Ik word er af en toe "agressief" van..

<p>Dag dames,</p><p>Ik typ dit even op dit forum, omdat ik echt even m'n ei kwijt moet en weet dat ik waarschijnlijk een shitload aan commentaar over me heen zal krijgen..</p><p>We hebben een prachtige dochter van nu ongeveer 8 weekjes oud, alleen ze is mega ontevreden en niks is goed voor haar. Ze heeft waarschijnlijk kma dus sinds de 2e week drinkt ze al pepti. Ze is de hele dag (en nacht) mega onrustig, echt niks is goed. Ze wil nergens slapen, niet op mij, niet in bed, niet in de box, niet in de wagen, niet in de auto, niet in de Draagzak, niet in de wipstoel.. en als ze dan ergens in slaapt valt wordt ze binnen een kwartier weer wakker. Ik ben ondertussen op. Waar ik een paar weken geleden nog dacht: oké we moeten er even doorheen (heb ook een zoontje van 21 maanden dus ik wist dat de eerste periode zwaar kon zijn), wil ik haar nu het liefst in de wagen leggen en de wagen in de garage zetten ofzo. Niet omdat ik haar niet bij me wil hebben, want dat is het totaal niet, maar meer omdat ik het gekrijs gewoon echt niet meer kan verdragen en gewoon zo moe en op ben. Ik heb alle tips en adviezen al geprobeerd en nee mijn man kan niet meer doen en nee ik heb op dit moment geen achtervang waar ik voldoende rust uit kan halen. Soms krijst ze zo hard en weet ik dat ze mijn zoontje wakker krijst dat ik er gewoon "agressief" van wordt. Het liefst wil ik dan tegen haar schreeuwen dat ze "echt even dr bek moet houden". Laten we wel even voorop stellen dat ik mijn kind never nooit iets aan zou doen, maar die agressieve gevoelens ervaar ik dan wel.. ik voel me daar ook best schuldig over maar ik kan het gewoon heel slecht nog aan.. </p><p>Zo dat moest ik even kwijt.. </p>

Oh meid…Nee, je krijgt van mij geen commentaar..
Het kan lood- en loodzwaar zijn als je een huilbaby hebt (ongeacht de reden).Vermoeidheid kan je helemaal gek maken en er voor zorgen dat je soms niet maar rationeel kan denken. En já je houdt van je kind én ja je bent enorm dankbaar, maar soms overschaduwt dat door de onmacht en extreme moeheid die je voelt.
Je dochter zal naast haar klachten een extreme oververmoeid hebben opgebouwd wat de klachten alleen maar verergeren (en het huilen dus ook).
Daarentegen voelt ze natuurlijk jouw onrust, wat ook weer verergert.. (en nee, daar kun je echt niets aan doen!)
Kun je eens met iemand praten, een huisarts (gewoon om daar je ei kwijt te kunnen?)

Kun je savonds eens heel even een uurtje/halfuurtje als je partner thuis is de deur uit? Even een wandelingetje, muziekje luisteren? Heel even geen baby/kindjes om je heen?

Ik heb zelf 3,5 maand een zware periode gekend. Na een intens zware zwangerschap door bekkeninstabiliteit, bleek ons dochtertje na haar geboorte last te hebben van verborgen reflux.Ze huilde heel veel, was ook oververmoeid omdat ze niet in slaap kon komen.
Ik sliep in de zwangerschap al nauwelijks meer de laatste weken en na de bevalling dus ook nauwelijks. 2 uur per nacht was veel. Dat houdt geen mens vol.
Ondanks hulp van lieve familie was ik totaal op, gesloopt, ik kon de héle dag door huilen.
Uiteindelijk zijn we er bovenop gekomen, ik heb haar constant alleen maar bij mij gedragen op de bank, in slaap gesust. Door haar klachten wilden ze ook echt alleen rechtop slapen.
Haar slaapjes werden steeds langer en beter én de rust kwam na 3,5 maand écht terug.
Het ging beter met haar en toen automatisch ook beter met mij. Ik kon weer slapen én kwam bij.
Maar continu je baby icm met een tweede is natuurlijk heel lastig, dat begrijp ik.
Is er evt. nog iets mogelijk qua (extra) kinderopvang of iets dergelijks voor je oudste kindje?
Veel sterkte.. hopelijk zijn er toch mogelijkheden..

hey wat vervelend dat je kindje zo onrustig is! Ik kan me goed voorstellen dat je er soms helemaal dol van wordt! Uit je verhaal maak ik een beetje op dat je niet op adviezen zit te wachten, maar wellicht heb je hier toch iets aan (en anders moet je mijn bericht maar negeren).
Ben je al eens bij een osteopaat geweest met je kindje? Onze dochter was ook enorm onrustig rond die leeftijd en 2 bezoekjes aan de osteopaat (haar nekje bleek wat vast te zitten, waarschijnlijk door de heftige bevalling) hebben bij ons een enorm verschil gemaakt!
Verder wens ik je veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat!

Het is ook om helemaal gestoord van te worden dus echt zeer begrijpelijke gevoelens en dat doet in geen seconde af hoe jij als moeder bent. 
Misschien hé (je bent niet opzoek naar tips maar wellicht is dit er toch 1) kan ze beter over naar nutramigen voeding. 
Mijn dochter had kma en werd van de pepti alleen maar erger. 3 dagen nutramigen en ze werd rustiger. Pepti is veel dunner qua structuur wat reflux weer verergerd waar veel kma baby's last van hebben. Ik zou vragen of gewoon naar de apotheek rijden voor nutramigen en daarna bellen naar de kinderarts dat je die nu probeert. Ik heb dat op die manier gedaan en toen was de machtiging rond. Ik was zelfs beteid om 25 euro per potje zelf te betalen als m'n kind maar zo rustig bleef. 
Verder heel veel sterkte en ik hoop van harte dat ze snel rustiger word. Hou vol!! 

Dag dames, 
Heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om mijn berichtje te lezen en te reageren. De tips van de osteopaat en nutramigen ga ik zeker meenemen, want die had ik beiden nog niet geprobeerd! 

Voor dit soort situaties kan je ook in het ziekenhuis terecht op de pop poli. Dan kan je daar slapen en heb je wat hulp. Het klinkt misschien als een heftig of vergaand advies, maar nu ben je agressief, hoe lang kan je dit nog echt goed houden en je dochter de zorg, liefde en aandacht geven die ze nodig heeft en zelf niet volledig doordraaien?

Hallo,
ik heb geen idee waar je woont maar ik kan je de chiropractor in Staphorst aanbevelen! Ze behandelen ruim 800 baby's/kinderen per jaar en onze dochter is er echt enorm door veranderd. Ze had ook verborgen reflux en sliep ij het begin helemaal niet. Ergens moet die vicieuze cirkel doorbroken worden. Ik heb ook het boek baby in een droomritme gelezen om me een beetje hou vast te geven om te kijken of ik de slaapjes kon verbeteren.
Ik bood op advies van het CB nog maar 2 slaapplekken aan haar bedje of de kinderwagen en na 2 weken ging het slapen steeds ietsje beter slaapjes van 10 min ging naar 20 en uiteindelijk naar een volledige slaapcyclus van 45 min.

Ik weet niet of je Numsy® Original White Noise Machine Baby kent maar misschien is dit ook nog het proberen waard?

Voel je niet schuldig het is soms echt heel erg pittig!!
Ik ging 1x in de week als mijn vriend thuis was zwemmen om even tot mijzelf te komen.
Hoop dat je ook iets kan vinden zodat het voor je iets houdbaarder wordt..

Oh heeeeeeeel herkenbaar! Mijn dochtertje krijste de eerste 4 maanden 10 uur per dag, heb haar nooit wat aangedaan maar dacht wel "zo, ze waarschuwen niet voor niks tegen shaken baby syndroom" terwijl ik me dat voorheen niet eens een beetje voor kom stellen. Heb ook echt wel eens boos geroepen dat ze moest stoppen met huilen, en dan voelde we ons allemaal nóg verschrikkelijker maar je wordt gewoon echt een beetje gek. Dus, nee mama, geen commentaar... het is echt loodzwaar! Je doet het goed door hier van je af te schrijven. 
Ik las ooit eens dat voor sommige kindjes met ernstige allergie pepti niet de oplossing was. Je hebt nog andere voeding die helemaal geen koemelkeiwit meer bevat: Nutramigen AA en Neocate LCP.  Misschien kan je overleggen met de huis-/ kinderarts? 
Hier een kindje met kma/intolerantie en die was wel echt geholpen met pepti (en het laseren van lipbandje en tongriempje). Ik ken jullie natuurlijk verder niet en ben zeker geen expert dus weet niet of je hier wat aan hebt, maar wie weet ben je er wel mee geholpen ❤ ik denk zelf dat kindjes niet zo overstuur zijn van niks, dat er altijd wat achter zit... hoop dat je het kan achterhalen! 
Sterkte mama! 

Terug
Bovenaan