Ik wil ze achter het behang plakken

Hoi Dames,

Even mijn frustratie uiten.

Misschien ligt het aan het weer, maar mijn oudste (Maik) was vandaag echt om achter het behang te plakken.
Steeds maar weer Daan vervelen, speelgoed afpakken, op hem gaan zitten enz.
Als hij daar niet mee bezig was, dan begon het mij wel weer te vervelen.
Ofdat hij zich even uit moest leven nadat hij vanmorgen naar de peuterspeelzaal is geweest en het te slecht weer was om papa mee te helpen vanmiddag.

Heb hem zelf 4 x voor hetzelfde op de gang moeten zetten.
Vind dit absoluut niet leuk omdat te doen, maar het moet, anders loopt hij helemaal over me heen.

Hebben meerdere dames hier last van gehad?

Liefs Saskia

Hoi Saskia,

Ik heb geen peutertje, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend ze kunnen zijn (neefje van die leeftijd) Inderdaad je blijft straf geven, hoe vervelend ook....
Succes, hopelijk is het snel weer over!

groetjes Mariska

Hoi Saskia,

Mijn dochter is 3,5. Ze is écht een schat, maar af en toe zou ik haar meegeven aan de eerste de beste die aan de deur kwam......
Ze is op het moment erg van: "Ik wil....." en "Ik moet nú......."

Ik kan daar echt niet tegen!

Wat ik soms trouwens nog lastiger vind is als ze een bui heeft:  'Mama -ik - vind - je -lief -  en -ik - wil - de - hélé - dag - bij - je - zijn'. Dan zit ze me de hele dag op de lip. En ik voel me dan zo'n slechte moeder, maar dan stuur ik haar het liefste naar boven: 'Ga maar even lekker op je kamer spelen!'

Ik denk trouwens dat de dwarse buien   op het moment vooral met het weer te maken hebben. Eva is een kindje wat haar energie kwijt moet. Op een dag als vandaag moet ze binnen blijven en dat werkt niet.....

Heel vaak diep zuchten en tot 10 tellen, dat helpt.
En als dat niet helpt, dan de kids aan je man geven en heel snel een uurtje het huis uit.

Groetjes en een rustig weekend.
Karin

Hoi ,

Ja dit ken ik ook :s

Mijn dochter van 4 jaar ligt op dit moment ook heel erg dwars pffff , alleen als ze vriendjes heeft spelen dan hoor je of zie je haar niet ....

Maar ik ben tegenwoordig heel makkelijk daarin , laat niet meer over me heenlopen .. heb 2 dochters voor allebei geld de regel bij 3 waarschuwingen op een dag .. zijn die op dan gaan ze een half uur eeerder dan normaal op bed , en dat lijkt te werken ! gelukkig

Groetjes van anna

Hoi dames,

het is heel herkenbaar allemaal. Af en toe zou ik die twee oudste van mij ook het liefst achter het behang plakken, maar dat geeft ook weer zo'n rare bult op de muur. Maar soms.... ze staan elkaar af en toe echt naar het leven. Vreselijk. Gelukkig zijn er ook heel veel gezellige momenten.

Ik heb de oudste weleens met kleding nog aan onder een koude douche gezet. Gek werd ik van hem toen. Twee jaar en dwars dat hij was en ik was ten einde raad. Hij is toen wekenlang zo mak als een lammetje geweest. De boef.

Groetjes van Marloes

Hoi,
ook hier herkenning!
De oudste is nu 8, maar heeft toen ze twee was ook de koude douche weleens gevoeld..Dan had ze een driftbui, zoooooo!!
Hoorde niets, en zag niets, kon alleen maar krijsen, en van haar af slaan. Die douche doorbrak het dan, en ze stond dan te snikken...'' Ik vind dit niet leuk''
Zielig, dat wel, maar ik deed haar er geen pijn mee, en het hielp haar uit de bui.
Daarna werd er over gepraat en omgekleed, en getroost hoor!

Nu zijn de oudste twee dus 8 en 5, en hebben mn in de vroege ochtend nooit haast..Ze doen gewoon niet wat je vraagt, en dat zijn geen moeilijke dingen..
Gaan met de auto's spelen op de kamer van de middelste, terwijl we zo de deur uit moeten, en ze nog niet eens klaar zijn.
Dus ik roep, ''kom we gaan'', en dan zie ik de middelste dus nog in zijn onderbroek aan de trap staan!!!!
Om gek van te worden..
Hij kan dan zijn riem niet vinden, en zijn blouse lukt niet etc..allemaal smoesjes wat mij betreft..
Dus met gevolg...een boze mama, en een mama die te laat gaat komen op haar werk..Daar baal ik ook zo van!
We hebben ze nu een hele lading speelgoed laten inleveren, zodat ze bij goed gedrag dingen kunnen terug verdienen..
Hopelijk helpt het..
En zijn ze een beetje onder de indruk....haha
De middelste is niet zo snel van slag..doet hem weinig, de oudste wel hoor..

Maargoed, we maken vast allemaal weleens zo'n dag door   he..maar probeer inderdaad vooral de leuke dingen te zien..
Suc 6 met alle kids...Gr Rina

Terug
Bovenaan