ik wil zwanger worden maar ik geef nog steeds bortvoeding bijna 7 maanden

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal

Het kriebelt bij ons om een tweede kind te gaan nemen, maar ik word onregelmatig ogi dus ik weet niet wanneer mijn eisproing plaatsvindt en ik geef daarbij nog volledige borstvoeding maar ben bezig om af te bouwen maar mijn kleine weigert de fles.
\

Mijn vraag is heb ik nu meer kans om zwanger te worden of niet mijn dochter zei van wel want de eerste na 6 maanden heb je meer kans om zwanger te raken wie heeft daar ervaringen mee

alvast bedankt voor jullie reaties

jonge moeder

Hoi hoi,

Ik ben er ook erg benieuwd naar. Ik geef namelijk ook nog steeds borstvoeding (bijna 6 maanden) en wij willen eigenlijk ook voor een tweede gaan. Ik ben nu 3 keer heel onregelmatig ongesteld geworden. Dus echt geen pijl op te trekken. Voor zover ik weet ben je wel vruchtbaar maar een stuk minder. Door het hormoon wat de toeschiet reflex veroorzaakt wordt je eisprong onderdrukt maar als je wel ongesteld wordt is er wel een eisprong geweest. Dus hoe minder vaak je de toeschiet reflex krijgt hoe vruchtbaarder je bent. Ik ben nu alleen een beetje bang dat we nu dus niet echt vruchtbaar zijn vooral omdat wij over de eerste bijna 2 jaar hebben gedaan. Vandaar ook dat we zoiets hebben, laten we het maar meteen proberen. Als het dan wat langer duurt maakt het niet zo heel veel uit. Dan zit er nog steeds niet zo heel veel leeftijdsverschil tussen.

Zijn er hier mensen die ondanks de borstvoeding zwanger zijn geworden? Hoop dat ik vruchtbaarder wordt zodra hij minder gaat drinken/meer gaat eten en het zou al helpen als hij 's nachts door zou slapen....:w

Ik dacht inderdaad dat wanneer je borstvoeding geeft, je niet zo snel zwanger zult worden. Het hoe en waarom weet ik er ook niet van, hoor. Ik weet wel dat heel veel vrouwen niet eens ongesteld worden zolang ze bv geven!

Natuurlijk hoop ik voor jullie dat jullie een uitzondering vormen!!! Succes en houden jullie ons op de hoogte? Ben benieuwd!

quote: mamaaa schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2008 19:52:15'));

Hallo allemaal

Het kriebelt bij ons om een tweede kind te gaan nemen, maar ik word onregelmatig ogi dus ik weet niet wanneer mijn eisproing plaatsvindt en ik geef daarbij nog volledige borstvoeding maar ben bezig om af te bouwen maar mijn kleine weigert de fles.
\

Mijn vraag is heb ik nu meer kans om zwanger te worden of niet mijn dochter zei van wel want de eerste na 6 maanden heb je meer kans om zwanger te raken wie heeft daar ervaringen mee

alvast bedankt voor jullie reaties

jonge moeder

Nou, die dochter van jou is wel slim hoor!

Je kunt inderdaad wel degelijk zwanger worden terwijl je borstvoeding geeft. Het is natuurlijk lastig als je zo onregelmatig ongesteld blijft......
Er is een produkt op de markt waarmee je kunt testen wanneer je je eisprong hebt. Het heet Persona. Even googlen voor de website. Ik weet niet of dit wat voor jullie is, maar ik dacht ik geef de tip even......

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan