ik word gek! Advies nodig?!

Hallo meiden!

Ik ben hoofdzakelijk een mee-leesmamma, maar nu word het tijd dat ik zelf eens een vraag stel.

Onze zoon van 22 mnd. gilt verschrikkelijk veel. Hij krijst echt zo hard, het is net een meisje.... Als hij zijn zin niet krijgt, of gewoon voor de lol. Ik word er helemaal gek van. Ik probeer van alles. SSSt zeggen, zelf zacht gaan praten etc. Maar niets helpt..... Ik hoop dat dit een fase is, maar hoe lang duurt het nog??? Zijn er meer moeders die hier last van hebben en hebben jullie nog tips hoe ik ermee om kan gaan?

Ook is het iedere dag een drama om zijn tanden te poesten.
We proberen het altijd eerst op een krukje, maar uiteindelijk eindigd het haast liggend in de houtgreep, met een compleet overstuur kind.....
We poetsen altijd zelf eerst zijn tanden en daarna mag hij na-poetsen.... Dat na-poetsen vind hij wel leuk, maar dat is meer een beetje rommelen in dat bekkie dan echt effectief poetsen...
Heeft er iemand tips????

Groetjes
Go

Hoi,

Ik heb er niet veel ervaring mee met mijn eigen manneke maar wel in het werk wat ik eerder deed. Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt maar ik werkte met verstandelijk gehandicapten die het geestelijk niveau hebben van jouw manneke. En die konden dus ook heerlijk  gillen. Ook daar hielp niks bij alleen...... zelf nog harder gillen. Ik weet t   het klinkt stom en de eerste keer voel je je ook stom haha maar het hielp wel. Ook het aanmoedigen tot nog harder gillen hielp. Want dan is het niet leuk meer omdat je niet boos wordt o.i.d.

Ik weet niet of je hier iets mee kan maar ik wilde je gewoon even vertellen wat mijn ervaring hierin was.

En met het tandenpoetsen kan ik je echt niet helpen want ik heb een voorbeeldig manneke wat dat betreft hihi.

Veel succes.

xx Elly mv Yari

Hoi!
Voor wat betreft het gillen heb ik geen tips, maar het tandenpoetsen....
Eerst deed ik het altijd, maar dat werd op een gegeven moment een drama, dus ik dacht, je doet t maar zelf. Hij krijgt weining snoep en zoete dingen, dus gewoon een beker water voordat hij naar bed gaat en zelf tandenpoetsen. Ik ga echt die strijd niet aan, want het wordt dan  alleen maar erger! Nu mag ik sinds een paar dagen zijn tanden weer poetsen, niet te lang natuurlijk maar goed, het is een begin! Precies stoppen voordat hij het niet meer wil! En dan mag hij het zelf 'afmaken'.
Op het CB zeiden ze mij dat dit een prima oplossing is, al zeggen ze overal weer wat anders.....
Succes ermee!
groetjes, mijn schatje

Mijn ventje ( 18 mnd) kan ook heel hard gillen maar ik laat het gewoon gaan, ik heb geleerd (ooit eens op school) dat dat gewoon puur emoties van blijdschap of woede zijn en die moeten er uit. Ik heb liever dat mn zoontje gilt als hij boos is dan dat hij met van alles gaat gooien dus ik ga gewoon door met waar ik mee bezig ben en doe net of ik hem niet hoor. Dan komt er geen reactie en dan gaat hij kijken wat ik aant doen ben. Als hij blij is laat ik hem ook lekker gillen en ik joel zelf weleens leuk met hem mee.

Hey Go
Lange adem hebben vwb gillen of opstandigheid of wat dan ook.. het is een fase... (zucht ;) ) maar gaat echt weer over... gewoon rechtlijnig blijven ookal word je er som s moe van..

En tanden poetsen.. Sinds deze week pak ik het anders aan, ik liet haar namelijk ook altijd zelf rommelen met poetsen omdat ze niet wilde dat ik het deed.. met als gevolg dat tandpasta overal zat behalve in haar mond.
Enfin, nu poetst zij mijn tanden en ik tegelijkertijd die van haar! En nu laat ze het gewillig toe! Wel zit mijn tandenborstel af en toe in mijn huig maar goed... dat maakt mijn geluk dat het nu lukt om haar tanden te poetsen niet minder haha

Succes
Daan

Terug
Bovenaan