ik word er doodmoe van!!! :(

Hallo mama's

Mijn dochter is nu  4mnd, ze slaapt eigenlijk al vanaf een dik 2 maand door (van ongeveer 7/8uur tot 6/7sochtends) maar sinds een poosje word ze standaard rond 4/5 u in de nacht wakker. Ze begint te huilen als ik dan naar haar toe ga en haar de speen geef en haar handjes stevig vast houd valt ze weer in slaap, ze houd haar ogenook de hele poos wakker, ze word niet wakker omdat ze wil eten maar ze schrikt ofzo denk ik. Overdag doe ik haar in de bakerzak maar omdat ze kan draaien doe ik het liever snachts niet.
Dit breekt me echt, elke nacht wakker en dan continu naar haar kamer lopen om die speen er weer in te doen, ze word steeds na 10 min wakker   en op den duur dan neem ik haar mee in mijn bed omdat ik anders de rest van de nacht naar haar kamertje moet lopen.   HOe kan dit?? dat ze zo standaard wakker word, waardoor? kword er gek van, herkent iemand dit? of tips.. door de vermoeidheid kan ik gewoon wel janken!..
XXxx
 
Hallo,

ik snap het helemaal, je vermoeidheid en dat je wel kan janken, doe dat ook gewoon even lekker en probeer overdag je rust te pakken, waar dat kan.
je hebt de afgelopen maanden de luxe gehad van het feit dat ze doorslaapt, en ik herken het verhaal van de speen wel van mijn oudste, maar die sliep vaak weer verder, maar toch een paar keer per nacht er uit. Mijn twee jongste hebben alletwee geen speen en dat is ideaal, jouw kleintje is nu 4 maanden, dus als je het nu zou gaan afbouwen, heeft ze er uiteindelijk amper erg in.(mijn dochter was ruim 3 en een drama om het af te bouwen!)
Mijn jongste is 6 maanden en die heeft in bed zo,n doekje met een berekopje eraan, en we hebben die al vrij vlot gegeven en daar kroelt hij wat mee, en valt dan lekker in slaap.
Hij komt nog steeds (vanaf zijn geboorte) 's nachts, 1x, soms 2, en krijgt dan een fles en valt tevreden weer in slaap. Dus, geloof me, die vermoeidheid herken ik maar al te goed, probeer echt goed aan jezelf te denken en dan maar es op tijd naar bed, dan heb je in elk geval al wat uurtjes slaap te pakken. En waarom zou je haar niet eens een fles proberen te geven? ik snap ook wel dat je misschien denkt, die speen afbouwen doe ik echt niet, want het geeft ook veel troost en rust nu aan je dochter. Maar op de  lange termijn heeft zij en heb jij er alleen maar baat bij, maar dat is natuurlijk mijn ervaring, en bij iedereen gaat het anders.
Vandaag is het schitterend weer, ik hoop dat je er van kan genieten en dat je je in ieder geval en beetje begrepen voelt, want dat doe ik echt!!!
Liefs Too-Shy, mama van een dochter (5) en twee kereltjes ( 2 ,5jr en 6 mnd.)
 
Hoi,
Ook ik snap heel goed waar je het over hebt. Het is heel vermoeiend om telkens je bed uit te moeten. Heb alleen even een vraagje: heb je ook een man/vriend. Wij wisselen het namelijk altijd al af per nacht. de ene nacht ben ik aan de beurt (heb ik dienst, noemen we dat) de andere nacht is mijn man de klos. Zo rust je in ieder geval om de nacht goed uit. Ook zou je vroeger naar bed kunnen gaan. Als je om 9 uur naar bed gaat (tijdelijk om bij te tanken natuurlijk) en je kindje rond 4/5 uur wakker wordt, heb je toch al 7/8 uur slaap gehad.
Wat betreft afwennen van het tuutje, dat is persoonlijk denk ik en per kind verschillend. Ik zou er in ieder geval niet mee beginnen nu je zo moe bent. Wij hebben 4 kinderen: de eerste duimde, de tweede had een tuutje, de derde niks en de vierde alleen een tuutje s'nachts als ze wakker wordt.
Bij mijn dochter die duimde stond ik er toen ze ouder werd al op dat ze alleen in bed duimde en met een jaar of 4 heb ik uitgelegd dat haar tanden scheef zouden gaan staan. Ze is toen opgehouden. Mijn dochter met een tuutje hebben we voorbereid voor haar vierde verjaardag dat alle tuutjes die dag met haar kleine nichtje meegingen, want zij was nu te groot voor de tuut. Die avond waren er dus geen tuutjes in huis toen ze ging slapen. Ik verwachte drama, maar niks hoor, ze ging gewoon slapen!
Daarom, je weet het toch niet of het drama wordt of niet. Misschien hebben wij gewoon heel veel geluk gehad. Ik gebruik de tuutjes altijd wel alleen s'nachts (en in de auto), misschien dat dat scheelt.
Anyway, pak je rust zoveel mogelijk, want (sommige) kinderen blijven gewoon vaak wakker worden (tandjes, dromen of gewoon niet kunnen slapen).
Succes
Ivy
 
Terug
Bovenaan