ik word maar niet ongesteld...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben half mei gestopt met de pil om zwanger te worden.
Ik heb sinds mijn 16de de pil gebruikt (ben nu 30) en was daardoor altijd regelmatig ongesteld. Maar sinds ik ben gestopt heb ik nog geen menstruatieperiode gehad (behalve natuurlijk direct na mijn laatste pil). Ik heb ook 2 keer een test gedaan die negatief was.

Hebben jullie enig idee of het normaal is dat het zo lang kan duren voor je ongesteld wordt???

Nadat je met de pil bent gestopt kan het soms wel wat langer dan 4 weken duren voordat je ongesteld wordt. 4 maanden lijkt mij echter toch wel een beetje lang. Als ik jou was zou ik eens naar de huisarts gaan. Misschien wordt je niet ongesteld omdat je nog geen eisprong hebt gehad. Hier is in principe wel wat tegen te doen.

Groet An

Hoi Anoniem,

Een collega van mij op het werk had hetzelfde... de cyclus was gewoon stil gevallen, ze had om de een of andere reden teveel mannelijk hormonen aangemaakt (dat zag je niet hoor) en daardoor was haar cyclus dus dood... Ze kreeg pillen die ze moest nemen om dat allemaal terug op gang te brengen en wat bleek: binnen de maand was ze zwanger en moet nu bijna gaan bevallen!

Succes,
Erika

Hoi anoniem,

Ik kan je geen goede raad geven, maar we zitten in hetzelfde schuitje. Ik ben begin mei gestopt met de pil en ben de eerste keer gewoon ongi geworden na 30 dagen en nu ben ik ook nog steeds niet ongi. heb juist een bericht naar iedereen gezet met mijn verslag van mijn bezoek aan de dokter. Ik mag over 3 weken naar de gyn om te kijken of die wat vind. Ik hoop wel dat hij mij opwekkende middelen voorschrijft want het wachten duurt idd lang. het enigste wat we kunnen doen is elkaar steunen en oppeppen. Ben jij al naar de ha geweest? Zoniet dan zou ik dat toch eens doen.

Hopelijk heb je hier wat aan gehad.

grtjs, en succes,
Bea

Hallo,
Ik zit in hetzelfde schuitje, ben al een half jaar niet ongi geweest na het stoppen met de pil. Ik ben bij de huisarts geweest en die gaf aan dat het bij sommige meiden wel een half jaar tot een jaar kan duren. Ik ben in juli heengeweest en kreeg toen te horen dat ik in het najaar maar weer moest komen, dan zou hij kijken of hij me door zou sturen naar de gyn. Alle artsen reageren er dus weer anders op, ik mocht geen pillen, was volgens hem niet nodig(??) Nou ja, ik hoop dat het bij jou niet zo lang gaat duren, want het is best frustrerend. Succes in elk geval. ennee...ik zou zeker even langs de HA, misschien dat die van jou wel anders reageert.

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan