Ik word gek

Ik word echt gek! Sinds Teun doorslaapt,nu 4 weken is hij veranderd van een lief tevreden  manneke  in een huilende baby. Sinds 1 1/2 week kiepert hij de eerste fles er even vrolijk weer uit als hij er in gaat. Hij word uit zichzelf wakker s`morgens en drinkt heel rustig zijn flesje op daarna volgt er een boer. Na een half uur begint hij wat sneller te ademen en flats de hele inhoud door de lucht (en waar het dat terecht komt). Hij huilt de hele ochtend aan èèn stuk door. Troosten helpt niet meer,lopen,wiegen zingen ook niet.
Dikke tranen rollen over zijn wangen.Ik heb niet de indruk dat het krampjes zijn. Als hij weer honger heeft (hij hapt en zoekt wild door zijn tranen heen) geeft ik hem de volgende fles,die blijft er wel in. Dan is het ondertussen  11-12 uur en gaat hij naar bed,waar ik hem nog een kwartier laat huilen en dan valt hij van uitputting in slaap. S`middags gaat het iets beter,hij heeft dan huilbuien niet constant en s`avonds is het vaak weer feest.
Dinsdag ga ik naar de osteopaat,hopelijk vind hij iets maar ik vind het zo raar dat hij de eerste 8 weken zo lief is geweest. Ik kon overal naar toe hij was altijd vrolijk. Nu is het al bijna 4 weken geleden  dat hij eens gelachen heeft (op een enkele keer na dan) ik durf bijna de deur niet meer uit. Ik ging elke dag lekker wandelen even naar de winkel,nou daar durf ik niet meer heen,iedereen kijkt mij aan als hij weer begint te krijsen en dan heb ik het nog niet over de opmerkingen die ik krijg. (nou volgens mij heeft hij honger,krijgt hij niks te eten??? grrrrrrr) Zo ik heb even mijn hart gelucht nu een diepe zucht en mijn energie weer bundelen want hij word zo wakker.
Bedankt voor het lezen! Groetjes Mikkie.

tjeetje, wat zielig voor jou en je mannetje! raar ook... zou het misschien helpen als je hem 's morgens eerst een klein flesje geeft en dan bijv. na een half uur de rest. zodat zijn maagje zich kan "voorbereiden". ja ik verzin het ook maar ter plekke, maar ik wens je veel sterkte met het vinden van de oplossing, ik hoop voor je dat de osteopaat iets kan doen.

groetjes,
daphne

Hoi Mikkie,

Evi heeft het ook verschillende keren gehad dat de hele fles er weer uit kwam. Maar ik heb het idee dat ze dan gelijk weer honger heeft. Ik geef haar  dan ook gelijk een nieuwe fles en ze drinkt hem wel niet helemaal leeg maar  is dan wel tevreden. Of last van een sprongetje?
succes!

groetjes Sonja

Hallo Mikkie,
Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen hoe je je voelt. Jinte is nu 10 weken en is pas sinds een week een vrolijke en tevreden baby. Daarvoor hetzelfde drama als bij jullie. Je voelt je als ouder zó machteloos . Juist omdat je niet weet wat er aan de hand is maar wel je je kindje zo verdrietig ziet. Af en toe je kindje brengen bij iemand die je vertrouwd kan al wat lucht geven. En dan moet je maar denken dat je een hele goede moeder bent door je kindje ff weg te brengen om zelf weer energie te krijgen . Wij hebben dat uiteindelijk ook gedaan en het doorbrak voor ons een vicieuze cirkel. Kijk jij wordt nu steeds meer gespannen en gaat met geknepen billen wrs zitten wachten totdat Teun weer huilt. Die baby's voelen dat aan en raken ook gespannen, daardoor gaan ze huilen (hebben geen andere manier). Even lucht nemen doet jullie beiden goed!
Héél verstandig om naar de osteopaat te gaan, die heeft bij Jinte erg geholpen. Uiteraard is het goed om iets lichamelijks uit te sluiten.
Misschien helpt een schepje johannesbroodpitmeel (nutriton) in de eerste fles. Dit maakt de voeding wat dikker en blijft wat beter in de maag.
Anyways, het gaat écht weer over, rond de 14,5 tot de 19,5 week (heel lang) is er weer een groeisprong met donkere wolken. Misschien heeft Teun daar last van en knapt ie in de loop van vlgde week vanzelf weer op! Sterkte ermee!!
Mirjam

Gossie Mikkie, wat heftig zeg. Da's echt niet leuk. Ik snap dat je het helemaal hebt gehad even. En dan dat commentaar van wild vreemden, hoe durven ze .
Ik zou denk ik ook, zoals hier boven al gezegd, gewoon eens uitproberen hoe het werkt om Teun eerst een beetje te laten drinken bijv. een halve fles en dan een tijdje laten rusten. Kijken hoe dat gaat. Daarna de rest geven. Of zoals ook al gezegd gewoon weer een hele fles als hij alles er heeft uitgespuugd. Het lijkt wel of zijn maagje na zo'n lange tijd (na 8 uur doorslapen) weer aan het eten moet wennen.
En hij had toch dat RS-virus. Is het misschien nog een gevolg daarvan?
Of reflux. Dan hoor je ook dat kinderen hun voeding weer opgeven. Ik weet alleen niet of ze dat dan meteen na de geboorte al hebben, of dat ze dat ook later kunnen krijgen. En of ze dan bij elke voeding op moeten geven of dat het ook bij een paar voedingen kan.
Ik denk maar hardop hoor. Zou ook de CB-arts of huisarts eens consulteren. Die hebben er toch meer verstand van.
Veel sterkte. Enne.... schrijf het hier maar lekker van je af hoor.
Groetjes Veerle

Hoi Mikkie,

Wat ontzettend vervelend! Je moet je wel ontzettend machteloos voelen (en uitgeput en zo nog wel een paar dingen waarschijnlijk)! Hadden ze maar als een tamagochi zo'n schermpje waarop je kon zien wat ze willen, he?
Misschien kun je proberen om Teun 's nachts toch wakker te maken voor een klein flesje, kijken of dat helpt? Is natuurlijk ook niet ideaal, maar dat gehuil lijkt me vervelender. En anders overdag een extra flesje?
Blijf vooral ook goed voor jezelf zorgen. Het is al gezegd, maar inderdaad: hoe gespannener jij wordt, hoe gestresster ook je kindje wordt. Dus af en toe even iemand anders laten troosten of zelf even oordoppen in zodat dat gehuil iets minder hard bij je binnenkomt.

Heel veel sterkte, ik duim voor je dat de osteopaat je kan helpen!

Eveline

hoi mikkie
wat vreselijk ik kan goed begrijpen dat je gek aan het worden ben je loopt je natuurlijk de hele dag af te vragen wat er mis is en wat je nog kan proberen, hierboven staan goede tips en ik hoop van harte dat je er wat aan hebt. ik wens je heel veel sterkte en hoop   dat het morgen over is( je weet maar nooit het begon zomaar hopelijk verdwijnt het ook zomaar.) ik leef met je mee   nogmaals heel veel sterkte

Bedankt voor jullie reaktie`s!! Doet me goed. Hij heeft vandaag de hele dag gehuild,en nu nog steeds. Toen mijn vriend thuis was heb ik mijn jas gepakt en ben gaan wandelen. Nou dat was heerlijk!! Ik ga morgen eens proberen om eerst een halve fles te proberen en dan daarna de rest. Johannesbroodpitmeel gebruik ik altijd al (wat een glibberige troep als er dat weer uitkomt). Ik denk ook niet dat het van het rs-virus komt want hij heeft het eigenlijk al zo`n 3 tot 4 weken (sinds hij doorslaapt) het is gewoon vreemd dat er de eerste 8 weken niks aan de hand was. Mijn hoop ligt bij de osteopaat.
Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt!!!   Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan