Ik wordt er af en toe helemaal gek van misschien hebben jullie tips?

Goedemorgen,

Ik wordt af en toe helemaal gek van mijn zoontje hij is net 2 geworden en er is geen land mee te bezeilen.
Hij is de laaste weken ontzettend huilerig en vooral al hij zijn zin niet krijgt of als hij iets niet mag dan doet hij het toch.
En niets is goed en overal wordt hij dan boos op hij wil s middags thuis ook niet meer slapen als hij bij oma of bij de oppas is dan slaapt hij 2 uur!!!
En bij oma of de oppas is hij ook helemaal niet zo,alleen thuis tegen mij en mijn man.
Hij heeft ook wel een strafplek en dan moet hij op de mat gaan zitten todat hij weer lief kan zijn maar dat maakt hem ook niks meer uit.
Ik ben zelf nu ook bijna 6 maanden zwanger van de 2e en ik heb af en toe geen energie meer over.
Mijn man is vaak weg voor zijn werk en dan is het helemaal erg met hem.
Ik kan hem af en toe wel achter het behang plakken als hij weer zo bezig is.
Hebben jullie dit nu ook of hebben jullie misschien tips hoe jullie er mee om gaan.
Ik hoop dat het maar tijdelijk is want als dit zo nog even doorgaat dan hou ik het niet meer vol.
Alvast bedankt voor eventuele tips.
Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda,
Ze zeggen weleens de terreble 2.
En het is gewoon een moeilijke leeftijd.
En die leeftijd brengt ook het uitproberen met zich mee!!
Hij is jou denk ik gewoon aan het uitproberen hoever hij kan gaan.
Maar ik durf je wel te zeggen "Het gaat ook weer over"het hoort er gewoon bij.
Je zult nu consequent moeten zijn naar hem toe.
Nee is nee,en ja is ja.

Veel suc6
Groetjes Ritschella
 
Succes

Ik heb nog wel een rol behang voor je...

Maar echt het gaat over

mijn dochter slaapt bij de oppas zonder speen en knuffel hier is dat dramaaaaaa



Waar we ook zijn is ze lief hier is ze poepvervelend

Maar echt het wordt beter

Ik heb er inmiddels twee

en ach

ze zijn zo lief...

soms niet



soms wel



Jip

 
Hoi

Mijn dochtertje van 2 en half is echt een engel maar soms ook echt een enorme bengel. Ze noemen de deze fase de peuterpuberteit. Ik ben 2 en zeg nee! Lekker dwars liggen niet luisteren en maar uitproberen hoe ver ze kunnen gaan.
Jij als mama bent eigen van haar een oppas of oma is ook wel vertrouwt maar niet eigen. Het is zeg maar net het spreek woord het gras is groener bij de buren. Zo is dat ook een beetje voor een peuter. het is anders de situatie is anders. Beetje lastig uit te leggen, maar dat is vaak de reden dat ze bij een ander zich als een engel gedragen en thuis een bengel zijn.

Ik herken het helemaal wat je zegt ik zit er al een half jaar in. Wat ik doe is net als jo van de eerste hulp bij opvoeden. Ik heb haar boek gekocht en gelezen.
Ik waarschuuw mijn dochtertje de eerste keer de 2 keer gaat ze gelijk op mat en vertel ik waarom ze op de mat zit Ga wel door de knieeën en op ooghoogte zitten!
Ze moet er 2 min blijven zitten dit omdat ze 2 is. Daarna ga ik naar haar toe en zeg ik haar dat ze moet gaan staan en dan moet ze sorry zeggen., Ik leg haar vaak nog een keertje uit waarom ze straf had en dan vraag ik haar of ze het niet meer wil doen.
Het moeilijke is ze snappen het vaak nog niet. Dus dan zeggen ze nee doen ik niet meer en dan 2 tellen later kan je weer terug naar de mat.
Toch leggen ze die link van he mama zegt nee dat mag niet ik doe het weer en moet op de mat.

Bij ons helpt het ze blijft ook echt op de mat zitten want ze weet als ze niet blijft zitten op de mat dat ze terug gezet wordt net zo lang tot ze blijft zitten.

Ik betrap me eigen er ook heel vaak op dat ik wel waarschuuw maar niet naar 1 waarscuuwing haar op de mat zet, en denk naar 3 keer ach laat maar of negeer het gewoon. En jah dan gaan ze door dus je moet echt stipt er in blijven.
En dat is moeilijk ook omdat ze vaak nog niet snappenm waarom ze nu op die mat zitten. Jah ze weten dat ze iets fout gedaan hebben maar als ze 2 min op die mat moeten zitten dan zijn ze eht naar 1 min al weer vergeten.

Maar idd dit gedrag gaat weer over je moet er even door heen. maar elke fase heeft ook weer iets moois.

succes ermee

Greetzzz Paulien!
 
Consequent zijn is "the key". Mijn dochter had ook zo'n periode, elke dag strijd en discussies.  
Rustig  blijven (en dat terwijl ik ook zwanger ben van nr 2 en de hormonen dus lekker kunnen gieren ) en consequent te zijn in de dingen die wel en niet mogen, hielp enorm.
Na een paar weken was de rust weer terug, al knalt het nog steeds heel af en toe maar dat hoort er ook bij.
 
Succes!
 
Ik merk dat heel belangrijk is om ze af en toe echt de volle aandacht te geven. Even lekker met hem spelen. Hierna duidelijk aangeven dat hij nu even zelf moet spelen om dat jij.....
Reageer in eerste instantie niet op zijn gehuil en gedram.
Als het teveel wordt, ga je niet schreeuwen, maar waarschuwd hem met zijn strafplek. Na 2 keer waarschuwen zet je hem zonder veel heisa daar neer, en haalt hem na een paar minuten op. Praat dan nog even met hem.
Het is echt zo'n "Nanny-oplossing" maar bij werkt het als de beste.

Kinderen willen ook wel eens even de volledige aandacht, en niet half/half.
Dit is in ieder geval mijn ervaring. Ik hoop dat het je helpt.
 
ik ben dus niet de enige met het probleem
mijn zoontje word in januari 2 maar hij is zo vervelend en huilerig
je kan 100 keer nee zeggen en toch doet hij het
af en toe word ik er ook gek van
en toch blijft het een schatje
 
Wat een herkenbaarheid! Mijn dochtertje begint net in deze fase terecht te komen. En ook al weet ik dat het een fase is, ik twijfel toch af en toe of ik het wel goed doe. Vaak ben ik ook bang dat ze heel moe is of zich niet lekker voelt en daarom huilt, dan vind ik haar dus ook wel een beetje zielig. Maar goed, zoals gezegd, ze begint net in deze fase, dus voor mij is het ook allemaal nieuw.  Ik merk dat ik er best moe van word, je weet dat ze sommige dingen niet wil en dan gaat huilen en als je zelf moe bent vind ik dat best  zwaar. Vandaag bracht ik haar weer naar het kinderdagverblijf en als het liefste engeltje van de wereld ging ze daar tussen de andere peutertjes zitten ontbijten. Even ging de gedachte door me heen: zou  ze het leuker vinden op  het kinderdagverblijf dan thuis? Zou ik niet goed voor haar zijn? Maar ach, ze zal het wel gewoon leuk vinden om lekker eindeloos te kunnen spelen met leeftijdsgenootjes en lekker te kunnen schommelen.

gr. arlena  
 
Terug
Bovenaan