ik wil zo graag....

Hallo meiden,

Ik wilde het even van mij afzetten: het zo graag zwanger willen worden!!
Maar het lukt niet omdat ik er gewoon mee geconfronteerd word, ik heb een onregelmatige cycles( 6 a 7 weken) en dit wordt mijn 10e week dat ik niet ongi ben geworden, en nu is hetzo dat ik volgens de test niet zwanger ben maar waar blijft mijn ongi dan? ik heb bij ha ook zwangerschaptest laten doen en ook negatief, ik heb al meer dan een maand last van mijn onderbuik, krampen, de ene keer aan de linker andere keer aan de rechter, ik word er gek van, dokter zegt wacht maar een maand af en dan zien we wel verder, je hormonen zijn flink aan het rommelen, ik vraag me af; neemt zij mij wel serieus? HET IS ZO MOEILIJK om dingen te voelen in je buik die je normaal niet voelt en dat je dan maar gewoon moet afwachten tot het verdwijnt of mischien wel niet? IK WIL ZO GRAAG zwanger worden of ongesteld, want deze onzekerheid is echt pijnlijk, en vooral omdat ik toch niet uitsluit dat ik mischien wel zwanger zou kunnen zijn maar dat de hormonen gewoon niet genoeg aanwezig zijn, hou ik mezelf voor de gek? ik hoop zo dat jullie mij hierbij kunnen steunen.
jullie ook sterkte allemaal met zwanger worden meiden.
grtjes
diana

Hallo anoniem,
ik begrijp volkomen hoe jij je voelt, zo wordt ook wel eens een maandje niet ongesteld en dan hou ik mezelf voor de gek van zal het zover zijn, ik voel me dan ook zwanger, bolle buik, pijnlijke borsten, buik krampen,
veel plassen maar de testen geven geen positieve uitslagen......we zijn nu al meer dan een jaar bezig en nog steeds zonder succes, ik raak er gewoon helemaal depri van, want ik wil heel graag...iedereen om me heen wordt zwanger behalve ik....het lijkt soms niet eerlijk.....ik gun het iedereen hoor!!!
Dus ik wens je heel veel succes met het zwanger worden!!!!

Ik weet wat je voelt en bedoelt. Ook ik heb een cycles van gemiddeld 40 dagen en dat is heel vervelend. Het duurt zo lang en je weet ook niet precies wanneer je nod is. Ik ben in Juni vorig jaar met de pil gestopt en ben nu nog steeds aan het romelen met mijn cycles. Ik heb voor 19 April voor de eerste x een afspraak bij de gyn. Ik hoop dat hij/zij er iets aan kan doen zodat mijn cycles wat korter en regelmatiger zijn, want voor mijn gevoel ben ik er nu ook teveel mee bezig, omdat je niet weet wanneer je vruchtbare dagen zijn en wij klussen daarom maar om de dag om mijn ei niet te missen. Op dit moment vinden wij het beiden nog geen probleem, maar dit hou je natuurlijk ook niet heel lang vol!

Ik weet niet wannneer jij bent gestopt met de pil, maar als ik jou was zou ik anders ook even conctact opnemen met je ha en praat er eens met hem over. Die van mij was vol begrip en stuurde mij zonder problemen door!

Liefs moi

hallo moi,
Ik ben sinds juli gestopt, en heb het nu zo extra moeilijk omdat bekenden om je heen zwanger worden etc. Ik heb het al tegen mijn HA vertelt hoe het precies zit, maar moet afwachten en na een maand terug komen ALS ik nog steeds niet ongi ben geworden, wat heb ik aan dat advies? gewoon volgen?? kan ik niet zonder toestemming van de dokter naar de gyn gaan?
grtjes
diana

hallo diana,
ik herken dit zo goed. Maar ik zou zeggen heb geduld ik weet dat dit niet leuk is om te horen maar ik ben nu net zelf afgelopen weekend ongi geworden na 11 weken niet gehad te hebben dus er is nog hoop voor je. In die tussentijd had ik ook getest (3 x) Even op je vraagje je kan niet zonder toestemming van de ha naar de gyn gaan want je hebt een verwijsbrief nodig voor de gyn, dus dat wordt lastig. Vervelend he die vrouwelijke cyclus. Kun je nagaan wat een rotzooi die pil is.
liefs nicole

Hoi Diana,

Ik zou als ik jou was ook niet zonder verwijsbrief naar de gyn bellen, want dan heb je kans dat ze je misschien zo weer wegsturen. Wat rot dat je ha geen verwijsbrief geeft!!ook omdat er vaak nog lange wachtlijsten bij de gyn zijn. Ik heb er bij mijn ha nog een maandje bij verzonnen en gezegt dat ik in mei gestopt ben jammer dan hoor!! Ik kreeg meteen een verwijsbrief na mijn verhaal. Ik weet niet of mijn leeftijd er nog mee te maken heeft ik wordt volgende maand 30 en mijn vriend is 32.

Ik weet dat er een jaar overheen kan gaan voordat de gemiddelde vrouw zwanger raakt, maar die onregelmatige lange cyclesen daar wordt je op een gegeven ogenblik niet goed van. Want net wat jij schrijft je bent er op die manier erg mee bezig, want je wordt niet ongi en bent ook niet zwanger en dan blijf je toch die hoop houden van zal het dan toch niet...

Ik leef helemaal met je mee hoor het is gewoon rot!

Gewoon volgende maand een afspraak met ha maken en er op staan dat je een verwijsbrief krijgt. Sinds ik die heb voel ik mij een stuk relaxter en dat is ook al heel wat waard!!

Het is een heel verhaal geworden, maar dat geeft hoop ik niet!

Liefs moi xxx

hoi meiden,
dankjullie wel voor de reacties die mij echt goed doen en hebben geholpen, ik ga de tijd gewoon positief tegemoet. verder hoop ik met jullie snel te mogen babbelen in het zwangerforum, ik wens jullie allemaal veel succes!
grtjes
diana

hoi allemaal,

wij zijn vanaf september bezig en ik heb ook een cyclus van rond de 40 dagen. Het is allemaal heel frustrerend heb ik net een paar cyclussen van rond de 40 dagen gehad ben je opeens met 28 dagen weer ongi. Je bent er op die manier veel te veel mee bezig. En heb een boel mensen om me heen die meteen zwanger zijn en dan is het nog moeilijker om het een beetje van je af te zetten.

Maar je we wachten gewoon maar af.
Groetjes Tessa

Terug
Bovenaan