Ik wil weer gaan sporten mag dit nu a.......??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Vandaag is mijn kereltje al 9 dagen oud en het is een schatje.
Ik bruis van energie en ben al een flinke wandeling gaan maken.
Nu wil ik graag beginnen met sporten(fitness,hardlopen enz.).
Overal lees ik dat je pas na zes weken mag beginnen maar ik ben niet meer te houden
ik oefen alvast met wat gewichtjes en doe buik en bil en beenoefeningen.
Ik heb van te voren ook altijd veel gesport kan iemand mij tips geven?
Ik kan er niets aan doen maar ik stoor me aan mn lijf ik zie eruit als een walvis.
Natuurlijk weet ik dat het gewoon niet goed is om er flink tegenaan te gaan maar misschien is dit bij iemand herkenbaar en weet zij wel wat je mag en kan.

Veel groetjes viona

hoi hoi
gefeliciteerd nog met de geboorte van je kleintje.
even over het sporten,als ik jou was zou ik het een beetje rustig aan doen.
de reden waarom ze zeggen zes weken,is omdat ze bang zijn voor een verzakking van je baarmoeder.je kunt rustig wat buikspier oefeningen en zo doen maar echt hard lopen zou ik nog niet doen.meid je hebt nog tijd zat om te sporten hihihi.
liefs sil

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd. en lekker dat je zoveel energie hebt.Maar ik zou als ik jou je toch houden aan die 6 weken. Lekker wandelen en fietsen kan natuurlijk al wel. Maar buikspieroefeningen en fitnessen, en hardlopen is beter om nog even mee te wachten.
Inderdaad zoals hierboven al ivm een mogelijk baarmoeder verzakking, maar als je nu al buikspieroefeningen gaat doen heb je kans dat je spieren niet meer terug groeien, waardoor je een buikje houdt, terwijl dat natuurlijk niet de bedoeling is.
Denk eraan dat het niet niks is een zwangerschap en een bevalling, dat is heel heftig voor je lichaam, en daaromwordt dat ook aangeraden.
Ga je nog naar nagym, want daar wordt meestal een begin gemaakt met wat lichte oefeningen, en zij kunnen je precies vertellen wanneer je lichaam in staat is weer echt te gaan sporten.

groeten,
Kirsten

Hoi,

Gefeliciteerd met je ventje!!
Fijn dat je je nu al zo goed voelt. Het is misschien je eerste?? Ik ben 9 weken geleden bevallen van mijn tweede. Na de kraamweek moest ik zelf weer volledig met huishouden draaiende houden. Mijn oudste gaat al naar school en de jongste is bijna de hele dag wakker. Dus tijd voor mezelf heb ik niet echt. En ik wilde ook al heel snel gaan sporten want mn lichaam ziet er niet uit. Ik had als doel zodra ik weder ging werken dat ik mn oude kleren weer aan kon, dat was bij de eerste wel gelukt. Maar nu moet ik nog 3 weken en pas het nog lang niet.
Heb je geen kraamwijzer gekregen? Daar stond bij mijn namelijk in wanneer je welke oeveningen mag doen.
Je mag al wel wat buikspieroeveningen doen, maar niet te zwaar. Maar je moet inderdaad uitkijken met een baarmoeder verzakking, dit kun je oplopen door bijvoorbeeld hardlopen. Ik heb nu een spinningbike gekocht en daar train in nu elke morgen een half uurtje op. Dat kun jij ook rusit doen. Maar sta niet gek te kijken als je na 5 min uit gefietst ben. Haha dat ik tenminste, mijn conditie was echt helemaal niks meer.
Loop niet te hard van stapel of rust eventjes na het sporten.

Groetjes, Ris

hoi,

idd ge moet goed uitkijken met te snel gaan sporten...
ikkreeg in het ziekenhuis een schema met wat wanneer mocht en heb me er netjs aab gehouden zoals de anderen al zieden een verzakte baarmoder mot je niet an denken, maar je kunt ook je buikspieren zo ontzettend lelijk trainen doordat ze nog niet helemaal op de juiste plaats zitten...
dit geld ook voor de ander delen die   allemaal verplaatst zijn je bekken etc dus pas op met te snel teveel en doe t rustig aan...

gr brenda

Misschien heel betuttelend: maar pas echt op!
Je kunt je nu wel heel goed voelen en bruisen van de energie, maar als nu al een flinke wandeling gaat maken (het is nog maar 9 dagen geleden je bevalling!) en je doet dat nog een paar keer, dan kun je best volgende week een flinke terugslag krijgen, laat staan als je gaat sporten!!! Als je een terugslag krijgt moet je langer herstellen, en inderdaad een verzakking krijg je zomaar hoor!
Ook al voel je je zo goed, het kan heel goed dat je over een paar weken een rottijd krijgt! Het hoeft natuurlijk niet. Je hebt supervrouwen, daar ben jij er misschien wel één van.
Je kunt ook geen vrouw met elkaar vergelijken.
Als ik dat met mezelf doe: jeetje, ik was nog een wrak 9 dagen na de bevalling! Echt een wrak. Pas na 6 weken ging ik me wat goed voelen. En pas na 5 maanden kon ik zeggen: ik voel me bijna weer de oude! Sommige vrouwen doen er een jaar over!
Hangt soms ook van je bevalling af. Het maakt wel verschil als je een paar uurtjes hebt moeten zwoegen (ook dan kan het een hele zware bevalling zijn!!!) en je hebt het als niet heel zwaar ervaren. Maar je kunt ook langer als 12 uur erin zitten, dat kost natuurlijk nog meer energie. (ook dan zijn er vrouwen die zich zo weer kiplekker voelen). En als je 24 uur of langer erin zit.... lijkt me een hel!!! Ik vond de bevalling tot aan het einde toe zowiezo een hel!!! Doe het echt niet voor m'n plezier zou ik zeggen...

Pas wel op met buikspieroefeningen (rechte buikspieroefeningen, schuine mag wel).
Die mag je pas weer naar 6 weken doen. Als je buikspieren weer naar elkaar toe zijn gegaan.
Ik denk dat ik iets te vroeg ben begonnen en ik heb nog steeds aan gat tussen mijn buikspieren. (ik doe nu de buikspieroefeningen terwijl ik de spieren tegen elkaar druk (dit was het advies op de nagym)
Weet iemand of het kwaad kan dat je buikspieren niet meer helemaal tegen elkaar aanzitten?

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan