Ik wil wel, hij niet...

A

Anoniem

Guest
Wij zijn de trotse ouders van 2 gezonde meiden.
Mijn man vindt ons gezin compleet, maar ik zou best nog een kindje willen.
Zelf kom ik uit een gezin van 3, hij uit een gzin van 2.
Ik denk dat dat voor ons beide wel een beetje mee speelt.
We hebben alle voors en tegens al besproken.
Ik zie lang niet zoveel beren op de weg als hij.
Voor mijn gevoel is hij nu degene die besluit wat er gaat gebeuren en telt mijn stem hierin niet.

Nu ben ik benieuwd of er meer meiden zijn die in zo'n situatie zitten/zaten.
Zijn jullie er samen uit gekomen, en wat hebben jullie uiteindelijk besloten?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee en ik vind het dan ook moeilijk om advies te geven. Ik denk dat het in ieder geval belangrijk is dat jullie hierover blijven praten. Hij zal jouw gevoel moeten respecteren, maar jij zult ook zijn gevoel moeten respecteren. Misschien is het verstandig om het even te laten rusten. Ik kan me voorstellen dat wanneer hij een soort van 'dwang' voelt hij helemaal niet meer wil. Maar, ik heb hier zelf geen ervaring mee. Hopelijk draait hij nog bij en komen jullie er samen uit.

Moeilijke situatie zit je in zeg.
Vooral niet proberen te dwingen want dan worden mannen dwars en dan willen ze zowieso niet.
Succes ermee!!!!!

Hoi Lotte,
Heel herkenbaar. Ik wilde heel graag een derde, mijn vriend was klaar met twee kinderen. Heel veel gepraat hierover. Ik vroeg waarom en dit bleek vooral gebaseerd op praktische zaken, zoals past het in de auto en ons huis, kunnen we het financeel?
Toen dit allemaal was uitgesproken en het best wel kan eigenlijk heb ik het er niet meer over proberen te hebben en tegen hem gezegd, als je je bedenkt hoor ik het wel..... Een paar maanden later waren we een weekendje weg, en toen vertelde hij toch wel een derde te willen!!
Nu zit ik op het forum vd januari mama's, ben zes weken zwanger!!!!