Ik zie door de bomen het bos niet meer!

<p>Gisteren kreeg ik mijn termijnecho. Deze was gelukkig goed! De verloskundige heeft berekend dat ik nu 11 weken en 2 dagen zwanger ben. Berekening komt aardig in de buurt met mijn eigen berekening; het scheelt 4 dagen (ben 4 dagen terug gezet). <br /><br />Nu ik meer zekerheid heb (heb in het verleden een miskraam gehad en wilde dit keer een eventuele teleurstelling voorkomen door nuchter te blijven), is mij aangeraden om alvast het een en ander te regelen wat betreft de geboorte, maar ik heb echt geen idee waar te beginnen!<br /><br />1. Thuis bevallen is geen optie. Ik woon namelijk in een gehorige woning.<br /><br />2. Ik wil in een ziekenhuis (poliklinisch) bevallen, maar nu lees ik dat er ook zoiets bestaat als een geboortehotel. Wat is het verschil of is dit hetzelfde? <br /><br />3. Ook wil ik na de bevalling twee dagen in een kraamhotel verblijven i.v.m. het ontvangen van bezoek. Ik kom zelf uit Den Haag en een optie is het geboortehotel van het Haga ziekenhuis. Mijn vraag is: zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben? Is dit een aanrader? Zo nee: welke alternatieven zijn er nog meer in Den Haag?<br /><br />4. Ook moet ik alvast kraamzorg regelen. Ik heb echt geen idee waar te beginnen.......<br /><br />Ik ben moe. Ik voel me misselijk. Het liefst blijf ik de hele dag in bed. Ik kijk er dus echt tegenop om dit allemaal te gaan uitzoeken en te gaan regelen. </p>

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat alles goed gaat!
Als ik jou was zou ik beginnen met de kraamzorg regelen. Mijn ervaring is dat dit heel snel vol is en dat men dit al heel vroeg regelt (mijn vriend en ik deden dit met 15 weken en dat was dus al heel erg moeilijk omdat het "laat" was). Je hebt kraamzorg organisaties en particulieren, het is net waar je voorkeur ligt. Je kunt bijvoorbeeld bij kraamzorg1op1 kijken, daar kun je ZZP'ers vinden die werkzaam zijn bij jou in de buurt. Hen kun je dan een berichtje sturen, als het tekstje je aanspreekt, of ze nog plek hebben rond jouw uitgerekende datum. Als je liever een organisatie hebt kun je ook gewoon zoeken welke actief zijn in jouw regio en je aanmelden!
Wat betreft bevallen kan ik je (nog) niet helpen (ik moet nog ;)), maar kan wel zeggen dat wij behalve echt vastgesteld dat we het in het ziekenhuis willen eigenlijk niets hebben vastgelegd ofzo (ik ben nu ruim 30 weken). Mijn verloskundige zei ook dat dat het enige was dat nodig was, wanneer ik ga bevallen gaan zij kijken welk ziekenhuis hier in de buurt plek heeft op dat moment (dat is toch niet van tevoren aan te kondigen). Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit.
Een geboortehotel heb ik dus ook geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord - het is iets 'gezelliger' en 'huiselijker' hoor ik van vrienden. Wij hebben voor het ziekenhuis gekozen ivm een hartafwijking bij mij, vind ik gewoon een fijner idee daarom, maar anders had ik denk ik ook gekozen voor een geboortehuis hier in de buurt. Hopelijk kunnen andere forummers je helpen mbt het geboortehotel in jouw regio! 

Hoi,
ik ben op dit moment 36 weken zwanger en kom ook uit Den Haag. De planning is dat ik ga bevallen in het geboortehotel van het Haga ziekenhuis. Mijn vorige 3 bevallingen werden door inleidingen allemaal medische dus daar houden we nu ook nog rekening mee, maar dan ben je dus alvast in het ziekenhuis. 
Wat wel heel fijn is dat je bijna elke dag een rondleiding kunt krijgen bij het geboortehotel waarbij ze alles uitleggen. Dus misschien is dat wel handig voor jullie om te doen heb je alvast een idee.
Je kunt in het HMC Westeinde poliklinisch bevallen, dus dat zou ook een optie kunnen zijn en daarna naar een kraamhotel.
Verder is het regelen van kraamzorg wel slim om snel te doen. Je kunt bijv. vragen aan de verloskundige met welke zij veel samenwerken, je kunt googlen of kijken in je omgeving of er mensen zijn met ervaringen. Ik heb gekozen voor Naviva, dit is een grote organisatie, omdat het ons de vorige keren ook bevallen is.
Het beste is om je hier even rustig in te verdiepen en anders gewoon te vragen aan je verloskundige...zij hebben de ervaring
Succes met alle keuzes die er gemaakt moeten worden...

Ik zou thuis bevallen niet uitsluiten vanwege een gehorig huis. Je verloskundige zorgt ervoor dat je energie spaart en niet gilt maar blijft puffen etc. Lijkt me sterk dat ook puffen hoorbaar is voor je buren hihihi

Ik  woon ook in Den Haag. Ik ga als het goed is ook in het Haga Leyweg bevallen. Dat geboortehotel lijkt mij ook wel wat! Volgensmij kan je er ook een rondleising krijgen. 

Terug
Bovenaan