Ik word helemaal gek..!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk niet echt goed hoe ik moet beginnen..
maar mijn man en ik zijn al een dikke jaar aan het proberen om zwanger te worden..en elke maand is er weer een nieuwe teleurstelling als ik toch ongesteld word..

Ik kan er onderhand echt niet meer tegen en word er echt helemaal gek van..haal ondertussen zoveel dingen door mijn hoofd..
en de gynaecoloog schuift alles steeds maar door..(met ons onderzoeken)
elke keer zegt ie: als je dan en dan niet zwanger bent kijken we verder maar er gebeurd niks..
we hebben er al echt alles aan gedaan..
zo ben ik nog bezig met ovulatie testen en foliumzuur maar kan er echt niet meer tegen word er gek van..echt helemaal gek...
ik zou graag met iemand in contact komen die weet wat ik doormaak..
ben echt dringend op zoek naar iemand die met me mee kan praten..

Groetjes Emma

lieve Emma,

Ik zit nu in ronde 12 en begrijp hoe je je voelt! Vorige maand heb ik ook een periode gehad dat ik gek werd maar nu gaat het prima. Ik heb er heel lang overnagedacht. Gisteravond met mijn buurman gepraat en die zegt dat je dingen niet kan forceren. Zwanger worden komt wel of niet op je pad. Misschien is het niet voor jou bestemd of misschien wel maar nu nog niet. Het probleem is dat niemand in de toekomst kan kijken en je antwoord kan geven of je ooit zwanger gaat worden, ook de gynaecoloog niet. Je moet echt proberen jezelf niet gek te maken Emma! Kijk om je heen wat je wel hebt? Een lieve man? Een leuke baan? Gezonde familieleden? Leuk huis? Zet alles van je af en probeer te genieten van alles wat je WEL hebt. Het glas is half leeg voor jou maar zeg nu dat het glas half vol is, klinkt veel beter.
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren en je kan altijd met me praten!

veel liefs
Marielle

Hoi Emma,

Hier nog een crazy woman!!!!
Wij zijn dan weliswaar ongeveer een half jaar bezig, maar vandaag gaat het even niet zo soepel met me.

Weet precies wat je voelt. Je wilt graag je gedachten van het zwanger worden afzetten, maar de 'uit'knop is nergens te vinden. Ben helemaal lusteloos en wat ik zou moeten doen = werken, komt totaal niet uit mijn vingers.

Haal ook vanalles in mijn hoofd. Ben net ongi geworden (woensdag) en denk nu ineens van goh het zou best wel een bloeding kunnen zijn en geen ongi. Terwijl het gewoon een normale ongi is. Tureluurs wordt je van jezelf. En iedereen maar zeggen, niet teveel mee bezig zijn. Wil ik wel, maar lukt niet. Hoe moet dat, waar vind ik dat recept.

Is dit ongeveer hoe jij je voelt.
Zullen we samen potje gaan schreeuwen... misschien lucht het op en kunnen we het van ons afzetten. Als je het echt niet van je afzet kun je gewoon niet meer normaal functioneren zeg.... Dat kan toch niet, zo ben ik - en jij waarschijnlijk - ook niet!!

Die gyna met je trouwens gewoon zijn nek omdraaien en zeggen dat je het zat bent om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Zou gewoon uitleggen dat je door al het gedoe het bos door de bomen niet meer ziet. Even flink boos kijken en wie weet gaat hij of zij dan overstag en kun je verder...

Sterkte meid en wie weet spreken we elkaar wel vaker. Zulk soort gevoelens zijn vaak maar vlagen - gelukkig. Maar als je ze hebt mag je, vind ik, best even (met nadruk op even) tegen de wereld aantrappen hoor.

Pfoei, lucht best op zo'n verhaal ..

Groetjes,
Roos

Hoi Emma,

Net als Marielle zit ik ook in ronde 12, en snap dat je af en toe helemaal gek word. Ik sluit me aan bij de eerdere reacties van Marielle en Roos.

Groetjes
Waterman

hai,

Ik ben Kayle, 28 jaar en ik ben september vorig jaar met de pil gestopt en het is jammer genoeg nog steeds niet raak. Ik begrijp heel goed hoe jullie je voelen maar ik denk dat jij wel gelijk hebt Marielle, positief blijven denken, jezelf niet gek maken maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

groetjes Kayle

Hoi hoi
Weet hoe je je voelt we zitten in ronde twaalf en dat is niet leuk. Ik heb bovendien hypotheroide dit is een trgae schildklier die waarschijnlijk de boosdoener is. Maar helaas je wordt pas naar een jaar doorgestuurd terwijl ik wist dat het moeilijk zou gaan. Maar het is zover.. Ik hoop echt voor je dat je het met rust kan laten al weet ik dat dat niet kan. Als je er weer wat uit wil gooien doe het hier kan dat heel goed zeker omdat er meer zijn liefs julia

Hoi Emma,

De wijze woorden zijn eigenlijk al gezegd en sluit me daarbij aan.
Ik zit nu in ronde 8 en was in het begin erg wanhopig bezig met zwanger worden.
Ik heb zelf de knop omgedraaid en geniet nu overal van.
Ik en mijn lief gaan bijv. binnenkort naar een musical, een keer uit eten e.d. kortom het is geen obsessie meer wat het voorheen wel was.
Het is niet makkelijk maar het proberen waard en misschien lukt het dan sneller.

Groetjes, Nala.

Hoi Emma

Greep op je leven krijgen dat moet je weer proberen. Ik denk dat het waar is dat je moet genieten van wat je wel hebt maar ik denk dat het voor jouw gevo0el wel heel erg goed zou zijn als ze wat onderzoek zouden doen bij je. Dan heb je het gevoel dat je ergens naar toe werkt en dat is denk ik voor jou prettiger. Dus nu tegen de gyn zeggen dat je echt niet meer wilt wachten dat je geestelijk eronder begint te lijden maar daarnaast als ze eenmaal gaan onderzoeken zul je de draad van je leven weer moeten oppakken en denken oke ik doe er nu alles aan meer kan ik niet doen behalve dingen gaan doen waar ik wel echt greep op heb. Dat heb je nooit op zwanger worden, de enige zekerheid die je hebt is dat 98% op wat voor manier dan ook uiteindelijk moeder wordt.

Succes
Lotte

Terug
Bovenaan