ik wil stoppen met borstvoeding maar het lukt nog niet zo !!??

Hallo moeders,

vorige week ben ik na ca. 5 maanden gestopt met de borstvoeding ivm zeer pijnlijke kloven. Nu zijn we een week later en ik heb nog steeds af en toe stuwingen en lekkages. De eerste 2 dagen heb ik de ergste druk nog weggekolfd en daarna was het al minder, ik hoopte dat het vanzelf wegging maar dat is nog niet zo?

Wie heeft er tips of ervaring ???

Groetjes,

Carla H.
 
Hoi Carla,

Je lichaam heeft een aantal weken de tijd nodig om de melkproductie helemaal stop te zetten, omdat het helemaal was afgestemd op de vraag van je baby.

Wat vervelend, dat je zo'n last hebt van kloven! Heb je zelf enig idee, waardoor ze zijn ontstaan? Als je inmiddels al vijf maanden hebt gevoed, kan ik me voorstellen dat het aanleggen eigenlijk geen problemen meer zou moeten geven. Ook spruw kan kloven opleveren; is dat misschien de oorzaak?

Ben je bekend met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk? De VBN is een vrijwilligersorganisatie met ongeveer 150 contactpersonen verspreid door heel Nederland. Contactpersonen van de VBN hebben naast hun eigen borstvoedingservaring een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN onderhoudt een eigen telefonische informatiedienst, die zowel overdag als 's avonds bereikbaar is via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

De VBN is ook actief op het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, www.borstvoedingsforum.nl . Daar vind je veel informatie over borstvoeding, alsmede ervaringsverhalen.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Hallo Carla,
Ik heb hier nog een tijdje last van gehad.Ik heb de borstvoeding rustig afgebouwd. Elke dag een borstvoeding naar een flessenvoeding en daarna masseerde ik elke dag  mijn borsten zodat ik minder kans had op een ontsteking.Na een maand was het over. Succes.

 
Terug
Bovenaan