Ik wil wel, hij niet...

A

Anoniem

Guest
Wij zijn de trotse ouders van 2 gezonde meiden.
Mijn man vindt ons gezin compleet, maar ik zou best nog een kindje willen.
Zelf kom ik uit een gezin van 3, hij uit een gzin van 2.
Ik denk dat dat voor ons beide wel een beetje mee speelt.
We hebben alle voors en tegens al besproken.
Ik zie lang niet zoveel beren op de weg als hij.
Voor mijn gevoel is hij nu degene die besluit wat er gaat gebeuren en telt mijn stem hierin niet.

Nu ben ik benieuwd of er meer meiden zijn die in zo'n situatie zitten/zaten.
Zijn jullie er samen uit gekomen, en wat hebben jullie uiteindelijk besloten?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee en ik vind het dan ook moeilijk om advies te geven. Ik denk dat het in ieder geval belangrijk is dat jullie hierover blijven praten. Hij zal jouw gevoel moeten respecteren, maar jij zult ook zijn gevoel moeten respecteren. Misschien is het verstandig om het even te laten rusten. Ik kan me voorstellen dat wanneer hij een soort van 'dwang' voelt hij helemaal niet meer wil. Maar, ik heb hier zelf geen ervaring mee. Hopelijk draait hij nog bij en komen jullie er samen uit.

Moeilijke situatie zit je in zeg.
Vooral niet proberen te dwingen want dan worden mannen dwars en dan willen ze zowieso niet.
Succes ermee!!!!!

Hoi Lotte,
Heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een derde, mijn vriend was klaar met twee kinderen. Heel veel gepraat hierover. Ik vroeg waarom en dit bleek vooral gebaseerd op praktische zaken, zoals past het in de auto en ons huis, kunnen we het financeel?
Toen dit allemaal was uitgesproken en het best wel kan eigenlijk heb ik het er niet meer over proberen te hebben en tegen hem gezegd, als je je bedenkt hoor ik het wel..... Een paar maanden later waren we een weekendje weg, en toen vertelde hij toch wel een derde te willen!!
Nu zit ik op het forum vd januari mama's, ben zes weken zwanger!!!!
Mijn ervaring dus, spreek uit wat je wil en laat hem dit ook doen.... En geef hem de tijd om erover na te denken.
Ik hoop het voor je, succes x

@mama-van-2, dat zijn precies de redenen die mijn man ook noemt.
Mannen denken volgens mij sowieso veel praktischer dan vrouwen.
Natuurlijk heb ik ook nagedacht over de financiële kant, maar volgens mij is dat "probleem" minder groot dan hij zegt.
Ik zal dit onderwerp voorlopig even laten rusten.
Wie weet begint hij er zelf nog een keer over.

Overigens, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Geniet van deze bijzondere tijd.

He Lotte27

hier ook een lotte. Ik lees af en toe mee maar ben zelf al even zwanger van ...ja nr 3.
mijn man zag ook beren op de weg. Hele kuddes maar ik heb hem het uitgelegd hoe ik me voelde...
Hij is helemaal gek van racefietsen en wilde zo graag een nieuwe fiets en was al even aan het zoeken op internet (zo'n ding kost gelukkig niks!!)
Ik heb gevraagd waarom wil je zo graag een nieuwe fiets je hebt er toch al 2 (in mijn ogen genoeg) Die aandrang voor die nieuwe fiets heb ik omgebogen door aan te geven dat het gevoel dat hij heeft voor die nieuwe fiets dat hij dat maal 10 moest doen en dat dat mijn gevoel was om een 3e kindje te krijgen. Zo'n alles overheersend elke dag meebezig gevoel dat niet weggaat en toen begreep hij het een klein beetje...en over 2 mnd verwachten wij na 2 jongens nu een meisje.
Succes met zoeken naar jou verhaal om hem het gevoel uit te leggen :)
groetjes

hoi lotte hier was het net zo ik wil wel maar mijn man niet dat komt ook dat we met onze zoon geen fijne bevaling was ik en men zoon hebben het net gered hij is nu 10 jaar een beer van een kerel heeft autisme dus handen vol aan maar nu hebben we met elkaar er over gehad dat we toch voor een tweede gaan ik heb men man beloofd dat we voor een keizersneede gaan mijn nod is 14 juni dus afwachten dan maar

Terug
Bovenaan