Ik word gek van het brandend maagzuur

Hai allemaal,
De titel zegt het al, dat brandende maagzuur is echt een drama. Ben donderdag 35 wkn zwanger en ik word er knettergek van.. Al 2 maanden slaap ik er slecht door en nu krijg ik er overdag ook steedsvaker last van. Ik hou rekening met wat ik eet en qua middeltjes (melk, rennie, gaviscon, rauwe aardappel, pepermuntjes, vanillevla, kussen omhoog etc) helpt eigenlijk niks meer... Ik weet dat de resterende tijd te overzien is en dat het voor een goed doel is, maar ik krijg er echt elke dag meer moeite mee. Ik loop ivm een verhoogde bloeddruk nu voor mn controles in het ziekenhuis ipv bij de verloskundige, maar ook zij zeggen dat er verder weinig aan gedaan kan worden... :-( iemand hier nog met een gouden tip? Ik hoop in elk geval dat onze kleine rond 37 a 38 wkn geboren gaat worden, want pfoeh tot 42 wkn zie ik echt niet zitten. Gelukkig heb ik wel verlof nu en doe ik af en toe een dutje overdag ivm die belabberde nachtrust... zwanger zijn was leuk, maar deze laatste loodjes vallen me echt zwaar... met jullie verder alles wel ok? Xxx

Vraag bij je huisarts even om omeprazol. Dat helpt namelijk wel. Ik heb ze al een tijdje en moet zeggen dat me dat erg goed bevalt. Gyn heeft ze bij mij voorgeschreven, maar dat kan de huisarts ook. Een appel eten wil ook nog wel eens helpen. Maar als je kleintje indaalt is het ook een stuk minder gelukkig. Nog even volhouden meid!

ik heb een drankje gekregen Antagel PCH via de apotheek...ik neem het voor het slapen in omdat ik dan het meeste last heb van maagzuur maar in principe mag je om de 2 uur het drankje nemen!

sterkte!

Ik heb ook veel last ervan. Maar inderdaad als je kleintje binnenkort gaat indalen schijnt het minder te worden omdat alles dan weer wat minder in de verdrukking zit. Nog even volhouden dus! Sterkte!

Kleine is hier wel ingedaald, maar blijf toch de hele dag last houden van maagzuur. Maakt niet uit of ik lig, zit, sta of buk. Brand als een gek en mijn keel was gewooon kapot door dat zuur.
Maar ik heb ook Antagel gekregen. Dat werkt bij mij wel. Dit mag ik 6 x op een dag in nemen. En eigenlijk doe ik dat na elke maaltijd (3 x dus) en uur voor het slapen. En als ik tussendoor ook last van krijg mag ik weer wat in nemen...
Sterkte!!

Terug
Bovenaan