Ik wordt echt helemaal gek van mezelf.

Hallo dames,

Ik word echt helemaal gek van me zelf ik ben er echt van overtuigt dat mijn kindje gezond is en toch geloof ik mezelf niet echt.

Ik ben zes weken zwanger en voel me er moe en misselijk en natuurlijk onzettend zere borsten, ik had de afgelopen weeken erg last van buikpijn.
Nu is dat ff minder en denk ik gelijk dat mijn kindje niet meer groeit of iets anders erg aan de hand is.

Ik kan echt niet wachten tot ik naar de verloskundige kan en het hardje hoor, of dat ze een ego maken.

zijn er meer dames met zulke twijffels?
 
Hoi Hoi,

Mutsie het is heel erg herkenbaar wat je nu vertelt.
Het is inderdaad de eerste weken afwachten of dat alles wel goed gaat. Je geduld wordt echt op de proef gesteld.
Maar je moet wel rustig en ontspannen blijven. Ga wat afleiding zoeken. Je kan bijvoorbeeld alle zwangerdozen aanvragen.  Op www.watkostenluiers.nl   staat links in het blauwe gedeelte een kopje gratis dozen.    Laat familie dat ook doen, want dit leidt vaak tot het feit dat je dan dubbele dozen krijgt.   Ga alvast kijken naar wat   babykamers en over hoe je die in wil gaan richten.  Dit zijn zomaar wat tips voor je.

Groetjes Aafje
 
Hallo,

Voor veel zwangere vrouwen is het helaas een onzekere periode, waarin je veel geduld moet zien op te brengen, met name de eerste 3 maanden. Maar helaas kan je niks anders doen dan afwachten. Bedenk je ondertussen dat de meeste kinderen 'gezond' worden geboren ( 96 van de 100 zijn gezond) Da's veel!!
Je hebt geen keus en moet deze maanden door, ook de rest van je zwangerschap zullen nog wel periodes van twijfel en onzekerheid kennen. Denk je dat je het gehad hebt kom je bij de magische 37 weken en begint iedereen te vragen of je al wat voelt of is het er al. Kortom een zwangerschap is voornamelijk gebaseerd op geduld en ook heel veel leuke momenten, want het lijkt misschien nog lang te duren, maar op een gegeven moment voel je je kindje bewegen, de eerste keer vergeet je niet weer, en dan komt er een periode dat je misschien wel wou dat het wat minder bewoog. Maar het is wel heel gezellig hoor, jij samen met je kindje en niemand anders weet dat hij/zij jouw 'vermaakt' met dat gedraai/geschop.
Ik wil je adviseren om zoveel mogelijk afspraken te plannen, ook al ben je moe. Tuurlijk moet je ook je rust nemen, maar plan dan in de weekeinden van alles, wat je afleiding bezorgt.

heel veel succes en een fijne zwangerschap toegewenst. Het is heel cliché en ik vond het altijd heel stom als mensen het tegen me zeiden, maar voor je het weet zit je de dagen af te tellen tot de bevalling.

groetjes kirsten
38w1d
 
Terug
Bovenaan