Ik word er onzeker van

A

Anoniem

Guest
Ik word een beetje onzeker van al die "succes" verhalen.
Mijn zoontje wordt volgende week een half jaar en rolt nog niet om. Hij blijft op zijn zij steken. Ik krijg bijna het idee dat het abnormaal is dat hij nog niet rolt.
Zijn er nog meer kinderen die het met een half jaar nog niet kunnen?

Mijn oudste kon het pas met 11 maanden, dat was wel erg laat, maar toch! En mijn middelste met 7 maanden. En marieke met 4 maanden. Zo verschillend kan het zijn! Maak jezelf dus niet onzeker!

Sabine

Hallo,

Ik zou zeggen maak je geen zorgen hoor.
Mijn oudste  heeft nooit kunnen omrollen  ...
en het ziet ernaar uit dat de jongste het ook niet gaat doen.
Bij het c.b. zeiden ze dat ik buikliggen moest stimuleren, maar het was alleen maar huilen, net zoals nu bij de kleine (5 maanden).
Ze ging lopen toen ze 10.5 maanden was, en pas na haar 1e verjaardag kon ze zelf opstaan als ze was gevallen.
Ieder kind zijn eigen tempo hoor.

Geen zorgen maken!!!!! Mijn kind is toevallig  één van die snelle jelles, maar zijn nichtje deed met 6 maanden nog nauwelijks meer dan haar hoofdje optillen. Zij is nu 14 maanden en heeft in 3 maanden geleerd waar andere kindjes 6 maanden over doen. Elk kindje volgt zijn eigen tempo.      

Mijn jongste is 5,5 maand en kan het sinds eergisteren...en die is ruim op tijd vind ik hoor...Bovendien slaapt die ook pas 2 weken door...en als ik haar wil laten staan zakt ze door haar beentjes, terwijl heel veel kindjes wel al staan...

Ze zijn allemaal verschillend hoor...die van mij heeft het heel druk gehad met alles in de gaten houden...en had geen tijd voor andere dingen...terwijl de oudste veel meer bezig was met dingen doen, en die draaide dus ook met 3,5 maand...

Niet druk maken hoor, ze kan alles voor ze (help het was toch een ze....pfffff) wel wat ze moet kunnen voor ze 14 is....alle tijd

groetjes Yvonne

Berend is 7 maanden. Met 4 maanden rolde hij een paar keer. toen heb ik hier een juichend verhaaltje geschreven. Maar sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan! Volgens mij is hij vergeten hoe het moet. Maar hij heeft ook totaal geen behoefte aan rollen.

het is een kindje dat meer geniet van geluidjes maken, met z'n handjes zwaaien en rond kijken. Hij is gewoon niet zo "lichamelijk".

En ik vind het prima hoor. Het komt vanzelf wel.

Esther is ruim 7 maanden en ligt ook nog de hele dag op haar rug. Op haar buik houdt ze nauwelijks haar hoofd om hoog, laat staan dat ze zich echt opduwt. Het enige wat ze doet op haar buik is krijsen. Ze houdt zelf haar hoofd recht als ze op de arm zit, maar zelf zitten gaat hier voorlopig niet gebeuren. Laat staan tijgeren of weet ik waar al die actievelingen van 6+ maanden mee bezig zijn, haha!
Ik vraag me ook wel eens af wat het is, maar mijn man liep pas toen hij bijna 2 jaar was. Blijkbaar heeft Esther het relaxte karakter van haar vader...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan