Ik woon in China en kom er achter dat ik zwanger ben.

Ik woon hier net een maandje (en blijf zeker nog een jaar) en kom tot de ontdekking dat ik (voor de eerste keer) zwanger ben ik denk ongeveer 5,5 week. Heel pril dus. Ik vraag me af of ik nu al naar een ziekenhuis moet gaan (ze hebben hier geen huisartsen e.d en op sites staat dat je je al moet melden bij de verloskundige) of dat ik nog moet wachten tot ik wat verder ben. Ik lees van alles over foliumzuur is dat echt noodzakelijk? Zijn er nog meer dingen waar ik aan moet denken in mijn eerste weken/maanden? Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk eng om in dit land een kind te krijgen en om zeker te zijn dat alles goed is met het aankomende kindje. Misschien kan iemand mij raad geven wat te doen, of is er iemand die ook iets dergelijks heeft meegemaakt.
Alvast bedankt, Sarah 31
 
Ook daar worden gezonde kindjes geboren hoor!!!!

Foliumzuur is inderdaad belangrijk, maar je kan ook een multivitaminepreparaat nemen voor zwangeren. Je mag namelijk niet teveel vitamine A binnenkrijgen!  Foliumzuur verkleint de kans op openruggetje etc.

Verder maken zwangere vrouwen hier al snel een afspraak bij de verloskundige, maar meestal wordt die afspraak pas gepland voor de 11de week.

Je mag nu je zwanger bent een aantal dingen niet eten/doen. Je mag geen rauw vlees eten, geen rauwmelkse kazen (let bij kazen op de ingredientenlijst: au  lait cru, mag dus niet), geen rauwe eieren (let ook op producten waarin deze verwerkt zijn), kattenbak verschonen, in de tuin werken zonder handschoenen  (ivm risico op bepaalde bacteriën). Buikspieroefeningen en zwaar tillen ook vermijden gedurende de zwangerschap. Je buikspieren gaan namelijk tijdens de zwangerschap wijken voor je kind, ze gaan meer naar de zijkant van je buik. Werken met schadelijke stoffen is ook niet aan te raden...
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar op internet moet je dit ook allemaal wel kunnen vinden.

Maar eigenlijk nog het belangrijkste: geniet er lekker van! Gefeliciteerd!!!!!!!
 
Ik weet niet waar je zit (China schijnt nogal groot te zijn), maar als
je vlakbij een grote stad zit zorg ervoor dat je een goed aangeschreven
kliniek vindt, waar je er zeker van kunt zijn dat je met adequate hulp
kunt bevallen.



Anders moet je kijken of je terug kunt naar Nederland voor die tijd en
de kraamperiode, maar je kunt niet meer vliegen als je X aantal maanden
zwanger bent dus zorg er voor dat je op tijd terug bent mocht je dat zo
willen.

 
Terug
Bovenaan