelukkig werk ik parttime en kan ik 's middags gelijk met mijn dochtertje een paar uurtjes naar bed gaan. Maar het is echt niet leuk. Vooral niet omdat ik nog 15 weken moet.....

Terug
Bovenaan