Ik wordt nu echt onzeker......

A

Anoniem

Guest
hey meiden,

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Annemiek, getrouwd met Mark en 30 jaar.
Wij zijn bezig met IVF omdat zwanger worden op de natuurlijke manier voor ons zo goed als uitgesloten is.
Vandaag 2 weken geleden heb ik mijn 1e punctie gehad en de maandag daarna de terugplaatsing van 1 top-embryo!
Als ik niet ongi wordt, moeten we maandag naar het ziekenhuis om te testen. Erg spannende dagen voor ons dus......
maar nu heb ik sinds gisteren van tijd tot tijd krampen onder in mijn buik. Het voelt echt aan als menstruatiekrampen, maar dan niet zo heftig. Mijn normale menstruatie is altijd heel heftig, al meteen vanaf het 1e moment heb ik dan zo'n buikpijn dat ik niet meer kan lopen. Dat komt door een chronische ziekte die ik aan mijn baarmoeder heb (endometriose in een heel erge vorm) en waardoor wij dus ook niet op de normale manier zwanger kunnen worden. De krampen voelen dus hetzelfde aan, maar dan niet zo pijnlijk. Als ik naar het toilet ben geweest (grote boodschap) is het ook een stuk minder, net daarvoor is het even een stuk pijnlijker.
Nu had ik vanochtend met afvegen een beetje donker gekleurd slijm en wat meer troebelkleurig slijm. Maar geen bloed-kleur.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je oud bloed kunt verliezen aan het begin van de zwangerschap en zeker op de dag dat je eigenlijk ongi had moeten worden. maar gaat dat oud bloed verlies ook gepaard met krampen???

Wij zijn afgelopen dagen er vrij nuchter onder geweest. tuurlijk ben je er veel mee bezig, maar we wilde niet bij alles wat ik voelde iets achter gaan zoeken. Op die manier kun je jezelf namelijk helemaal gek maken en daar schiet niemand iets mee op.
Maar nu gaat dat niet meer zo makkelijk.... Ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan en dat het allemaal nog niets wil zeggen, pas als je helderrood bloedverlies hebt. Maar ik voel me nu zo onzeker dat ik hoop hier wat steun te vinden.

Heel veel groetjes,
Annemiek.

heel veel succes, en ik hoop natuurlijk voor je dat het de goede kant op gaat en dat je een positieve test krijgt. ik zit nu in ronde 22 en in jan gaan we beginnen met iui. Heb je lang moeten dokteren?

Succes he, ik zal voor je duimen.

Gr WEndy

Ik heb ook geen ervaring met dit IVF en zware endo, maar heb het verhaal wat jij nu verteld ook wel eerder gelezen (oud bloed op de dag van NOD). En de krampjes kunnen mogelijk ook komen door het veranderen van je baarmoeder. Dat zou kunnen verklaren dat het minder pijnlijk is dan normaal.

Maar de andere kant kan natuurlijk ook waar zijn: een naderende ongi. Dus eigenlijk kun ej alleen maar afwachten.

Ik wens je heel veel sterkte de laatste 3 wachtdagen en duim voor je!

Sterkte
Wenser

Hoi Miek30,

Ik kan je er eigenlijk niet mee helpen. Ik ben zwanger van de eerste via IVF (nu 6w3d) en ik kan alleen maar zeggen dat de tijd van punctie tot testdatum de langste dagen in mijn leven zijn geweest. Eigenlijk weet je het gewoon niet tot je of getest hebt en die streep ziet of totdat je ongesteld wordt. Iedere vrouw is anders en ervaart het dus anders.

Als je 11 dagen geleden je TP hebt gehad, zou je morgen eventueel een testje ertegen aan kunnen gooien. Ik weet dat ze in het ziekenhuis vaak wat langer wachten, maar als je het echt niet volhoudt... het is moeilijk, dat weet ik maar al te goed. Mijn testdatum was 16 dagen na de terugplaatsing en dat is LANG!! In andere ziekenhuizen varieert die tijd ook wel van 12 dagen na TP tot 14 dagen na TP.

sterkte en succes!

Esk (zwanger na 1e IVF)

Heeel erg veel succes! Je klachten klinken als zwangerschapsklachten, maar ja... dat is bij iedereen anders!

Annemiek,

Als je zo al die klachten hoort en tegelijkertijd leest op alle sites van innestelingsbloedingen dan komt je verhaal wel een heel eind in die buurt! Moed houden meid!

Succes!

Ik zelf heb ook geen ervaring met ivf, maar weet van een vriendin van mij dat die krampjes had van moment van terugplaatsing (waarschijnlijk door alle gebeurtenissen in haar baarmoeder) zij heeft niet gewacht tot de test in het ziekenhuis, en heeft toen een paar daagjes eerder getest en deze was positief...

Ik zelf heb afgelopen dinsdag positief getest, ik moest vorige week donderdag ongesteld worden, dinsdags had ik wat bloedverlies, ik dacht dat mijn ongi 2 dgn eerder kwam, het begon met beetje oud bloed, toen was het helder-rood slijmerig (blehhh lekker omschreven dit allemaal) en in de loop van de ochtend was het weg...en ik ben zwanger....dus ja het kan altijd dat je wat verliest en toch zwanger bent...

Succes met wachten!!! en ik duim voor je dat het raak is!!!

Liefs mij

Ik heb ook geen ervaring met ivf, maar heb een beetje hetzelfde.
Vandaag mijn nod en afgelopen woensdag wat oud bloed. Gister een beetje helder, maar nu is het weg.
Had woensdag en donderdag ook echt het gevoel dat het zou komen, maar niet dus. Morgen ga ik testen. Vind het heel spannend. Maar het verhaal van randy geeft me wel moed!
Voel me eigenlijk ook best wel zwanger, maar ja, ik kan mezelf goed voor de gek houden!

Terug
Bovenaan