Ik wordt peettante!!

Joehoe, mijn zus is zwanger, ze zijn al een hele tijd bezig maar nu is ze dus zwanger, ruim 9wk, we schelen precies 12wk!
Wat een mooi kado zeg.

Gister hebben we mijn schoonzus gevraagd als peettante voor ons kindje en die was ook super blij!
Nu mijn broer nog vragen als peetoom.
Hebben jullie al een keus gemaakt voor peetoom/tante?
Liefs MJ

Oooow wat leuk!
En wat een eer!

We hebben het er toevallig gisteren nog over gehad wie we gaan kiezen.
Peettante wordt mijn zusje en peetoom mijn schoonvader.
We zijn met alleen maar meiden in de familie, dus de keuze was niet eenvoudig. Mijn man heeft alleen een zus, ik ook, en schoonbroers zijn nog maar net in de familie, dus niet direct een optie.
Mijn schoonvader is enig kind thuis en nu we weten dat het een jochie gaat worden (alhoewel hij dat nog niet weet ;)) en de achternaam dus behouden blijft, hebben we hem gekozen.

Nu nog een originele manier verzinnen om het te vragen!

xxx
Juul

Ooh wat leuk zeg GEFELICITEERD!!!
Gaaf hoor samen zwanger met je zus.........ik ben samen zwanger met mijn schoonzusje we zijn 4 dagen na elkaar uitgerekend.

Liefs Louise

Bedankt..
Louise, dat is ook leuk zeg,, ik heb nu 1 neefje, maar die is ruim een jaar jonger dan mijn jongste, nu zit het dus wel kort op elkaar, al is het wel mooi zo, we wonen een uur van elkaar af, dus nu kunnen we wel gewoon naar elkaar toe als de baby's komen!
@juulke, wij hebben voor de jongste gewoon 2 peetooms en 2 peettantes hoor je vaker,,maar goed is julie keus, is hij opa en peetoom tegelijk, wel apart!
Liefs MJ

Wat leuk ! Gefeliciteerd !
Mijn zus en ik zijn ook samen zwanger. Mijn zus is precies 10 weken voor mij aan ! Erg leuk.
Nee peetoom en tante hebben we nog niet...
Wordt ook lastig kiezen bij ons aangezien zussen al peetoom en tante zijn en schoonzus liever niet wil...
Maar hebben het ook nog niet echt serieus over gehad.

Liefs

Tis ook een lastig iets.
In andere landen is het juist heel gebruikelijk dat opa's en oma's ook peetoom of -tante worden.
In België zie je dat heel veel!

2 peetooms of -tantes heeft niet onze voorkeur.
Volgens het Katholieke geloof is dat ook niet toegestaan, aangezien onze kleine gedoopt gaat worden.

Hier wat meer info:

http://www.isidorusweb.nl/asp/default.asp?t=show&id=3621

Succes met jullie keuze!

liefs,
Juul

Hoi,
Dat zal dan vlaams belgie zijn, hier in wallonie heb ik dat nog niet eerder gehoord,,hhaha
Wist ik niet dat dat niet mag van het katholiek geloof, mijn oudste heeft 2peettantes en is ook gedoopt (katholiek) dus dat is wel raar dan!
Uiteindelijk maakt het ook niet uit, als jullie maar blij zijn met jullie keus toch!!
Liefs MJ

Terug
Bovenaan