<p>Gisteren kreeg ik mijn termijnecho. Deze was gelukkig goed! De verloskundige heeft berekend dat ik nu 11 weken en 2 dagen zwanger ben. Berekening komt aardig in de buurt met mijn eigen berekening; het scheelt 4 dagen (ben 4 dagen terug gezet). <br /><br />Nu ik meer zekerheid heb (heb in het verleden een miskraam gehad en wilde dit keer een eventuele teleurstelling voorkomen door nuchter te blijven), is mij aangeraden om alvast het een en ander te regelen wat betreft de geboorte, maar ik heb echt geen idee waar te beginnen!<br /><br />1. Thuis bevallen is geen optie. Ik woon namelijk in een gehorige woning.<br /><br />2. Ik wil in een ziekenhuis (poliklinisch) bevallen, maar nu lees ik dat er ook zoiets bestaat als een geboortehotel. Wat is het verschil of is dit hetzelfde? <br /><br />3. Ook wil ik na de bevalling twee dagen in een kraamhotel verblijven i.v.m. het ontvangen van bezoek. Ik kom zelf uit Den Haag en een optie is het geboortehotel van het Haga ziekenhuis. Mijn vraag is: zijn er forumleden die hiermee ervaring hebben? Is dit een aanrader? Zo nee: welke alternatieven zijn er nog meer in Den Haag?<br /><br />4. Ook moet ik alvast kraamzorg regelen. Ik heb echt geen idee waar te beginnen.......<br /><br />Ik ben moe. Ik voel me misselijk. Het liefst blijf ik de hele dag in bed. Ik kijk er dus echt tegenop om dit allemaal te gaan uitzoeken en te gaan regelen. </p>