Ik word gek van mezelf....

<p>Dag dames, </p><p> </p><p>Ik wil heel (echt heeeeeeeeeel) graag een 3e kindje. (Dit wordt 3e ronde) </p><p>We hebben een dochtertje wat niet geheel gepland was, wel gewild en ik was van de 2e zwanger toen mijn dochtertje 8 maanden was. </p><p>Heb van beide zwangerschappen niet echr gelet op de kwaaltjes ed... (bij de 2e zwangerschap gaf ik immers nog borstvoeding dus voelde nog van alles) </p><p> </p><p>Nu probeer ik alles wat ik voel te analyseren en dat is ontzettend vermoeiend. Ik heb een cyclus van 29 dagen en vorigr 2 rondes had ik telkens bij dag 20 buikpijn alsof ik ongesteld zou worden. Nu ik rond die dagen zit, probeer ik steeds te voelen wat ik voel (if that makes sense). Ik kan het gewoon niet loslaten. </p><p>Ik heb immers ook het gevoel dat het nooit gaat lukken, juist omdat ik al een jongen en meisje heb.... allebei kerngezond..... </p><p> </p><p>Herkend iemand dit? Mijn man wordt intussen al gek van mij. </p><p> </p><p>Sorry, het bericht komt nogal zeikerig over en is niet zo bedoelt! </p>

Zelf heb ik mijn temperatuur bij gehouden, zo kon ik zien wanneer ik ovuleerde. Gebruikte daar een app voor : menstruatiekalender - cyclus.

Maar je moet je er natuurlijk ook niet teveel op focussen, je word er alleen maar gestresst van.

De zin 'laat het los, dan komt t vanzelf'  ga ik niet gebruiken (ik moet een traject doen en ik haat die zin met een passie hahaha), MAARRRR als je al 2 kinderen hebt dan is de kans groot dan een derde ook vanzelf komt ? Als je na 3 rondes al gaat wanhopen...dat lijkt me niet helemaal gezond! Dus in die zin... let it go! Stress is niet goed als je zwanger wilt worden.
Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar geleerd niet meer zo te focussen op t lichaam. Dat doet toch wel wat t wil. Wel heb ik mijn cyclus inzichtelijk gemaakt. Dat kan middels temperaturen of ovulatietesten. Maar ik vond temperaturen best wel stressvol, dat moet elke dag op dezelfde tijd bij het opstaan om een zuiver beeld te krijgen. Ovulatietesten vond ik dan weer wel helpen, aangezien de periode na je ovulatie elke cyclus hetzelfde is. Ik kon vanaf een positieve ovulatietest altijd voorspellen hoeveel later ik ongesteld zou worden. En nee, dat is niet voor elke vrouw 14 dagen!
Mijn symptomen van as menstruatie lijken erg op die van een zwangerschap. En ik heb begrepen dat symptomen voor zwangerschap ook per zwangerschap kunnen verschillen! Dus ik zou mij geen zorgen maken joh. Je kunt er toch niets aan doen. Het beste symptoom is over tijd zijn!

Terug
Bovenaan