Ik word gek!!!!!

A

Anoniem

Guest
Even m'n hart luchten....
Ik ben in november gestopt met de pil, omdat ik het idee had dat ik 'bijverschijnselen' had. Dat bleek ook wel te kloppen, want zodra ik de pil niet meer slikte voelde ik me opgewekter en had ik geen hoofdpijn meer. Ook was mijn bloeddruk gezakt; ik slikte al medicijnen tegen hoge bloeddruk. Vanaf ongeveer maart/april zijn we een beetje begonnen met proberen zwanger te worden, maar augustus zijn we echt serieus begonnen. Eigenlijk nog niet lang dus. Ik  heb een onregelmatige cyclus. De ene keer 30/31 dagen en dan weer ruim twee maanden, die dan weer ingehaald worden met ondragelijke buikpijn. Die had ik al voordat ik aan de pil begon. Ik was toen 15 en nu 28. Waar ik dus gek van word is dat iedereen in mijn omgeving binnen twee maanden zwanger is! Ik ken maar één vrouw die een half jaar aan het proberen was. Het is erg frustrerend als ik denk dat ik over tijd ben, ga testen en dat er dan niets is. Ik ben zelfs al bij de dokter geweest voor een bloedtest. Zij zegt dat ik het los moet proberen te laten, omdat ik nog jong ben en nog geen jaar bezig ben. Omdat ik wel ongesteld word, heb ik een eisprong, maar zeer onregelmatig. Ik kan die vragen niet meer aan en ik wil niet meer uitleggen dat het moeilijk gaat! Ik wil zo graag een kind!
Zo, dat lucht op....Er zijn vast wel meer mensen die dit gevoel hebben. Zo ja, deel het met me! Ik voel me een beetje alleen.

hoi dromer

Ik snap je erg goed meid, maar je moet toch geduld hebben, Ik ben 29 en we zijn bezig voor nr, 2 en dat gaat niet over rozen, ik ben in maart gestopt met de pil en werd steeds maar niet ongesteld, omdat dit in het verleden ook steeds het geval was ben ik   naar de ha gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de gyn, Eerst heb ik 2 maanden achter elkaar 2x inde maand moeten bloedprikken om te kijken of er een eiersprong was, en 1 x was die er ook maar de andere keren weer niet, Nu heb ik clomid gehad en moet ik elke dag temperaturen, ik moet het dus allemaal weer afwachten, Ik zou zeggen probeer anders ovulatietesten te gebruiken, die heb ik ook gebruikt, maar omdat ik dus lang niet elke maand eiersprong heb had dit geen nut, Ovulatietesten geven aan als je een eiersprong hebt en dan kun je gaan klussen
Succes meid en wel proberen positief blijven

groetjes linda

hey dromer,

Ik raad je ook aan ovulatietesten te gebruiken. Je kunt ze via internet bestellen. Ik gebruik die van sensitest, zijn goedkoop en werken goed. Er zijn echt wel veel meer mensen die er wat langer over doen hoor!   Misschien vertellen diegenen dat niet altijd. Ik ben zelf 37, op mijn leeftijd duurt het vaak wat langer, nhalf jaar tot n jaar, maar veruit de meeste vrouwen worden na een aantal maanden toch gewoon zwanger.

Suc6666!
Wietske

nou weet 1 ding, je bent hierin niet alleen!! Ik denk dat iedereen je gevoelens begrijpt, ik in ieder geval wel!!
Houdt moed!

Hoi dromer,

je schrijft dat je ongesteld wordt en dus een eisprong hebt, maar dit hoeft niet zo te zijn.
Ik ben ook iedere maand ongesteld, en heb waarschijnlijk om de maand een eisprong.
Ik raad je aan om de ovulatietesten te gebruiken of een paar maanden te tempen om hier achter te komen,
heel veel succes, en je bent zeker niet alleen!!
groet, MOON

hoi!
ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus. Ik heb de implanon er in mei uit laten halen en een regelmatige cyclus is ver te zoeken. was eeerst na 8 weken ongesteld, daarna 5 en toen 6. nu zit ik alweer op dikke 7 weken, maar ben nog niet ongesteld...... wie weet is het nu raak??? ik hoop het zo!!

Hoi Dromer,

Jou verhaal is voor mij zeer herkenbaar. Ik ben in april gestopt met de pil en ook met mijn medicatie van de hoge bloeddruk (in overleg met de huisarts).
De eerste keer meer dan 100 dagen moeten wachten op mijn ongesteldheid. De tweede keer was het 45 dagen en nu ben ik weer in afwachting van.
Ik had gehoopt dat het weer zou halveren en ik een "normale" cyclus zou krijgen maar zit nu op dag 30.
Ik voel van alles in mijn buik maar heb ook niet echt het idee dat ik zwanger ben en ik heb de vorige keren al testjes gedaan en zie dat nu niet zitten.
Verstandelijk weet je wel dat je moet afwachten enzo maar gevoelsmatig is het toch anders. Zo zijn vriendinnen van mij net bevalen of staan om het punt om te bevallen, ik wil ook zo graag.
Maar goed we waxhten gewoon af en ik heb besloten als het zo onregelmatig blijft om naar de huisarts te gaan in 2008.
Succes en duim voor je dat het goed komt,

Groetjes Tjoller

Echt heel fijn al die reacties! Doet me goed! Ik zit nu alweer op dag 34. Heb (natuurlijk) al een test gedaan, maar di ewas ontzettend negatief. Ik voel ook vanalles en ben zelfs duizelig en misselijk, maar ik ben niet zwanger. Ik wacht gewoon af tot het echt niet anders meer kan en ga dan naar de huisarts. Ik hou niet zo van medicijnen, maar ik wil wel graag een onderzoek; dan weet ik waar ik aan toe ben. Mijn man is eventueel ook bereid om zich te laten onderzoeken. Verder moet ik gewoon geduld hebben dus! Rustig aan doen en plannen wat ik wel kan plannen hoe moeilijk dat ook is.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en ik hou jullie op de hoogte!

Terug
Bovenaan