ik word er onzeker van

Hallo allemaal,

De datum komt nu echt in zicht, nog 3 weken. maar ik rommel echt heel erg.
Mijn buik word om de haverklap een harde bal. ook mijn rug doet dan mee.
Ook heb ik een contant raar gevoel bovenin mijn buik. Het zit niet speciaal op een rechtse plek(dus ben niet echt bang voor hoge bloeddruk) maar hoort dit ook bij een ´´oefen´´ wee?

ik word hier zo onzeker van, het is mijn eerste en weet echt niet wanneer ik aan de bel moet trekken...ja om de 5 min een wee....etc....etc, maar moet ik hiervoor ook bellen?

Hey, mijn VK zegt altijd; beter 10x teveel bellen dan een keer te weinig. Dus als je heel onzeker bent gewoon bellen!! Daar zijn ze voor.
Wat zij me ook vertelde (en dit wist ik bij mijn eerste dus niet) is dat oefenweeën afzwakken als je onder de douche gaat staan en 'echte' weeën dan juist heftiger worden. Ik had het vorige week, heel de middag en avond weeën en toen ik ging douchen zakte het weg... Waren dus de oefenvarianten. Ook duren 'echte' weeën een minuut tot anderhalf, als het korter is is het ook een oefenwee.
Maar nogmaals, bij twijfel, BELLEN!! Succes!!

Bellen als je je onzeker voelt! Het lijken me meer voorweeen, maar het is echt niet raar als je belt! Zonde om zoveel energie te verspillen aan onzeker zijn...

Succes!

Als ik dit lees, dan weet ik zeker dat het voorweeen zijn. Tenminste hier heb ik al ongeveer 3,5 week last van. Afgelopen weekend heb ik zelf ook al weeen gehad, maar ze zetten niet door. Gister bij de verloskundige bleek na inwendig onderzoek dat mijn vliezen nog niet zijn gebroken, ik verlies wel allerlei slijm, urine etc, dus de baarmoeder is zich aan het voorbereiden. Ik had ook 0,5 cm ontsluiting, maar dat betekent ook nog niets.

Voor mij is het de tweede bevalling, maar ik voel me nu onzekerder dan bij de eerste bevalling. De 1e keer kwam heel erg onverwacht (12 dagen te vroeg) en het zette ook allemaal dezelfde dag gewoon door. Nu heb ik dus al weken last van allerlei dingen waar ik over twijfel.

Bij heel veel twijfel zou ik de verloskundige bellen, maar onthoud wel dat wanneer het echt aan de gang gaat dat je dan echt voor een langere tijd weeen achter elkaar hebt. De weeen komen dan ook echt om de paar minuten en je moet ze echt wegpuffen/ademen....

Heel veel succes!!!

Terug
Bovenaan