ik zal me ook even voorstellen

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

Ik ben minou, ben 25 jaar en ben nu zwanger van mijn eerste kindje.

Ik ben er vorige week achtergekomen dat ik een klein hummeltje verwacht, en ben natuurlijk erg blij, zit nu rond de 6 weken en op 11 mei krijg ik mijn eerste echo...spanend he?

Wij vertellen het pas tegen familie en vrienden als we 12 weken zwanger zijn, heeft iemand nog een leuk ideetje om het zo leuk mogelijk te vertellen??

nou, heel veel liefs, minou

Hoi Minou, Van harte gefeliciteerd! Leuk voor je.
Wij hebben voor de ouders een kadootje gekocht. Een fotoboekje (met een babyplaatje voorop) waar straks de eerste foto's in kunnen, zodat de ouders kunnen pronken met hun kleinkind. En een rompertje waarop staat: "I only eat royal food". Dan weten ze dat alvast als kleinkind komt eten.
Je kunt ook een EHBO koffertje samenstellen (Eerste Hulp Bij Oppassen). Met een luier en een speen en een voorleesboekje ofzo.
Onze ouders wisten al dat ik gestopt was met de pil en hadden het meteen al door. Verwachten jou ouders ook al iets, of komt het als een total suprise?
Mag ik misschien weten uit welke regio jij komt? Ik ken namelijk een Minou van vroeger die nu ook 25 zal zijn en waarvan het me niets zou verbazen als er nu ongeveer een krummeltje aankomt. (of misschien is minou wel helemaal je echte naam niet, dat kan natuurlijk ook)
In ieder geval, heeel veel plezier de komende tijd!
Liefs Phira

Hallo Phira,

Tuurlijk mag je dat weten, ik kom uit Limburg. minoe is niet mijn echte naam...naampje van mijn katje haha..
Dat van dat EHBO koffetje is echt een leuk idee!! waar kan ik zo'n koffertje los kopen??
(misschien een rare vraag)
Niemand weet dat wij bezig zijn, omdat iedereen ons aan ziet van: hard werken, vakantie geen tijd etc.. mischien ken je het wel, en bovendien ben ik hartstikke bang voor een bevalling...m'n moeder zei pas geleden nog tegen ons; volgens mij wordt ik pas oma over 10 jaar...haha niet wetende dat ik het haar ga zeggen in mei..

hoeveel weekjes bij jij??

liefs minou,

Hoi Minou,

Wij hadden in November een miskraam gehad en zijn daarna meteen weer zwanger geworden. I.v.m. die miskraam mochten we al met 7 weken een echo en toen klopte het hartje al. We wilden het toen graag wel aan onze ouders vertellen, maar nog niet aan de rest. We hebben toen de ouders een kaartje gestuurd waarop stond: Een kleinkind op komst, Gefeliciteerd!!
Binnenin het kaartje had ik een echofoto geplakt. En ik had er iets ingeschreven namens de baby.
M'n moeder belde meteen in tranen op, nadat ze de post had gekregen. Ze vonden het allemaal een leuke manier. Aan de rest hebben we het gewoon verteld, toen ik 12 weken zwanger was.

Groetjes Annemarie. (19+6 zwanger)

he minou!

GEFELICITEERD, met  je zwangerschap!! en welkom bij de  "club"

ik ben Brigit en ben 23 jaar oud en ben nu 19 wk, 1dg zwanger ook van de eerste!

wij wisten het met kerts dus hebben we het als een kerstkadootje gegeven aan mijn ouders en schoonouders. wij hebben wel gelijk verteld, maar dan alleen aan familie ( ouders, schoonouders, broer, zusje, enz)
de rest vrienden en rets van de familie hebben we het wel pas verteld met 12 weken.

heel veel succes verder en ik hoop voor je dat je weinig zwangerschaps klwaaltjes krijgt!!

groetjes Brigit

Hoi Minou, je bent niet de minou die ik ken. Zeker niet dus als je naam niet eens minou is (logisch!). Ik kom nl uit Noord-Holland.
Ik ben nu ruim 18 weken. Voor m'n gevoel is het alleen nog veel minder ver. Vroeger dacht ik: met 20 weken ben je echt al hoogzwanger. Maar ik heb dat gevoel nog helemaal niet. Ik ben ook niet misselijk geweest ofzo, en m'n buik begint nu pas een beetje te groeien (terwijl andere meiden met 10 weken al zwangerschapskleding droegen enzo). Ik kan niet wachten tot ik echt een buik heb, dan ziet iedereen het! Stom he, maar ik ben gewoon nu al trots op m'n kleintje.
Ik hoop dat jij ook geen last zal krijgen van misselijkheid enzo. Dan is het echt heel relaxed.
Dat koffertje, ik denk dat je de meeste kans maakt bij een speelgoedwinkel ofzo. (gewoon zo'n wit koffertje met een rood kruis erop, of rood met witte letters EHBO) en dan zelf zo'n een kaart eraan hangen waarop staat Eerste Hulp Bij Oppassen. Ze zullen het vast erg leuk vinden.
Dat kaartje met een echo erin is ook een heel leuk idee. Het jammere is dan alleen wel dat je de reactie niet kan zien. Aan de andere kant kun je dan ook niets verraden door de big-smile die je op je gezicht gaat hebben (echt waar, die krijg je!!)
Nou heel veel plezier met alle voorpret!
Liefs Phira

hoi minou,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik ben nu 37 weken en 5 dagen zwanger en dat moment van vertellen aan anderen lijkt me al een eeuwigheid geleden.

wij hadden effen rompertjes gekocht (roze en blauwe) en er zef een tekst op gezet. met van dat strijkpapier waarop je kan printen. op  1 rompertje hebben we bijvoorbeeld  gezet mijn opa sjaak is de beste. en toen het rompertje zo opgevouwen dat je alleen sjaak kon lezen. (en zo hadden we voor alle 4 een eigen romper).
dus toen de a.s. opa het uitpakte dacht hij dat hij een zakdoek kreeg met zijn naam erop. pas toen hij de romper uitvouwde snapte hij het. de rompers hangen nu nog bij beide opa's en oma's in de huiskamer. en straks als de kleine daar gaat logeren krijgt hij/zij vast die romper aan.

veel plezier met vertellen, en laat weten hoe het was.

groetjes monique.

Terug
Bovenaan